Agentschap Telecom

Operationeel manager Facilitaire Zaken, Huisvesting en Veiligheid (Manager)

Functie omschrijving

Ben jij degene die zorgt voor een veilige en verbonden werkomgeving van onze medewerkers? En geef jij graag samen met hen, het team bedrijfsvoering en het management vorm aan hun nieuwe werkomgeving? Dan is deze vacature voor Operationeel manager Facilitaire Zaken, Huisvesting en Veiligheid bij Agentschap Telecom echt iets voor jou!

Dit ga je doen
Als Operationeel Manager Facilitaire Zaken, Huisvesting en Veiligheid heb je een afwisselende baan waarbij je  operationeel leiding geeft aan een groep collega’s op facilitair en huisvestingsgebied voor de beide locaties van Agentschap Telecom (Amersfoort en Groningen), je krijgt daar op termijn ook de hiërarchisch leidinggevende taak bij.

Je helpt mee met het implementeren van de missie en visie in onze huisvesting en de facilitaire processen en procedures. Jij speelt een belangrijke rol in het laten aansluiten van het dienstverleningsconcept bij de veranderende behoefte van de organisatie. Je vertaalt deze behoeften naar behapbare verbeteringen, stelt prioriteiten in de uitvoering en stuurt op de kwaliteit van de geleverde producten en diensten van bedrijfsvoering. Zo ben je verantwoordelijk voor de huisvesting van twee panden, het materieel beheer van bijvoorbeeld meetapparatuur en het beheer van (elektrische) voertuigen. Je rapporteert hierover naar je klanten en het management via managementrapportages. Je geeft advies, maar levert zelf ook een actieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het team en onze dienstverlening. Samen met het team van bedrijfsvoering ben je steeds op zoek naar verbeteringen en volg je de ontwikkelingen op het vakgebied van huisvesting en facilitaire zaken op de voet.

Je voert de regie op de uitvoering van de facilitaire dienstverlening binnen de geldende wet- en regelgeving, kaders en afspraken. Je signaleert ontwikkelingen en trends en houdt ontwikkelingen binnen het Rijk en het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) bij en past dit toe in je eigen werk. Er is voldoende ruimte om verder te groeien en te ontwikkelen in je werk.

Agentschap Telecom staat voor een Veilig Verbonden Nederland en werkt aan de beschikbaarheid, continuïteit en vertrouwen in de digitale infrastructuur. Het werkveld van Agentschap Telecom is in ontwikkeling, er komen nieuwe taken bij en de personeelsomvang groeit. Onze eigen collega’s mogen natuurlijk ook vertrouwen in de beschikbaarheid en continuïteit van onze facilitaire ondersteuning. Als operationeel manager zie jij het als jouw verantwoordelijkheid om dit te regelen. Onderwerpen die binnen de organisatie spelen, zijn onder andere hybride werken, huisvesting en vitaliteit/werkgeluk.

Je bent projectmatig sterk in het efficiënt en effectief uitvoeren en regisseren van facilitaire opdrachten, je handelt tweedelijns operationele vraagstukken over de dagelijkse facilitaire dienstverlening af en coördineert de facilitaire zaken. Je bewaakt de voortgang van je eigen of aan anderen gedelegeerd werk effectief en stuurt op planning, administratie en financiën. Je overlegt met interne partners om zo de behoeften in kaart te brengen. Daarnaast overleg je met externe partners (Concerndienstverleners of andere leveranciers) en bent daarin het gezicht van Agentschap Telecom.

Functie-eisen

Dit ben jij

  • Je bent een energieke en enthousiaste persoonlijkheid die bijdraagt aan een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering en hart heeft voor facilitaire onderwerpen.
  • Je bent een kei in plannen en organiseren, prioriteiten stellen en voortgangscontrole. En ook in hectische tijden en onder tijdsdruk weet jij met een gezonde dosis humor het hoofd koel te houden. Zowel naar interne opdrachtgevers als onze contractpartners ben je een overtuigende, betrouwbare en deskundige gespreks- en samenwerkingspartner.
  • Je weet leveranciers aan te sturen en aan te spreken op kwaliteit en het naleven van contracten.
  • Je bent daarbij klantgericht en flexibel in jouw aanpak en communicatiestijl.
  • Je hebt een goed gevoel voor verhoudingen en weet medewerkers te motiveren en mee te nemen in jouw plannen.
  • Je schakelt snel tussen meerdere niveaus, laat je niet snel van de wijs brengen en blijft overeind tussen verschillende belanghebbenden.
  • Je bent van nature goed in samenwerken,  maar je kunt ook zelfstandig tot resultaten van hoge kwaliteit komen.
  • Je geeft eerst alleen operationeel leiding aan een aantal medewerkers. Op termijn geef je ook hiërarchisch leiding aan een groep tussen de 10 en 15 medewerkers. Je werkt samen met 2 tot 3 andere operationeel managers/ coördinatoren en voelt je medeverantwoordelijk voor de integrale dienstverlening van bedrijfsvoering binnen Agentschap Telecom.
  • Je adviseert aan de CFO en CIO bij het invullen van hun verantwoordelijkheid.

Daarnaast heb je:

  • Een relevante hbo/academische opleiding, bijvoorbeeld Facility Management.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring opgedaan bijvoorbeeld in een uitvoeringsorganisatie van de overheid.
  • Ervaring als coördinator of (operationeel) leidinggevende is een pré maar geen noodzaak. We zoeken een leider die mensen weet te enthousiasmeren; ook als die zich nog als leidinggevende wil ontwikkelen.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in de Nederlandse taal.
  • Aantoonbare ervaring in projectmanagement, contractmanagement en kennis van het Rijkshuisvestingsstelsel en Concern Dienst Verleners is een pré.

Competenties:

Herken je jezelf in de volgende competenties?

1.       Motiverend leiderschap

Stimuleert bij anderen betrokkenheid en actie; is daarin coachend en zorgt voor werkplezier.

2.       Gedeeld leiderschap

Op een verbindende wijze met mensen en partijen binnen en buiten de organisatie de maatschappelijke doelen (opgave) van de organisatie bereiken.

3.       Originaliteit (competentie creativiteit)

Komt met nieuwe oplossingen, ideeën en invalshoeken.

4.       Omgevingsbewustzijn (+ competentie visie)

Houdt rekening met relevante externe ontwikkelingen en omstandigheden. Heeft een duidelijke zienswijze op de actuele situatie en op de toekomst van het werkterrein, vakgebied of organisatie.

5.       Samenwerken

Werkt samen met anderen aan een gezamenlijk doel.

6.       Daadkracht (competentie durf)

Neemt risico’s indien nodig of gewenst.

Daarnaast worden van een manager de volgende competenties verwacht:

  • Bestuurssensitiviteit
  • Netwerken
  • Aansturen organisatie
  • Reflecteren

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3842,- tot €5710,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Agentschap Telecom (AT)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Agentschap Telecom houdt Nederland veilig verbonden. We zijn toezichthouder, uitvoerder en autoriteit, met een positie middenin het digitale domein. En binnen dit domein gaan veranderingen snel. De impact van digitalisering en telecommunicatie is enorm. Gelukkig hebben we in ons land geweldige netwerken: snel, betrouwbaar en overal bereikbaar. En dat moet natuurlijk zo blijven. Agentschap Telecom zorgt daarvoor. Samen met bijna 400 medewerkers houden we ons bezig met het verdelen van frequenties die hiervoor nodig zijn, kijken we of graafwerkzaamheden in Nederland veilig verlopen en we checken of apparatuur aan de eisen voldoet, zodat het geen storingen veroorzaakt. Daarnaast zetten we ook in op andere gave dossiers, zoals 5G, artificial intelligence, cyberveiligheid en ruimtevaart.

We zorgen ervoor dat netwerken in Nederland betrouwbaar, beschikbaar en veilig zijn. Zo maken we ons land ook digitaal weerbaar. Want de gevolgen van telecomuitval zijn enorm: het openbaar vervoer komt stil te liggen, hulpdiensten kunnen hun werk niet doen en de hartbewaking in ziekenhuizen valt uit. Maar ook moet iedereen veilig online zaken kunnen regelen en kunnen vertrouwen op de beschikbaarheid, waar je ook bent.

Uitdagend, innovatief en maatschappelijk waardevol werk.

Bij Agentschap Telecom werken mensen met passie voor hun vak. We hebben twee kantoren: in het mooie, rustige Groningen én het centraal gelegen Amersfoort. Maar wat ons betreft mag je ook regelmatig thuis aan de keukentafel werken, of in de trein of bibliotheek. We zijn namelijk gewend om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken.

Bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering levert ondersteunende producten en diensten voor het agentschap. We doen dit servicegericht en op basis van heldere randvoorwaarden. Met goede ICT, facilitaire voorzieningen, financiële middelen, HRM en inkoopprocessen bieden we onze collega’s een plezierige en
efficiënte organisatie. Mede daardoor kunnen zij een bijdrage leveren aan de kerntaak van Agentschap Telecom: een verbonden Nederland. Onze professionalisering is gericht op het versterken van de strategische functie, regievoering en klantgerichtheid. We doen dit door productgerichte sturing, kwaliteitsmanagement en het LEAN inrichten van processen.


Reageer op deze vacature