Projectmanager klantbeleving

NDC mediagroep is het grootste mediabedrijf van Noord-Nederland. Wij geloven in onafhankelijke journalistiek. Wij vertellen de verhalen die ertoe doen, via alle denkbare platformen. 24/7 werken we hieraan met bevlogen collega’s. We zijn daarmee de verbindende kracht tussen consumenten, bedrijven, overheden en kennisinstellingen in onze regio.

We zoeken voor onze afdeling B2C een:

 

Projectmanager klantbeleving 

NDC mediagroep is als journalistieke organisatie continu aan het doorontwikkelen. De afdeling B2C is daarbij verantwoordelijk voor de groei in de lezersmarkt (abonnementen), het grootste omzetaandeel van NDC mediagroep. B2C bestaat uit 3 teams: Door het team werving worden nieuwe abonnees geworven via online marketing, e-mailmarketing en paywall (in samenwerking met de redactie). Eenmaal abonnee, dan zorgt team Klantenservice, engagement & retentie voor een goede onboarding (welkomstprogramma), activatie en probeert dit team opzeggingen te voorkomen. Team klantbeleving pakt allerlei B2C projecten op om onderdelen van de klantreis te optimaliseren. Werken binnen het team B2C betekent werken met data, pro-actief projecten aandragen en verbeterpunten zien. Kom je ons team versterken?

 

Voor de afdeling klantbeleving binnen B2C zoeken wij een Projectmanager klantbeleving. Onder leiding van de Manager Klantbeleving, ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig organiseren, uitvoeren en begeleiden van strategische projecten binnen de afdeling B2C. Projecten hebben een duidelijke kop en staart, een helder doel en worden uitgevoerd door een team specialisten vanuit B2C en andere afdelingen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de digitale versnelling van de merken, optimalisatie van de klantreis, verhogen van de conversie van nieuwe abonnees, stimulering van gebruik bij (nieuwe) abonnees, doorlopend consumentenonderzoek, campagnes en productontwikkeling. Daarnaast pak jij tevens afdeling overstijgende projecten op samen met redactie, traffic & conversie en sales. Jij bent de spin in het web.

Je houdt je (dagelijks) bezig met:

  • De vertaling van het strategische marketing-/productbeleid naar tactische en operationele projecten op het gebied van klantbeleving (customer experience).
  • De ontwikkelingen op gebied van marketing, analyses en klantbehoeften, en je doet voorstellen tot verbetering van de customer experience.
  • Het uitwerken van businesscases waarbij je een analyse maakt van effort (tijd en geld) en impact (bijdrage aan de doelstellingen van B2C). Deze bespreek je met de opdrachtgever.
  • Het doorvertalen van de businesscase naar concrete projectplannen met een heldere doelstelling en voorzien van een planning.
  • Het samenstellen van een projectteam uit specialisten van verschillende afdelingen en maak je afspraken met je team en overige betrokkenen over het te verwachten resultaat.
  • Je optreden als aanspreekpunt, zowel intern als extern, voor het project.
  • De begeleiding van de projectteams en je houdt hen betrokken.
  • Het bewaken van de kwaliteit en de voortgang, tijdige signalering van problemen en grijp je in wanneer nodig.
  • Het periodiek evalueren en rapporteren van de projectstatus op basis van de gemaakte afspraken (o.a. doel, impact en effort).
  • Het succesvol opleveren van het project inclusief een eindevaluatie.

 

Functie-eisen

Je bent een planning- en organisatietalent. Tijdsdruk is voor jou geen issue en de planning, budget en kwaliteit bewaak je als een tijger. Je steekt graag zelf je de handen uit de mouwen. Data, kennis van specialisten, klantwensen en de nieuwste ontwikkelingen analyseer je om, met het oog op het resultaat, de juiste keuzes te maken om jouw projecten tot een goed einde te brengen. Je weet daarbij de kracht van je team optimaal in te zetten. Samenwerken, slagkracht, kennis en kwaliteit vormen de basis, maar er is ook altijd ruimte voor fun.

Je beschikt minimaal over een afgeronde bachelor en je hebt zo’n 3 jaar ervaring opgedaan binnen het marketingwerkveld als projectmanager. Kennis van scrum/agile is mooi meegenomen. Je hebt uitgebreide kennis van online marketingstrategieën en -technieken en weet deze effectief in te zetten om (potentiële) klanten te bereiken en te converteren.

 

Wat bieden wij? 

De kans om te doen waar je goed in bent en goed in wilt worden! Een ondernemende omgeving die volop in ontwikkeling is met ruime opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. In deze functie bieden wij je: 

  • Een 36-urige werkweek en een salaris conform de CAO voor het uitgeverijbedrijf, in schaal J. 
  • Een persoonlijk keuze budget van 12% van je bruto jaarsalaris (incl vakantiegeld); 
  • Een mobiele telefoon, laptop en een abonnement op 1 van onze titels.
  • Een (samen)werkplek op kantoor Groningen en/of Leeuwarden

Informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Eileen Mantouw, Manager klantbeleving, T: 06 46 38 42 29.


Solliciteren 

Ben je enthousiast geworden? Dan ontvangen we graag jouw motivatie met CV via onze website www.werkenbijndcmediagroep.nl. Sluitingsdatum van deze vacature is 19 september 2021. 

Een online assessment zal deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.