Assistent programmamanager Gaswinning

De provincie, de Groninger gemeenten en maatschappelijke organisaties werken samen aan een veilig Groningen waarin inwoners net zo veilig wonen als in de rest van Nederland en waar ze perspectief hebben op een leefbare werk- en woonomgeving. In de provincie leidt de gaswinning tot aardbevingen, die schade aan huizen en andere panden tot gevolg hebben. Ook is een complexe en omvangrijke operatie gaande om panden te versterken en aardbevingsveilig te maken. Daarbij wil de provincie Groningen samen met andere overheden, bedrijfsleven en inwoners, de vitaliteit en leefbaarheid van het gebied vergroten. Om dit te bereiken wordt het Nationaal Programma Groningen uitgewerkt.

Voor het team Gaswinning zoeken wij een

Assistent programmamanager Gaswinning

(1 fte - 1 jaar, met optie tot verlenging)

 

Wat ga je doen?

Het Programma Gaswinning is  opgebouwd uit de inhoudelijke sporen schade, versterken, ondergrond en het Nationaal Programma Groningen, die dagelijks in de bestuurlijke, politieke en publieke belangstelling staan en onderling met elkaar verbonden zijn. Het programma wordt aangestuurd door een aantal programmamanagers en projectleiders ondersteund door assistent-programmamanagers en projectsecretarissen.

 

De assistent programmamanager is de inhoudelijke spil tussen de programmamanagers en projectsecretaris, en ook vraagbaak voor de projectleiders.

Concrete werkzaamheden:

-       Het ondersteunen van de programmamanagers en projectleiders  in de organisatie, planning en kostenbeheersing van hun inhoudelijke spoor;

-       Het zelfstandig schrijven van notities en adviezen voor bestuurders over deze inhoudelijke sporen;

-       Het signaleren van knelpunten in de planning en het doen van verbetervoorstellen;

-       Meepraten en meedenken  over de provinciale en regionale inzet voor de inhoudelijke sporen en  dit vertalen in schriftelijke bestuurlijke voorstellen;

-       Het onderhouden van contacten met en gegevens ophalen bij  interne collega’s, collega’s bij gemeenten en Rijk, Nationaal Coördinator Groningen, maatschappelijke instellingen, bedrijfsleven en inwoners; Zorgen voor verslaglegging van (onderdelen van) de inhoudelijke sporen en de voorbereiding hiervan;

-       Samen met de programmamanager en communicatieadviseur zorgen voor een adequate informatie- en communicatiestructuur;

-       Binnen het team voorkomende algemene ondersteunende werkzaamheden

Wat neem jij mee?

Je hebt een sterke persoonlijkheid, bent proactief, energiek en communicatief.  Je vervult je rol met een verfrissende creativiteit en resultaatgerichtheid. Je durft nieuwe dingen op te pakken maar je doet dit niet ondoordacht en kent je plaats. Je zoekt op basis van argumenten en belangen naar effectieve oplossingen. In jouw rol begrijp je de nuances in een discussie. Je bezit veel politiek-bestuurlijke sensitiviteit. Je vindt het leuk om in een dynamisch team te werken waarin je jouw talenten kan inzetten. Je werkt nauwkeurig en planmatig en je bent niet bang om je weloverwogen mening te geven. Je hebt het talent om goed te luisteren en kritisch mee te denken.

Verder: 

▪       Je hebt een HBO+ werk- en denkniveau;

▪       Je bent een kei in het schrijven van stukken. Je weet goed de bestuurlijke kern te pakken;

▪       Je hebt ruime ervaring in een bestuurlijke omgeving;

▪       Je kunt zowel zelfstandig als goed samenwerken;

▪       Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;

▪       Je hebt ruime ervaring met projecten. 

De provincie Groningen is jouw werkplek

De provincie Groningen is een organisatie in beweging die volop werkt aan maatschappelijke opgaven zoals Gaswinning, Energietransitie en Leefbaarheid. Ons provinciehuis staat aan de voet van de Martinitoren in het hart van de stad Groningen. We werken met ruim 800 collega’s aan de ontwikkeling van onze mooie provincie. 

Jouw afdeling: Programma- en Projectmanagement (PPM)

Het Programma Gaswinning maakt onderdeel uit van  de afdeling PPM. De afdeling PPM levert deskundigheid op het gebied van programma- en projectmanagement en ondersteuning van complexe vraagstukken: beleidsmatig, thematisch en gebiedsgericht. Medewerkers van de afdeling hebben de kwaliteit en het vermogen om voor ingewikkelde, veelal eenmalige en nieuwe probleemsituaties het management te leveren dat nodig is om tot de gewenste oplossingen te komen. De afdeling bestaat uit ongeveer 35 medewerkers die hun eigen verantwoordelijkheid kennen en dragen.

Wat bieden wij?

  • Een leuke functie voor de duur van 1 jaar, met optie tot verlenging van nog 1 jaar;
  • Een werkweek van 40 uren, inclusief 4 uren opbouw ATV per week;
  • Een bruto voltijd maandsalaris tussen de € 2.882,- en € 4.117,- in functieschaal 10. Afhankelijk van jouw kennis en ervaring wordt je ingeschaald.
  • Bovenop jouw salaris ontvang je 22,37% Individueel KeuzeBudget (IKB).
  • Reiskostenvergoeding van 75% o.b.v. Openbaar Vervoer.

Aandacht  voor  persoonlijke  ontwikkeling  vinden  we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per vijf jaar.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Carin Roggen, tel. 050-316 4872 op een van de onderstaande momenten:

* woensdag 29 mei  van 13.30 tot 15.00 uur

*dinsdag 4 juni van 13.00 tot 14.30 uur

* woensdag 5 juni van 10.30 tot 12.00 uur

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met P&O, Babeth Krijgsheld, 050 752 - 7059.

Sollicitatie

  • Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 5 juni 2019 via deze link.
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 19 juni 2019.