Contractmanagers

Jij krijgt er energie van om interne klanten te helpen bij het uitvoeren van contractmanagement en zoekt proactief samen naar de beste oplossing!

Waarom zoeken we jou?

Wij zijn op zoek naar twee contractmanager, één voor het domein Uitvoering en één voor het domein Ondersteuning. Je gaat vanuit een centrale rol ondersteunen bij het oppakken en uitvoeren van het contractmanagement.

Momenteel is contractmanagement bij de provincie Groningen in meerdere teams belegd. De ambitie is echter om te groeien naar een volwassen contractmanagement binnen de gehele organisatie. Hiervoor willen we een gecombineerde vorm van contractmanagement gaan inrichten waarbij het contractmanagement op drie niveaus wordt ingericht: decentraal, centraal en strategisch.

Waar ga je werken?

Je gaat deel uitmaken van het team Inkoop binnen het domein Uitvoering. Dit team bestaat momenteel uit twee senior inkoopadviseurs (waarvan één vacature), één inkoopadviseur en één inkoopondersteuner. Daarnaast is inmiddels de strategisch contractmanager geselecteerd en samen gaan jullie aan contractmanagement werken! Het is een klein en gezellig team, waarbij er genoeg ruimte is voor het inbrengen van nieuwe initiatieven, zelfontplooiing en eigen verantwoordelijkheid.

Wat ga je doen?

Het gaat om een grote diversiteit aan inkoopcontracten waarbij het belangrijk is dat de contractadministratie volledig en up to date is. Er moet tijdig worden geadviseerd over eventuele verlengingen, opzeggingen, nieuwe aanbestedingstrajecten of contractverbeteringen en betrouwbare managementinformatie wordt gegenereerd. Je neemt deel aan aanbestedingstrajecten.

Daarnaast heb je nog de volgende werkzaamheden:

  • De inrichting van contractmanagement
  • Het zelfstandig adviseren over vraagstukken en levert daarnaast gevraagd en ongevraagd advies
  • Je bent hét aanspreekpunt voor de teams op het gebied van contractmanagement en brengt jouw expertise over
  • Samen met de inhoudelijk deskundigen ben je verantwoordelijk voor dat de leveranciers de prestaties levert in overeenstemming met het contract
  • Je draagt bij aan een goede relatie tussen de eigen organisatie en de leverancier, waarbij er gestreefd wordt naar een open en positief karakter op verschillende niveaus
  • Het uitvoeren van prestatiemanagement op de contracten. Dit houdt o.a. in: het definiëren, meten, kwantificeren en kwalificeren, beoordelen en evalueren van de prestaties van de leveranciers.
  • Het uitvoeren van risicomanagement op de contracten.

Wat breng je mee?

We zijn op zoek naar Contractmanagers die met enthousiasme aan de slag gaan om samen met de teams een succes te maken van contractmanagement. Daarbij toon je doorzettingsvermogen, ben je de verbindende schakel tussen je teams, de leveranciers en de strategisch contractmanager en vind je het geen probleem om te moeten onderhandelen.

Voor de Contractmanager die werkzaam zal zijn voor het domein Uitvoering zoeken we iemand die affiniteit heeft met onderhoud aan wegen, vaarwegen, kunstwerken en groen, ingenieursbureau, areaalbeheer, nautisch operators en VTH. Deze onderwerpen vooral met GWW is erg belangrijk, je maakt onderdeel uit van het inrichten en invullen van categoriemanagement GWW.

Bij het domein Ondersteuning zoeken we juist iemand die affiniteit heeft met IT, Facilitair en HRM, waar vooral de focus op IT ligt.

Daarnaast beschik je over de volgende functie-eisen:

  • Een relevante afgeronde Hbo-opleiding met aanvullend een training/ opleiding op het gebied van contractmanagement (bijvoorbeeld NEVI, Conducto of vergelijkbaar);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van contractmanagement, liefst binnen de overheid en/of de non-profit sector en aanbestedingsregels;
  • Een proactieve en oplossingsgerichte houding; je bent niet bang om complexe vraagstukken bij de kop te pakken.

Talenten: Organisatievermogen / Communicatie / Actiegericht / Onpartijdigheid

Dit bieden wij!

Werken bij de provincie Groningen betekent werken voor de Groningse samenleving. Je kan rekenen op veel vrijheid in je werk. Daarnaast horen de volgende arbeidsvoorwaarden erbij:

  • Arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vast contract  
  • Salaris conform functieschaal 10 van de cao (min €3.385,60 tot max €4.778,94 ) bij een dienstverband van 36 uur per week). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring
  • Voor 32 tot 40 uur per week met de mogelijkheid om ATV uren op te bouwen
  • Flexibele werktijden waarbij het ook mogelijk is om buiten 9 tot 5 te werken
  • Bovenop het salaris ontvang je 22,37% Individueel Keuze Budget (IKB) 
  • 75% vergoeding van jouw reiskosten met het openbaar vervoer voor woon-werkverkeer of een fietsleaseplan voor een (elektrische) fiets 
  • Vitaliteitsplan waarbij je een tegemoetkoming voor jouw sportabonnement kan krijgen  
  • De mogelijkheid om (deels) thuis te werken  

Je ontvangt ook een persoonlijk budget voor duurzame inzetbaarheid van € 5000 in te zetten binnen 5 jaar. Hiermee kan je opleidingen of cursussen volgen of je duurzame inzetbaarheid bevorderen.  

Heb je interesse?

Wanneer je vragen hebt over de vacature neem dan gerust contact op met teamleider Marcel van Putten via M.M.van.Putten@provinciegroningen.nl of via +31615960065. Vragen over de procedure kunnen gesteld worden aan Irene Wolters, HR-adviseur via i.r.wolters@provinciegroningen.nl of via +31653103409.

Reageren

  • Reageren kan uiterlijk zondag 17 december 2023 door te solliciteren via Werken bij provincie Groningen
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 22 december 2023

Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.

Over provincie Groningen

De provincie Groningen is een organisatie in beweging die volop werkt aan maatschappelijke opgaven zoals versnelling woningbouw, de gevolgen van de gaswinning, de energietransitie, klimaatadaptatie en leefbaarheid. Met onze kernwaarden Plezier, Samen, Gedreven en Betrouwbaar maken we ons hard voor Stad en Ommeland. Ons provinciehuis staat aan de voet van de Martinitoren in het hart van de stad Groningen. We werken met ruim 1000 collega’s aan de ontwikkeling van onze mooie provincie

Wij staan voor een diversiteitsbeleid dat gericht is op gelijke kansen voor iedereen; of het nu gaat om geslacht, leeftijd, etnische achtergrond, geaardheid en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In onze sollicitatieprocedures staat een evenwichtig personeelsbestand centraal.