Senior Financieel Administratief Medewerker (2 FTE)

Functie­omschrijving

Meehelpen in het versterkingsproces en bewoners in het aardbevingsgebied weer veilig laten leven. Daar draagt jou werk als integere senior financieel administratief medewerker aan bij.

Jouw werk geeft je voldoening. Bij Nationaal Coördinator Groningen (NCG) draag jij je steentje namelijk bij aan een veiliger Groningen. Het maakt je trots dat je er mede voor zorgt dat inwoners weer veilig kunnen wonen, werken en naar school kunnen gaan. Iedere dag heb jij maatschappelijke impact in je werk.

Jouw verantwoordelijkheden als senior financieel administratief medewerker

Het administratieve proces binnen de afdeling Bedrijfsvoering loopt dankzij jou op rolletjes. Je biedt binnen het team Financiële Administratie ondersteuning voor primaire of ondersteunende organisatieonderdelen. Aangeleverde gegevens en opdrachten controleer jij op juistheid en volledigheid voordat je deze verwerkt en archiveert.

Daarnaast werk jij aan het:

  • Communiceren met leveranciers en projectleiders.
  • Tijdig aanleveren en opvragen van informatie bij interne medewerkers of externe   instanties.
  • Controleren van de administratieve documenten.
  • Verwerken, coderen en verifiëren van inkomende facturen.
  • Bewaken van de betalingstermijnen.
  • Leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van de processen van de financiële   administratie.
  • Leveren van een bijdrage aan het functioneel beheer van systemen.
  • Uitvoeren van verbandscontroles.
  • Bewaken van de kritische succesfactoren van de afdeling.
  • Opstellen van rapportages.

Als senior financieel administratief medewerker word je hiërarchisch aangestuurd door de teamleider Financiële Administratie en behoor je tot het gelijknamige team. 

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten als senior financieel administratief medewerker

Zorgvuldig werken en integriteit heb jij hoog in het vaandel staan. Je weet namelijk voor wie je het doet: de inwoners van het aardbevingsgebied. Voor hen doe jij je werk goed dankzij je:

  • Hbo-werk- en -denkniveau en een afgeronde opleiding in financiële of administratieve richting.
  • Relevante ervaring op het gebied van financiële administratie van de Rijksoverheid.
  • Ervaring met (geautomatiseerde) financieel/administratieve systemen.
  • Kennis van MS Office Excel.
  • Kennis van relevante regelgeving.

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveauschaal: 10
  • Maand­salaris: Min € 2.737 – Max. € 4.400 (bruto)
  • Dienst­verband: Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Minimaal aantal uren per week: 28
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeids­voorwaarden

Je krijgt een arbeidsovereenkomst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). In principe bieden we je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan voor de duur van 6 maanden die bij gebleken geschiktheid omgezet wordt naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • De werving vindt gelijktijdig intern en extern plaats. Ben je nu in dienst van één van de ministeries, de Hoge Colleges van Staat, de rechterlijke macht, de provincie Groningen, of de gemeenten in het aardbevingsgebied (gemeente Groningen, Hogeland, Loppersum, Delfzijl, Appingedam en Midden-Groningen)? Dan heb je als interne kandidaat voorrang op externe kandidaten.
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als (verplichte) Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Vermeld dit duidelijk in je sollicitatiebrief en stuur een kopie van de aanwijzingsbrief mee.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Per 1 januari 2020 ondersteunt de nieuwe Afdeling Bedrijfsvoering zowel de processen rond de versterking als de processen van NCG als bedrijf. In de ondersteuning van het versterkingsproces betekent dit dat de afdeling verantwoordelijk is voor het signaleren en beheersen van risico’s en kwaliteit, proces en productverbetering. En project- en programma control, inkoop, rapportages en informatievoorziening. Daarnaast zorgt de Afdeling Bedrijfsvoering organisatiebreed voor concern control, het inregelen van en uitvoering geven aan IT en functioneel beheer, personeelsbeleid, facilitaire zaken, huisvesting, en corporate inkoop.

De Afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zeven afzonderlijke teams met elk eigen resultaatgebieden en doelstellingen ter ondersteuning van het versterkingsproces en de organisatie NCG. We kennen de volgende teams: Informatievoorziening, Kwaliteit, Control, Financiële Administratie, Facilitair & Huisvesting en Inkoop. In totaal zijn er ongeveer tachtig medewerkers op de werkvloer te vinden.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Contactpersonen

Voor meer informatie over deze vacature:

Marcel Tijssens, Kwartiermaker Financiële Administratie

06-21370500

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:

Bibiane Vijfschaft, Adviseur Werving & Selectie

06-15496724

Solliciteren

Je kunt tot en met 21 oktober 2020 solliciteren met het sollicitatieformulier Senior financieel administratief medewerker.