Art director

Voor team MHX zoeken wij een
 
Art director
 
36 uur
 
 

Team MHX helpt grotere klanten hun merken in de markt te zetten. Er wordt -waar dit meerwaarde oplevert- nauw samengewerkt met MHX bij Mediahuis Nederland. Voor dit team zoeken we een Art director. 

 
Als Art director vertaal je de klantvraag door naar een creatieve (online of offline) oplossing. Je weet wat er speelt in de maatschappij en je sluit hierop aan bij het bedenken van onderscheidende en ‘winnende’ concepten ten behoeve van de klant. Om effectieve campagnes te bedenken, ontwikkel je nieuwe merkstrategieën en verzamel je ​insights (kennissessies, marktonderzoek, whitepapers, data-insights) en verzorg je pitches. Je vertaalt je idee door naar een visueel ontwerp en stuurt de (technische) realisatie aan, bijvoorbeeld een foto-/videograaf, een copywriter, dtp’er of developer. Je staat voor kwaliteit en je gaat voor het hoogst haalbare resultaat. Dit alles doe je in lijn met de klantvraag en in afstemming met de Creatief Strateeg en de projectmanager.
 
 
 
Functie-eisen 
 
Kennis 
 
  • Minimaal afgeronde HBO diploma (bijv. Kunstacademie)
  • Uitgebreide kennis (min 3 jaar) van en ervaring met het ontwikkelen van print en digitale creatives en campagnes
  • Uitgebreide kennis en ervaring met Adobe Creative Suite
  • Kennis van grafische ontwerp-principes (typografie, lay-out, etc)
  • Basiskennis van grafische (druk)technieken, online technologie (bv Wordpress), marketing-principes, social media – gebruik en toepassing
  • Affiniteit en interesse in alle ontwikkelingen op het gebied van digital design
  • Beschikt over een portfolio vol innovatieve en opvallende concepten
  • Brede interesse vanuit ons uitgebreide klantenpakket; van retail tot zorginstelling.
 
Vaardigheden
 
  • Analytisch, kan zaken ontleden en problemen vaststellen
  • Leergierig, wil dingen begrijpen en zich erin verdiepen
  • Creatief, kan oplossingen vinden en verrassen
  • Ambitieus, heeft een gezonde drive en wil ieder project een beter eindresultaat
  • Zelfstandig, werkt conform uur-/budgetindicatie, kan zelf plannen, schakelt pro-actief met de campaignmanager en andere betrokken
  • Communicatief, kan het verhaal/idee overbrengen op team en klant, kan presenteren, kan andere specialisten – zoals fotograaf of designer – briefen en bijsturen voor maximale output
  • Collegiaal, is belangrijke spil tussen specialisten dus ligt goed bij de verschillende disciplines, ziet de verschillende belangen in van alle partijen
  • Flexibel, kan bijsturen, het roer omgooien wanneer nodig, kan omgaan met een deadline, kan zich aanpassen aan een –andere– visie van de klant of het team
  • Uitstekende time-management vaardigheden en aantoonbare ervaring in het werken met strakke deadlines in een snel veranderende omgeving
  • Beschikt over presentatieskills: het kunnen presenteren van een creatief concept aan klanten.

     

     

Informatie 
Voor meer informatie over de functie neem je contact op met Joël Darius, Creatief Strateeg, via Joel.Darius@ndcmediagroep.nl

De functie is ingeschaald in schaal J van de cao Dagbladuitgeverijbedrijf. De standplaats van deze functie is Groningen.

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden? Dan ontvangen we graag je CV en motivatie via onze website, www.werkenbijndcmediagroep.nl.
Sluitingsdatum van deze vacature is 8 augustus  2021. 

Een online assessment en een casepresentatie kunnen deel uitmaken van de sollicitatie-procedure.