Rijksinspectie Digitale Infrastructuur
Adviseur Dienstverlening
Functie omschrijving
Zet jij je graag in voor optimale dienstverlening richting burgers en bedrijven? En snap jij als geen ander de rol die ICT-processen daarin hebben? Solliciteer dan bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI), en til samen met jouw toekomstige collega’s onze digitale dienstverlening naar een hoger niveau!
De maatschappij digitaliseert, en ook bij onze relaties groeit de behoefte om zoveel mogelijk zaken zelf online te regelen. Jij onderzoekt hoe onze organisatie verder invulling kan geven aan die behoeftes van onze uiteenlopende doelgroepen. Je maakt voorstellen voor implementatie en voert ze uit.
Van digitale dienstverleners die clouddiensten aanbieden tot organisaties die frequentievergunningen nodig hebben voor hun communicatie, tot particulieren die de marifoon aan boord van hun schip moeten registreren. Zowel burgers als bedrijven kloppen voor diverse taken en diensten aan bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI).
Je verbetert processen en analyseert de behoeftes van onze doelgroepen, onder andere via klantreizen, klanttevredenheidsonderzoeken en klantpanels. Kernbegrippen in jouw dienstverlening zijn: passend, overzichtelijk, betrouwbaar, respectvol en eigentijds.
In 2024 treedt een nieuwe wet in werking, die officieel regelt dat burgers en bedrijven hun zaken bij de overheid digitaal kunnen afhandelen: de ‘Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer’. Jij gaat samen met je collega Adviseur dienstverlening aan de slag met de implementatie. Dit doe je vanuit onze visie op (digitale) dienstverlening die wordt geactualiseerd door het team Stratege & Analyse, in afstemming met jou en je collega Adviseur dienstverlening.
Tot slot draag je bij aan de doorontwikkeling van ons KCC met advies en het inrichten van processen: je bent productowner van ons klantportaal, adviseert vanuit de kanalenstrategie bij ICT-oplossingen en bent betrokken bij de implementatie ervan.
Functie-eisen
- HBO/WO.
- Kennis en ervaring in proces optimalisatie.
- Kennis en ervaring in klantgericht denken en werken.
- Kennis van digitale dienstverlening / kanalenstrategie.
- Kennis van callcenters en bijbehorende ICT ondersteuning.
- Ervaring met het opstellen van klantreizen.
- Ervaren met duiding van informatie van klanten.
- In staat zijn klantsignalen te vertalen naar procesverbeteringen.
Competenties:
- Analyseren
- Overtuigingskracht
- Organisatiesensitiviteit
- Flexibiliteit
- Plannen & Ontwikkelen
- Creativiteit
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €3608,- tot €5503,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 32 tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.
Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI)
Wij zijn de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). We staan voor een veilig verbonden Nederland.
Cyberveilige apparaten, netwerken en systemen, kunstmatige intelligentie, 5G en 6G, energietransitie, digitalisering van radio-omroep en dynamisch frequentiemanagement zijn de grote thema’s van vandaag en morgen. Bij de RDI voeren wij de wet- en regelgeving op deze – en nog veel meer - gebieden uit. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.
Wij doen dit met ruim 400 enthousiaste collega’s, werkend vanuit onze kernwaarden maatschappelijke verantwoordelijkheid, gedeelde visie, samenwerking, eigen verantwoordelijkheid nemen en professionaliteit.
De RDI is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en heeft vijf directies: Infrastructuur, Apparatuur, Digitale Weerbaarheid, Bestuur, Juridische Zaken & Communicatie en Mens & Middelen.
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst of arbeidsbeperking, voor wil werken. In divers samengestelde teams aan de slag met maatschappelijke vraagstukken maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.
Bij de RDI werken we hybride: thuis en op kantoor. Een goede werkplek vinden we belangrijk. We geven daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding. Onze kantoren in Amersfoort en Groningen bieden een prettige werkomgeving en liggen op loopafstand van het centraal station. Minstens zo belangrijk vinden we een goede balans tussen je professionele en privéleven. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen.
Bestuur, Juridische Zaken en Communicatie
Team Communicatie staat aan de lat voor verschillende taken binnen de RDI. Het team is verantwoordelijk voor de communicatiestrategie van de organisatie. Deze strategie draagt bij aan een positionering van de RDI als autoriteit in het digitale domein. Daarnaast ondersteunen de medewerkers van het team de verschillende inhoudelijke directies bij communicatievraagstukken.
De behandeling van antennevraagstukken is een belangrijk onderdeel van het team Communicatie. Denk aan vragen van en voorlichting aan burgers en gemeenten over de straling afkomstig van antennes. Het Antennebureau staat hierbij vooraan. Daarnaast zijn het klant contact centrum (KCC) en de postbehandeling (Registratuur) verantwoordelijk voor alle inkomende telefoontjes, mails, poststukken van de RDI.
De bovenstaande diversiteit aan werkzaamheden zorgt voor een gevarieerd team. Het team bestaat uit 27 medewerkers met verschillende expertises. Denk aan (senior) communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers, perswoordvoerders, klant contact centrum medewerkers, coördinatoren, een managementassistente en een afdelingshoofd.
Binnen het team is er ruimte, waardering en respect voor verschillen en weten collega’s elkaar te vinden op de overeenkomsten die ze met elkaar hebben. De (spontane) uitjes die plaatsvinden, dragen bij aan een goede sfeer en een fijne samenwerking in het team.
Binnen het team is er ruimte, waardering en respect voor verschillen en weten collega’s elkaar te vinden op de overeenkomsten die ze met elkaar hebben. De (spontane) borrels die plaatsvinden, dragen bij aan een goede sfeer en een fijne samenwerking in het team.