Specialist Documentaire Informatievoorziening

Functie omschrijving

Directie Bedrijfsvoering
NCG Bedrijfsvoering bestaat uit afzonderlijke afdelingen met elk eigen resultaatgebieden en doelstellingen ter ondersteuning van het versterkingsproces en de organisatie NCG. We kennen de volgende afdelingen: Informatievoorziening, Finance & Control, Inkoop, HRM Facilitair & Huisvesting. In totaal zijn er ruim honderd medewerkers werkzaam bij de directie Bedrijfsvoering.

Per 1 januari 2020 ondersteunt NCG Bedrijfsvoering daarmee zowel de processen rond de versterking als de processen van NCG als bedrijf. In de ondersteuning van het versterkingsproces is Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het signaleren en beheersen van risico’s en kwaliteit, proces en productverbetering en project- en programma control. Daarnaast zorgt Bedrijfsvoering organisatie breed voor concern control, het inregelen van en uitvoering geven aan informatievoorziening, personeelsbeleid, facilitaire zaken, huisvesting en inkoop.

Binnen het team Documentaire Informatievoorziening (DIV) geef jij vorm en inhoud aan ons informatiebeleid en ondersteun je de uitvoering ervan. Als specialist DIV weet jij de documentaire informatievoorziening sneller tot uitvoering en waarde voor de NCG versterkingsoperatie te brengen. Je adviseert verschillende teams en afdelingen, signaleert knelpunten en komt met innovatieve ideeën voor duurzame digitale dienstverlening.

Je werkzaamheden omvatten onder andere het bieden van ondersteuning en advies over het beheren, vernietigen, overdragen en structureren/ordenen van voornamelijk digitale informatie. Dit doe je in afstemming met de interne en externe stakeholders van Informatievoorziening zowel op tactisch als operationeel niveau.

Concreet lever je een bijdrage aan de volgende werkzaamheden:

  • Implementatie van een nieuw DMS binnen NCG;
  • Vervullen van de rol functioneel beheerder van het DMS;
  • Implementatie van MS Teams;
  • Uitvoering geven aan het DIV project portfolio;
  • Bijdrage leveren aan het programma Archiefbeheer;
  • Succesvolle samenwerking met andere overheden in het domein.

Functie-eisen

  • Minimaal een HBO diploma (bij voorkeur een opleiding richting informatiemanagement, datamanagement, bedrijfskunde of archivistiek);
  • Actuele kennis van de Archiefwet;
  • Relevante werkervaring in het DIV-werkveld in complexe organisaties.


Het is een pré maar geen harde eis als je beschikt over:

  • Ervaring hebt met het inrichten van de digitale archivering in taakapplicaties en/of DMS/RMA-systemen;
  • Ervaring hebt met vormgeven van informatiebeheer in Office365.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3119,- tot €4374,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Bij ons werk je op een mooie plek met alle voorzieningen die je nodig hebt. Bij Nationaal Coördinator Groningen (NCG) hechten we daarnaast sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Voor de functie van Servicedesk medewerker kun je rekenen op:

  • Een functie waarbij je rechtstreeks meewerkt aan een unieke en maatschappelijk actuele opgave;
  • Een salaris van minimaal € €3.119, 04 en maximaal €4.374,95 (schaal 9) op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een financieel keuzebudget (16,37%) bovenop je salaris. Onderdeel daarvan is 8% vakantiegeld. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, en een vergoeding woon-werkverkeer;
  • Goede doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie;
  • Een jaarcontract, met de mogelijkheid om bij gebleken geschikt dit dienstverband om te zetten naar een vaste aanstelling.
  • Je standplaats wordt Groningen (Cascadeplein, vlak bij Hoofdstation Groningen)

Bijzonderheden

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 16 oktober 2023.

Let op: Indien u door de eerste sollicittieronde bent volgt kort daarop een tweede gesprek. 

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Als adviseur informatiebeheer werk je binnen de Nationaal Coördinator Groningen bij Directie Bedrijfsvoering. Binnen deze directie werk je bij de afdeling Informatievoorziening die verantwoordelijk is voor de ondersteuning van het versterkingsproces met IT oplossingen. Hieronder vallen registrerende systemen, het voorzien in stuur- en verantwoordingsinformatie en andere vooruitstrevende oplossingen gericht op verdere optimalisatie en digitalisering van processen.

Je werkt direct samen met vijf andere collega’s van informatiemanagement. Uiteraard werk je daarnaast met andere afdelingen samen binnen de NCG. Elke maandag is er weekoverleg met het hele team. Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken. Het team werkt op maandag en dinsdag voornamelijk samen op kantoor.


Reageer op deze vacature