Vergunningverlener soortenbescherming

Wil jij een bijdrage leveren aan het in stand houden van diersoorten en bezig zijn met het versterken van de natuur? Dan is team vergunningverlening, toezicht en handhaving op zoek naar jou!’
  

Wat doe je als vergunningverlener soortenbescherming 
Je werkt in het domein van de wet natuurbescherming, onderdeel soortenbescherming. Je beoordeelt vergunningaanvragen van activiteiten met gevolgen voor de leefomgeving van beschermde soorten. Je adviseert partijen hoe omgegaan moet worden met wetgeving. En lever je een bijdrage te leveren aan integrale gebiedsontwikkelingen. Daarnaast ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor het leveren van input in strategische adviezen. Je vertegenwoordigt de provincie in projecten en bereidt bestuurders voor bij onderhandelingen over inhoud en effecten van ingrepen op de natuur. Je hebt een inspirerende rol waarbij je collega’s externe partners en initiatiefnemers meeneemt in de gezamenlijke vergunningverlenende, toezichthoudende en handhavende taken op het gebied van natuur. Geen dag is hetzelfde, nadat er bijvoorbeeld een klacht binnen is gekomen over een ooievaarsnest in een elektriciteitsmast ziet je agenda er ineens heel anders uit.   

Wie zoeken wij
Een enthousiaste collega die stevig in zijn schoenen staat. Jij bent in staat om belangen af te wegen en bij elkaar te brengen. Jij hebt kennis en aantoonbare ervaring op het gebied van de wet natuurbescherming in het bijzonder gebieds- en soortenbescherming. Daarnaast herken jij jezelf in de volgende punten:

  • Je bent op de hoogte van de wettelijke vereisten rond aard, omvang, diepgang van voor toestemmings-verlening benodigd ecologisch onderzoek;
  • Ecologische kennis van de in Nederland voorkomende soorten en habitats;
  • Een afgeronde HBO/ WO-opleiding op het gebied van natuur/ecologie;
  • Ervaring met strategisch netwerken en advisering in een politiek bestuurlijke organisatie. 

Wat is de gezamenlijke opgave van het team
Team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving voert de wettelijke taken van de provincie uit die zijn opgenomen in onder andere de Waterwet, de Wet natuurbescherming en de Ontgrondingenwet. We beoordelen aanvragen voor een vergunning, een ontheffing en/of gedane meldingen. Als we die eenmaal hebben verleend zien we toe op een juist gebruik ervan. Ook zijn we verantwoordelijk om op te treden tegen illegale activiteiten die we gemeld krijgen of die onze toezichthouders zelf waarnemen. Het team bestaat uit 35 enthousiaste en bevlogen medewerkers, die Drenthe mooi en leefbaar willen houden voor mens en dier.  

Wat krijg je ervoor terug
Werken bij de Provincie Drenthe betekent werken voor de Drentse samenleving. Samen werken we vol ambitie aan de thema’s uit het collegeakkoord ‘Mooi voor elkaar! 2019-2023’, te weten klimaat & energie, economie, wonen & leefbaarheid, mobiliteit & bereikbaarheid en vitaal platteland. Je werk is afwisselend, uitdagend en je krijgt de ruimte voor creativiteit. We besteden veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit. Daarnaast bieden wij:

  • Een werkweek van minimaal 32 uur per week;
  • Salaris dat afhankelijk van je kennis en ervaring maximaal € 4.386,-- bruto per maand bedraagt (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek;
  • Individueel Keuze Budget van ruim 22% boven op je salaris die je naar eigen behoefte mag inzetten, bijvoorbeeld voor een opleiding, het aanschaffen van een fiets of verlof;
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget;
  • Een open en transparante werkomgeving midden in de natuur en toch op fiets- en loopafstand van het centrum en station;
  • De mogelijkheid tot thuiswerken met daarbij horende faciliteiten;
  • Een groot netwerk door het werken met veel verschillende partners en collega's. 

Ben je enthousiast?
Vertel het ons! Solliciteren kan via het digitale sollicitatieformulier t/m zondag 29 mei 2022. Sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 8 juni 2022. Heb je inhoudelijke vragen? Neem gerust contact op met Arnout Venekamp, teammanager, via 0592-365228 of stuur een berichtje naar je nieuwe collega Paula Teuben via LinkedIn. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Geertje Woldring, medewerker P&O via 0592 – 365555.

Solliciteer