Administratief ondersteuner met doorgroei naar toezichthouder milieu

Ben jij een administratieve duizendpoot met hart voor milieu? Krijg jij energie van het inzichtelijk maken van informatie? En heb je de ambitie om je door te ontwikkelen? Bij ons krijg je nu de kans om vanuit een administratieve functie door te groeien naar toezichthouder milieu!

Wat ga je bij ons doen?

Je begint met de basis: samen met de andere administratieve medewerkers zorg je voor de juiste verwerking van administratieve gegevens op het gebied van Vergunningverlening en Toezicht & Handhaving. Wanneer je bent gestart met de opleiding tot toezichthouder, worden je werkzaamheden langzamerhand uitgebreid met administratieve toezichthoudende taken. Samen bepalen we welke stap en welk tempo het beste is voor jouw groei. Is dat geen mooi perspectief!

Je taken zijn divers:

  • Je werkt binnen het werkprocessen van Vergunningverlening en Toezicht & Handhaving aan administratieve taken. Je functioneert hierin zelfstandig, maar werkt nauw samen met jouw administratieve collega's en de toezichthouders.
  • Je registreert documenten en verwerkt gegevens in het zaaksysteem en zet zaken tijdig door, zodat termijnen bewaakt worden. Ook ondersteun je bij vragen over het systeem.
  • Je checkt aangeleverde dossiers op volledigheid en zet digitale controlelijsten klaar ter voorbereiding van controles door de toezichthouders.
  • In overleg met de toezichthouder maak je afspraken met bedrijven over uit te voeren (her)controles. Daarnaast voer je zelfstandig eenvoudige administratieve (her)controles en leegstands- en/of gevelcontroles uit.
  • Je voert procedures en richtlijnen uit, stelt brieven op en rapporteert hierover aan de toezichthouders.

Wat bieden wij jou?

Je maakt eerst deel uit van het team Administratieve Ondersteuning dat bestaat uit 11 enthousiaste collega's. Naast je werk voor dit team, start je met de vakinhoudelijke opleiding tot toezichthouder milieu. Tijdens deze periode begeleidt een ervaren collega jou als 'buddy'. Samen bepalen we welke stappen jij zet in de doorontwikkeling naar toezichthouder. Wanneer je als toezichthouder gaat werken, stroom je door naar het team Toezicht & Handhaving Milieu. Door flexibele werktijden kun je thuiswerken combineren met samenwerken op kantoor. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort.

  • Het aanvang salaris is gebaseerd op schaal 7 van de Cao SGO met een bruto maandsalaris tussen de € 2.255,- en € 3.301,-. Bij doorstroom naar toezichthouder Milieu is schaal 8 van toepassing, met een bruto maandsalaris tussen de € 2.581,- en € 3.732,-.
  • De Omgevingsdienst Groningen kent aanloop-en functieschalen.
  • Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris.
  • Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van woon-werkkilometers.

Wie ben jij?

Meedenken over nieuwe milieudoelen met als hoofddoel: werken aan de duurzame ontwikkeling van een hele regio. Dát is wat jou drijft.

  • Je beschikt over een relevante opleiding op tenminste mbo niveau 4 en hebt kennis van of affiniteit met milieu- wet en regelgeving.
  • Je hebt ervaring met het werken met een DMS- en/of zaaksysteem of je kunt het werken met dergelijke systemen je snel eigen maken.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent nauwkeuring, dienstverlenend en gaat zorgvuldig om met gegevens en informatie.
  • Indien nodig neem je met overtuigingskracht maatregelen. Conflicten ga je niet uit de weg, maar los je samen op. Altijd doortastend en met respect voor de ander.
  • Het hebben van inzicht in de werkprocessen van vergunningverlening en toezichthouding is een pré.


Wie zijn wij?

Als omgevingsdienst zorgen we in de regio Groningen voor de toepassing en de naleving van de milieuwet- en regelgeving. Dit doen we door het verlenen van vergunningen, het houden van toezicht en handhaving als dat nodig is. Ook geven wij specialistisch advies. Met ons werk hebben wij impact op thema’s die dagelijks in de krant staan, zoals stikstof, energie, lucht en geluid.

Werken bij de Omgevingsdienst Groningen betekent werken bij een jonge, betrokken organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want we hebben te maken met een sterk veranderende omgeving waarin volop wordt geïnvesteerd en het milieu steeds meer aandacht krijgt. Denk bijvoorbeeld aan vraagstukken over de bouw van windmolens en de inzet van waterstof. Maar ook aan het stikstofdossier en de beperking van uitstoot van zeer zorgwekkende stoffen.

Onze collega’s hebben oog voor alle belangen en moeten daarin continu de juiste afweging maken. In alles wat wij doen dragen we bij aan een veilige en schone leefomgeving. Dat is onze missie. En hier werken we met ruim 250 professionals hard aan.

Ben je enthousiast?


Solliciteer dan door op onderstaande knop te klikken. Wanneer een geschikte kandidaat zich aanmeldt, kan op korte termijn een gesprek worden ingepland. Een ontwikkelassessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Heb je een vraag over de vacature? Geke de Haan, coördinator Team Administratieve Ondersteuning, staat je graag te woord via 06 150 681 48.

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Bel dan met P&O-adviseur Marijke Stuyt op maandag of vrijdagochtend via 06 469 449 32.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern verspreid, waarbij interne kandidaten met voorrang zullen worden behandeld.

We hebben begrip voor acquisitie, maar zullen daar niet op ingaan.

Solliciteren