Beleidsmedewerker actieve mobiliteit
Waarom hebben we jou nodig?
We hebben de ambitie om de provincie nog aantrekkelijker te maken voor wandelaars en fietsers. Omdat deze ambitie zo groot is zoeken we een collega die ons team komt versterken.
In ons Programma Mobiliteit staan lopen en fietsen op 1. Lopen, fietsen en andere vormen van actieve mobiliteit zijn gezond, duurzaam en geven weinig overlast. Veel mensen wandelen of fietsen naar hun werk, naar school of naar de winkel. Ook lopen of fietsen mensen vaak naar de bus of trein; dit noemen we het voor- en natransport voor publieke mobiliteit. Actieve mobiliteit is ook als sport en recreatie belangrijk voor mensen.
Waar ga je werken?
Je wordt onderdeel van het 'fietsteam' (6 personen), maar gaat ook veel samenwerken met collega's die werkzaam zijn binnen andere beleidsterreinen, zoals vrijetijdseconomie en sport. Ook werk je nauw samen met andere organisaties die zich met actieve mobiliteit bezighouden, zoals gemeenten en belangenorganisaties. Het fietsteam houdt zich bezig met projecten op het gebied van fietsstimulering, ketenmobiliteit, infrastructuur, verkeersveiligheid, samenwerking en monitoring.
Het fietsteam is onderdeel van Team Mobiliteit. Ongeveer 35 collega's werken hier samen aan het (strategisch) mobiliteitsbeleid, in teams die zich bezig houden met onderwerpen als infrastructuur, verkeersveiligheid, Openbaar Vervoer en Slimme & Groene mobiliteit.
Wat ga jij doen?
In je werk ga je (samen met collega's) projecten en activiteiten oppakken die uit ons huidige Uitvoeringsprogramma Fiets komen. Daarnaast lever je een bijdrage aan een nieuw fietsplan voor de jaren 2024-2027 en aan de loopagenda. De exacte werkzaamheden zullen we in overleg bepalen, maar te denken valt aan projecten op het gebied van ketenmobiliteit, de samenwerking met gemeenten en de loopagenda. Om de projecten te realiseren moet je onder andere coördineren, analyseren, overleggen en voorstellen schrijven.
Wat breng je mee?
We zoeken een collega die zowel goed zelfstandig als in teamverband werkt. Je ziet de verbanden tussen 'jouw' werkzaamheden en die van collega's, waardoor je op een efficiënte manier samenwerkt aan goed beleid! Je bent daarom goed in organiseren en communiceren, staat open voor de input van anderen en bent in staat om te netwerken en goede relaties te onderhouden. Daarnaast heb je een proactieve instelling, pikt snel nieuwe ontwikkelingen op en bent resultaatgericht. Je bent een enthousiaste doorpakker die van projectmanagement houdt!
Je hoeft voor deze functie geen verkeerskundige te zijn; uiteraard is enige affiniteit met het thema actieve mobiliteit wel wenselijk. Verder:
- Een afgeronde HBO/WO opleiding;
- Minimaal 3 jaar werkervaring (in een voor dit werk relevant werkveld)
- Goede schriftelijke vaardigheden.
Wat bieden wij?
Bij ons krijg je de ruimte om je werk in te richten zoals past bij jouw behoefte. Je krijgt de faciliteiten om thuis te werken, maar kunt ook op het provinciehuis werken. Hier ontmoet je jouw collega's en is in de pauze ruimte voor een (stads)wandeling, potje darten, poolen of voor sporten.
Daarnaast bieden wij:
- Een werkweek van 32 of 40 uren, bestaande uit 28,8 (of 36) salarisuren en 3,2 (of 4) uren opbouw ATV. In overleg zijn er mogelijkheden om hier enigszins van af te wijken.
- Een bruto maandsalaris tussen de € 3.099,66 en € 4.778,94 (functieschaal 9 of 10) op voltijdbasis. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar, met zicht op verlenging.
- Boven op jouw salaris ontvang je 22,37% Individueel KeuzeBudget.
- Voor woon-werkverkeer een vergoeding van 75% voor de kosten van Openbaar Vervoer, óf een fietsvergoeding óf een bijdrage voor een leasefiets.
- Vitaliteitsplan waarbij je een tegemoetkoming voor jouw sportabonnement kan krijgen.
Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaren.
Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Saskia Zwiers (fietsmakelaar) op telefoonnummer 06-25762439. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Madelief Kiel (recruiter) op telefoonnummer 06-15068230.
Goed om te weten
Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk zondag 26 maart 2023. Solliciteren kan via Werken bij provincie Groningen. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 6 april 2023.
De provincie Groningen is jouw werkplek
Werkplezier staat voorop! Samen met de ruim 850 collega’s werk je aan de ontwikkeling van onze mooie provincie. Met onze kernwaarden Plezier, Samen, Gedreven en Betrouwbaar maken we ons hard voor Stad en Ommeland. Ons provinciehuis is gevestigd in het centrum van Groningen en is ingericht als een ware ontmoetings- en inspiratieplek, zodat je als medewerker wordt gefaciliteerd om overal optimaal te kunnen werken. Daardoor is het ook mogelijk om structureel een aantal dagen thuis te blijven werken en een aantal dagen op het provinciehuis.
Je werkt samen met veel verschillende collega's, binnen en buiten het eigen team. In je werk krijg je veel verantwoordelijkheden en kan je zelf bepalen hoe je je kwaliteiten en talenten inzet. Bij de provincie Groningen vinden we dienend leiderschap erg belangrijk en liggen de verantwoordelijkheden laag. Mede hierdoor heerst er een prettige, stimulerende en coachende werkomgeving. Je staat zelf aan het roer om je richting en ontwikkeling te bepalen.
Binnen de provincie hechten wij veel waarde aan gelijke kansen voor iedereen. Of het nu gaat om geslacht, leeftijd, etnische achtergrond, geaardheid of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Iedereen is welkom!