Manager Huisvesting, Facilitair en Inkoop

Manager Huisvesting, Facilitair en Inkoop (HF&I) – Groningen

Vacature

Ben jij die bevlogen, proactieve en verbindende Manager Huisvesting, Facilitair en Inkoop die graag een bijdrage wil leveren aan het onderwijs van 16.000 leerlingen? Heb je visie op huisvesting en heb je kennis van vastgoed? Lees dan snel verder!

Bedrijfsprofiel
Onze opdrachtgever is Openbaar Onderwijs Groningen. Kies je voor Openbaar Onderwijs Groningen, dan kies je voor de leerling. Bij deze aansprekende organisatie draait het om het creëren van meerwaarde voor elke leerling en daarmee ook voor de maatschappij. Dat maakt het werken in het onderwijs ook zo betekenisvol. De medewerkers spelen een belangrijke rol in de mate waarin Openbaar Onderwijs Groningen erin slaagt deze missie te behalen. Vanuit de kernwaarden verbinden, vertrouwen en vernieuwen geven de medewerkers van Openbaar Onderwijs Groningen inhoud aan hun werk en leveren zij een bijdrage aan het onderwijs. De organisatie stimuleert de ontwikkeling van medewerkers met een uiteenlopend aanbod aan trainingen en opleidingsmogelijkheden.

Functieomschrijving
De afdeling Huisvesting, Facilitair en Inkoop wordt gevormd door 12 collega’s die de 64 locaties, 2.100  medewerkers en 15.500  leerlingen bedienen. Het team van HF&I is verantwoordelijk voor de bewaking van het H,F&I beleid en draagt zorg voor een gedegen uitvoering hiervan op de scholen, het ondersteuningsbureau en tijdens de diverse bouwprojecten.

De variëteit aan werkzaamheden vraagt om een flexibel, oplossingsgericht en ondernemend team dat wordt aangestuurd door een inspirerende en daadkrachtige Manager Huisvesting, Facilitair en Inkoop (HF&I).

Als Manager HF&I adviseer je het College van Bestuur, de directeuren en rectoren van de scholen en de managers van het Ondersteuningsbureau.  Je maakt onderdeel uit van het managementteam en rapporteert aan het College van Bestuur.

Werkzaamheden
Je hebt een brede en afwisselende functie en bent integraal verantwoordelijk voor Huisvesting, Facilitair en Inkoop. Je coacht, ontwikkelt en begeleidt een team van 12 enthousiaste en professionele collega’s. Daarnaast houd je je in de volle breedte bezig met de volgende werkzaamheden:

Strategisch beleid
Je ontwikkelt strategisch beleid op het gebied van Huisvesting, Facilitair en Inkoop en weet dit beleid goed te vertalen naar de operationele processen en jouw team.

Daarnaast heb je je blik ook ‘naar buiten’ gericht. Je volgt en analyseert interne en externe ontwikkelingen in jouw vakgebied en weet deze om te zetten naar concreet advies en beleid.

Verbinding en advies
Je legt verbinding tussen de werkprocessen op jouw afdelingen en de decentrale organisatie op de scholen. Vanuit de strategische koers en visie van de organisatie initieer en coördineer je nieuwbouw en verbouw projecten en stel je jaarplannen en budgetten op. Je zorgt ervoor dat de kwaliteitsambities van de afdelingen H,F&I  worden gerealiseerd. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het CvB, de directeuren en de rectoren. Je bent te typeren als een verbindende leidinggevende die persoonlijke ontwikkeling stimuleert.

Gesprekspartner externen
Als Manager HF&I ben je het eerste aanspreekpunt voor gemeenten en geef je op een prominente manier invulling aan deze rol. Je bent professioneel en betrokken en sterk gericht op samenwerking en verbinding. Je zorgt ervoor dat de belangen van de organisatie behartigd worden en komt tot goede afspraken met de gemeenten. Jouw strategische manier van denken en handelen maakt je een belangrijke adviseur van het CvB. Je bent een stevige gesprekspartner op beleidsmatig niveau en schakelt makkelijk tussen verschillende stakeholders zoals de raad van toezicht, gemeenten en vertegenwoordigers van andere schoolbesturen.

Functie-eisen
Voor Openbaar Onderwijs Groningen zoeken wij een ondernemende en gedreven Manager HF&I, een ervaren ‘huisvester’ met kennis van de vastgoedmarkt. Je bent een strategisch denker en hebt een duidelijke visie op huisvesting.

Je hebt een coachende leiderschapsstijl en bent een echte verbinder. Je hebt oog voor persoonlijke ontwikkeling en stimuleert eigen initiatief en verantwoordelijkheid. Daarnaast ben je analytisch sterk, organisatiesensitief en beschik je over sterke communicatieve vaardigheden.

Tevens beschik je over:

- een voor het vakgebied relevante afgeronde opleiding (bij voorkeur een bouwkundige- of vastgoed gerelateerde opleiding) op HBO+ of academisch niveau;
- minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- ervaring binnen of met het (primair en voortgezet) onderwijs en gemeenten en het hebben van een breed regionaal netwerk is een pre.

Arbeidsvoorwaarden
Deze functie is gewaardeerd op schaal 13 van de geldende CAO VO. Het bruto maandsalaris bedraagt in principe maximaal € 6.178,- bij een volledige aanstelling.

Sollicitatie
Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel, dan nodigt Hunter Select je graag uit te reageren. Naast de mogelijkheid om te solliciteren via onderstaande button, kun je ook je cv (en motivatie) per e-mail sturen naar Hunter Select t.a.v. Ruth Stapert, h.r.stapert@hunterselect.nl of Renée Nicolaï, r.l.nicolai@hunterselect.nl. Uiteraard is vertrouwelijke behandeling van je gegevens gewaarborgd. Voor nadere informatie kun je contact opnemen met Ruth Stapert of Renée Nicolaï via telefoonnummer 050-3115882.