Toezichthouder Milieu l, II en III algemeen

Wat ga je doen?

  • Je maakt risicoanalyses op bedrijfsniveau en indien nodig vertaal je deze naar een bedrijfsspecifiek toezichtsplan met risico’s, beoordelingspunten en bijbehorende toezichtmethode en frequentie;
  • Je houdt administratief toezicht op basis van openbare en bedrijfsspecifieke documenten (inclusief het beoordelen van rapporten die naar aanleiding van de vergunning moeten worden ingediend, bijv. NRB toets);
  • Het voorbereiden en ter plaatse uitvoeren van controles op basis van vergunningvoorschriften, rechtstreekse verboden, meldingen en/of de eisen uit het Activiteitenbesluit (of de gelijkwaardige voorzieningen);
  • Het rapporteren van bevindingen, melden van overtredingen, optreden, ambtelijke vooraankondigingen maken en het opstellen van een bezoekverslag/brief;
  • Je handhaaft bij (opnieuw) geconstateerde overtredingen conform sanctiestrategie.
  • Je behandelt ongewone voorvallen klachten, meldingen en verzoeken tot handhaven 24 uur per dag binnen een piket structuur;
  • Je signaleert tijdig welke specialisten en/of juristen moeten worden ingeschakeld en je beoordeelt hun bijdragen op relevantie, toepasbaarheid en benodigde diepgang.

Wat bieden wij jou?

We zijn een kennisorganisatie en bieden onze medewerkers volop mogelijkheden om hun kennis op peil te houden en door te ontwikkelen. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort. Voor een goede werk privé balans kennen wij flexibele werktijden en is het mogelijk om vanuit huis te werken (middels laptop en werktelefoon).
Het salaris is gebaseerd op schaal 9 van de Cao SGO (norm 1 oktober 2020) met een bruto maandsalaris van maximaal €4.048,-. Daar bovenop ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van woon-werk kilometers.

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding, aangevuld met een specialistische opleiding handhaving milieuwetgeving en administratief toezicht en auditvaardigheden;
  • Tenminste 3 jaar relevante werkervaring;
  • Rijbewijs B en een auto;
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen.
  • Kennis van omgevingsrecht, Awb, Wm, EV / Bevi / Revi / PGS richtlijnen, administratief toezicht, NER / lucht / afval / energie / afvalwater, geluid / IL, Bodem / NRB.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan door op onderstaande button te klikken. Dat kan tot en met 30 mei 2021 aanstaande. We zien je sollicitatie graag tegemoet! De sollicitatiegesprekken staan gepland op 10 juni 2021.
Wil je meer weten over de functie, dan kun je bellen met Sander Knoop, teamleider toezicht en handhaving Milieu. Hij is te bereiken op het nummer 0598 788434. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure, bel dan met Roxanne Dammer via het nummer 0598 788406.

Solliciteren

Mocht je geen toezichthouder Milieu zijn of niet aan de gestelde criteria voldoen en heb je toch interesse voor het vakgebied, dan is het altijd mogelijk om een open sollicitatie te sturen. Kijk hiervoor op https://od- groningen.nl/werken-bij/open-sollicitatie/

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben de interne kandidaten voorrang.

We hebben begrip voor acquisitie, maar zullen daar niet op ingaan.

De Omgevingsdienst Groningen verzorgt de uitvoering van vergunningverlening- , toezicht- en handhavingstaken op het gebied van milieu, bouwen en wonen in opdracht van de Groninger gemeenten en de provincie Groningen. Waar het gaat om de veiligheid rondom risicovolle bedrijven zoals de grote chemiebedrijven, is de Omgevingsdienst eindverantwoordelijk voor de vergunningverlening en toezicht en handhaving in Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen).