Senior ICT-beheerder

Openbaar Onderwijs Groningen wordt gevormd door 2100 medewerkers en 16.000 leerlingen. Een team van professionals adviseert en ondersteunt de scholen en het College van Bestuur. De afdeling ICT maakt onderdeel uit van het Ondersteuningsbureau. Door ontwikkelingen in de maatschappij en in het onderwijs worden steeds hogere eisen gesteld aan het gebruik van ICT en de informatievoorziening binnen het onderwijs. Daarnaast speelt de informatievoorziening ook binnen onze bedrijfsvoering een steeds grotere rol. Mede daardoor hebben wij ambitieuze doelstellingen geformuleerd om te komen tot een hoogwaardige ICT-organisatie en zijn wij gestart met een ambitieus projectprogramma om de ICT-dienstverlening te verbeteren en te vernieuwen. Daarbij speelt de ICT- Servicedesk een centrale rol bij het beheer van alle centraal aangeboden ICT-diensten en de gebruikersondersteuning en bestaat uit een Front- en Backoffice. Daarnaast bestaat de ICT-afdeling uit de teams Regie, beleid & inkoop en Innovatie & projecten.

 

Functie

Als Senior ICT-beheerder binnen de Backoffice vorm je de verbindende schakel tussen ICT-projecten, uitvoerende leveranciers en de interne klant. Je bent primair verantwoordelijk voor het in beheer nemen en de doorontwikkeling van alle centraal aangeboden ICT-diensten, zoals de Onderwijswerkplek, de MS Office 365 omgeving, de applicaties die vanuit MS Endpoint (Intune) worden aangeboden en de centrale netwerk-infrastructuur. Je coördineert de werkzaamheden van de Backoffice en stuurt op afgesproken resultaten. Daarnaast participeer je in ICT projecten voor de vernieuwing en innovatie van het onderwijs op al onze scholen en verleen je ondersteuning zowel op afstand als op de schoollocaties. Je wordt aangestuurd door de Coördinator ICT-Servicedesk.

Ook geef je derdelijns ondersteuning bij incident- en probleembeheer en bent verantwoordelijk voor het oplossen en voorkomen van verstoringen (incidentbeheer). Als Senior medewerker Backoffice houd je je bezig met het doorvoeren van changes t.b.v. behoud en stabiliteit van de servers en de Cloud omgevingen (wijzigingsbeheer). Jij plant alle werkzaamheden en registreert alle uitgevoerde acties en bent verantwoordelijk voor het actueel houden van de ICT-infrastructuur en applicaties d.m.v. patches en updates. Daarnaast lever je een bijdrage aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van het team Backoffice en de totale ICT-dienstverlening. Dit doe je samen met de Manager ICT, Coördinator ICT-Servicedesk en de Adviseur Informatiemanagement. Ten slotte ben je verantwoordelijk voor het maken en up-to-date houden van de noodzakelijke documentatie en verslaglegging.

 

Wij zoeken een collega die:

-         in staat is om snel ICT problemen te analyseren en op te lossen en die klant- en resultaatgericht acteert;

-         affiniteit en ervaring heeft in het werken volgens project- en service management methodieken zoals ITIL en Prince 2;

-         ervaring heeft met het beheren van uitgebreide werkplek omgevingen en in staat is de wensen van onze scholen te vertalen naar (technische) oplossingen en de implementatie hiervan te begeleiden;

-         communicatief vaardig, stressbestendig én proactief is en het gevoel heeft nooit uitgeleerd te zijn;

-         een teamplayer met plezier in zijn werk;

-         collega’s van de Backoffice coacht op het technische en inhoudelijke vlak;

-         overzicht houdt over het gehele ICT-landschap binnen de organisatie;

-         een bijdrage levert aan het verbeteren en verder ontwikkelen van de ICT-architectuur.

 


 

 

 

 

 

Verder beschik je over:

-            een relevante technische HBO ICT opleiding en/of vergelijkbaar werk- en denkniveau;

-            ruime en aantoonbare ervaring met systeembeheer binnen een complexe ICT-omgeving;

-            een analytisch en probleemoplossend vermogen;

-            uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;

-            ruime en aantoonbare kennis van  MS Azure/MS Office 365/Intune/SCCM;

-            ruime en aantoonbare ervaring met projectmatig werken, ICT-architectuur, werkplek- en      applicatiebeheer;

-            ruime en aantoonbare kennis van ICT-security;

-            affiniteit met het onderwijs en je bent organisatie sensitief.


Salaris

Deze functie is gewaardeerd op schaal 10 van de geldende CAO VO. Het bruto maandsalaris bedraagt maximaal
€ 4.301,- bij een volledige aanstelling. Het betreft een tijdelijke aanstelling op reguliere formatie met uitzicht op vast.

 

Organisatie
Kies je voor Openbaar Onderwijs Groningen, dan kies je voor de leerling. Bij ons draait het om het creëren van meerwaarde voor elke leerling en uiteindelijk voor de maatschappij. Dat maakt het werken in het onderwijs ook zo betekenisvol. Jij speelt een belangrijke rol in de mate waarin we slagen om onze missie te behalen.

Vanuit de kernwaarden verbinden, vertrouwen en vernieuwen geven wij – ieder vanuit zijn eigen rol – inhoud aan ons werk en een bijdrage aan het onderwijs. Oog voor eigen ontwikkeling stimuleren wij met een uiteenlopend aanbod aan  trainingen en opleidingsmogelijkheden.

 

Ben jij de collega die wij zoeken?

Dan maken we graag kennis met je! We zien je reactie tegemoet via het sollicitatieformulier op onze website. In het formulier kan je aangeven naar welke vacature je solliciteert.

 

Informatie

Informatie over de organisatie vind je op de website: https://openbaaronderwijsgroningen.nl.

Meer informatie over deze vacature is in te winnen bij Mirjam van der Meer, coördinator ICT-Servicedesk via  m.vandermeer@o2g2.nl of 050 – 321 0300.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.