Medewerker Administratie Bezwaar & Beroep

Functie omschrijving

Bijdragen aan veilig wonen? Nationaal Coördinator Groningen (NCG) werkt aan het versterken van woningen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Als administratief medewerker verwerk je binnenkomende bezwaren en beschikkingen en leg je deze zorgvuldig vast.

In jouw rol als administratief medewerker ondersteun je het team Bezwaar en Beroep bij diverse administratieve werkzaamheden. Denk aan het beheren van de administratie, zoals het registreren van bezwaren en beschikkingen. Daarnaast zorg je voor het samenstellen van managementinformatie en draag je bij aan functioneel beheer van systemen en ondersteuning.

Je hebt nauw contact met de andere teamleden en de coördinator bezwaar en beroep. Door jouw ondersteuning werkt het hele team efficiënter en slimmer. Jouw collega’s zijn blij met jou!

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo-diploma in een administratieve of secretariële richting.
  • Je hebt enige ervaring met (administratieve) regelgeving, (geautomatiseerde) ERP-systemen, software en formele procedures.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de versterkingsopgave.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring binnen de (Rijks)overheid.
  • Je hebt inzicht in administratieve organisaties.
  • Je werkt zorgvuldig, klantgericht en kunt goed samenwerken.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2422,- tot €3157,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Je krijgt een arbeidsovereenkomst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. In principe bieden we je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan voor de duur van zes maanden die bij gebleken geschiktheid omgezet wordt naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Zet je in voor de veiligheid van de bewoners in Groningen. Wil jij samen met ons werken aan een aardbevingsbestendig en veilig Groningen? We ontvangen jouw sollicitatie met cv graag voor 14 april 2021.
  • De werving vindt gelijktijdig intern en extern plaats. Ben je nu in dienst van een van de ministeries, de Hoge Colleges van Staat, de rechterlijke macht, de provincie Groningen, of de gemeenten in het aardbevingsgebied (gemeente Groningen, Hogeland, Loppersum, Delfzijl, Appingedam en Midden-Groningen)? Dan heb je als interne kandidaat voorrang op externe kandidaten.
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als (verplichte) Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Vermeld dit duidelijk in je sollicitatiebrief en stuur een kopie van de aanwijzingsbrief mee.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) werkt aan brede maatschappelijke en politieke opgaven. Bijvoorbeeld aan een efficiënte bouw- en woningmarkt en één effectieve rijksdienst met een soepel functionerende bedrijfsvoering. Zo zijn we ook verantwoordelijk voor slim beheer en ontwikkeling van het rijksvastgoed en een goede ontwikkeling van bestuurders en ambtenaren. We beschermen de nationale veiligheid en waarborgen de grondwet en koninkrijksrelaties. BZK is de hoeder van de democratie.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)
Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en de Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor ligt in het centrum van Groningen, dicht bij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Afdeling Juridische en Economische Zaken

De afdeling Juridische en Economische Zaken ziet toe op en adviseert over het handelen van Nationaal Coördinator Groningen (NCG). Zowel intern als extern, op juridisch en economisch gebied. Daarnaast ontwikkelen we juridische en economische (financiële) producten en diensten.

Onze afdeling bestaat uit twintig medewerkers, verdeeld over drie teams. Het team Bezwaar en Beroep handelt bezwaar- en beroepszaken af, bijvoorbeeld op genomen normbesluiten en versterkingsbesluiten. Het team Advies en Productontwikkeling ontwikkelt nieuwe juridische en economische producten, diensten, kaders en uitvoeringsbeleid. Het team Klachtenafhandeling, Privacy en Wob handelt klachten en Wob-verzoeken af, implementeert de Algemene verordening gegevensbescherming en adviseert het management over privacy-aangelegenheden en incidenteel over subsidies.


Reageer op deze vacature