Projectondersteuner (Realisatie) (2 FTE)

Functie­omschrijving

Projecten ondersteunen waarmee we panden in Groningen aardbevingsbestendig maken. Dankzij jou verlopen projecten soepel en gestroomlijnd. Geen enkel project kan zonder de nodige ondersteuning, administratieve vastlegging en een extra toeziend oog op de voortgang. Jij zorgt ervoor dat alles achter de schermen up-to-date is. Zo weet jij zeker dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de huidige stand van zaken. 

Jouw verantwoordelijkheden als projectondersteuner?
Binnen het Team Toezicht & Ondersteuning draag je bij aan het uitwerken van projectplannen. Het projectteam zorgt voor projectdossiers en houdt toezicht op het functioneren van uitvoerende partijen. Daarnaast liggen de verantwoordelijkheden binnen het team bij het borgen van planning, budgetten en kwaliteit. Ook de veiligheid van bewoners en omwonenden valt binnen het aandachtsgebied van Toezicht & Ondersteuning. Concreet ga jij je richten op het: 

  • Vastleggen van afspraken van eigenaren en vertalen naar concrete acties en voorleggen aan de projectleider.
  • Beheren van projectdossiers en -administratie.
  • Bijhouden van de urenregistratie.
  • Maken van afspraken over de werkverdeling.
  • Voorbereiden van bijeenkomsten en gesprekken. Jij verzorgt hiervan ook de verslaglegging.
  • Actief delen van kennis binnen het project.

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten als projectondersteuner:
Nauwkeurig en klantgericht werken, horen bij ondersteunende werkzaamheden die jij binnen de projecten verzorgt. Je zoekt graag de samenwerking met anderen op om zo de gewenste ondersteuning te kunnen bieden. Je bewaakt de voortgang en hebt een hoge mate van integriteit. Ook heb jij: 

  • Mbo-werk- en -denkniveau.
  • Enige werkervaring als ondersteuner of secretarieel/administratief medewerker binnen een projectmatige werkomgeving.
  • Kennis van administratieve regelgeving, administratieve processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen.

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveauschaal: 8
  • Maand­salaris: Min € 2.605 – Max. € 3.521 (bruto)
  • Dienst­verband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
  • Minimaal aantal uren per week: 28
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeids­voorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Je krijgt een arbeidsovereenkomst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). In principe bieden we je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan voor de duur van 6 maanden die bij gebleken geschiktheid omgezet wordt naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Zet je in voor de veiligheid van de bewoners in Groningen. Wil jij samen met ons werken aan een aardbevingsbestendig en veilig Groningen? We ontvangen jouw sollicitatie met cv graag voor 9 april 2020.

De werving vindt gelijktijdig intern en extern plaats. Ben je nu in dienst van één van de ministeries, de Hoge Colleges van Staat, de rechterlijke macht, de provincie Groningen, of de gemeenten in het aardbevingsgebied (gemeente Groningen, Hogeland, Loppersum, Delfzijl, Appingedam en Midden-Groningen)? Dan heb je als interne kandidaat voorrang op externe kandidaten.

Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als (verplichte) Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Vermeld dit duidelijk in je sollicitatiebrief en stuur een kopie van de aanwijzingsbrief mee. 

Meer over jouw toekomstige afdeling

De Afdeling Realisatie is verantwoordelijk voor het uitvoeren of laten uitvoeren van projecten op het gebied van de versterking. Adressen die uitvoeringsgereed zijn op basis van het versterkingsbesluit, worden hier daadwerkelijk gerealiseerd en opgeleverd. Afdeling realisatie bestaat uit twee teams. 

Team Projectleiding is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de versterkingen aan alle aangewezen projecten/adressen. Dit gebeurt met behulp van bouwbedrijven en aannemers. Inclusief het leveren van nazorg aan bewoners. Team Toezicht & Ondersteuning verzorgt het aanleveren van een genormeerde adequate projectondersteuning op aanvraag van de projectleiders. Daarnaast houdt dit team toezicht op de werkzaamheden van betrokken marktpartijen.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Sollicitatie

Wij ontvangen graag voor 9 april 2020 je sollicitatie met cv via het sollicitatieformulier Projectondersteuner (Realisatie). 

Meer informatie

Meer informatie over de vacature? Neem contact op met Henk van de Berg, Afdelingshoofd Realisatie NCG via 06 - 53 22 21 70.

Meer informatie over de sollicitatieprocedure? Neem contact op met Guus Holthof, HR adviseur via 06 – 29 20 54 80.