Medewerker Frontoffice ICT

Openbaar Onderwijs Groningen wordt gevormd door 2100 medewerkers en 16.000 leerlingen. Een team van professionals adviseert en ondersteunt de scholen en het Ondersteuningsbureau waaronder het College van Bestuur. De afdeling ICT maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering en Beheer.

Door ontwikkelingen in de maatschappij en in het onderwijs worden steeds hogere eisen gesteld aan het gebruik van ICT en informatievoorziening binnen het onderwijs. Daarnaast speelt de informatievoorziening ook binnen onze bedrijfsvoering een steeds grotere rol. Mede daardoor hebben wij ambitieuze doelstellingen geformuleerd om te komen tot een hoogwaardige ICT-organisatie. De Servicedesk ICT wordt gevormd door Front- en Backoffice-medewerkers en gezamenlijk zijn zij verantwoordelijk voor de 1e, 2e en 3e lijns ICT-ondersteuning.

Functie

Ter uitbreiding van de Servicedesk ICT zijn wij per direct op zoek naar een ervaren medewerker Frontoffice ICT.

Als medewerker Frontoffice ICT ben je het centrale aanspreekpunt bij (ver)storingen en vragen voor alle collega’s binnen Openbaar Onderwijs Groningen en verleen je klantgerichte service. Je handelt zoveel mogelijk storingen en vragen zelfstandig af. Je heb analytisch vermogen, waardoor je goed weet in te schatten wanneer het van belang is de vraag door te zetten naar de 2e lijn of je leidinggevende. Je legt je acties vast en houdt de klant goed op de hoogte van de status van je acties.

Je wordt aangestuurd door de Coördinator Servicedesk ICT. Aan haar leg je functioneel verantwoording af.

Wij zoeken een collega

Je hebt een flexibele instelling en je bent service- en klantgericht. Je legt gemakkelijk contacten, helpt mensen graag en bent een echte teamspeler met een positieve instelling. Je bent stressbestendig, proactief en  leergierig. Je vindt uitdaging in het contact met eindgebruikers, vraagt goed door, bent begripvol en geduldig in je communicatie. Je bent in staat om een technische boodschap op duidelijke wijze uit te leggen aan de gebruiker.

Verder beschik je over

-            een afgeronde MBO ICT-opleiding niveau 4;

-            relevante ervaring met helpdeskwerkzaamheden;

-            een resultaat- en klantgerichte instelling

-            kennis van en ervaring met ITIL;

-            kennis van en ervaring met Windows 10, Microsoft Office, Office365 en TopDesk;

-            kennis van en ervaring met het verhelpen van storingen aan wifi, lan en overige netwerkapparatuur.

Salaris

Deze functie is gewaardeerd op schaal 6 van de vigerende CAO VO. Het bruto maandsalaris bedraagt maximaal
€ 2785,-- bij een volledige aanstelling.

 

Organisatie
Kies je voor Openbaar Onderwijs Groningen, dan kies je voor de leerling. Bij ons draait het om het creëren van meerwaarde voor elke leerling en uiteindelijk voor de maatschappij. Dat maakt het werken in het onderwijs ook zo betekenisvol. Jij speelt een belangrijke rol in de mate waarin we slagen om onze missie te behalen. Vanuit de kernwaarden verbinden, vertrouwen en vernieuwen geven wij – ieder vanuit zijn eigen rol – inhoud aan ons werk en een bijdrage aan het onderwijs. Oog voor eigen ontwikkeling stimuleren wij met een uiteenlopend aanbod aan  trainingen en opleidingsmogelijkheden.


 

 

 

 

Ben jij de collega die wij zoeken?

Dan maken we graag kennis met je! Je kunt je sollicitatie en cv richten aan: solliciteren@o2g2.nl. Vermeld in de onderwerp-regel de vacature en het vacaturenummer 20.153.

 

Informatie

Informatie over de organisatie vind je op de website: www.o2g2.nl.

Meer informatie over deze vacature is in te winnen bij Mirjam van der Meer, coördinator Servicedesk ICT, via  m.vandermeer@o2g2.nl of 050 – 321 0300.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.