Decentrale DBC adviseurs

Het primaire administratieve zorgproces verbeteren door analyse en rapportage van zorg administratieve gegevens en het geven van training en scholing. Daar ligt jouw toegevoegde waarde als DBC Adviseur. Hierdoor kan de medisch specialist zich meer bezig houden met de zorg rondom de patiënt. Oftewel  Samen voor de beste zorg. 

Over de functie
De zorgmarkt is volop in beweging als het gaat om marktwerking, efficiëntere zorg, horizontaal toezicht, kwaliteit van zorg en rechtmatigheid van declaraties. De registratie aan de bron vormt dé basis voor een inhoudelijk juiste declaratie en draagt daarmee voor een belangrijk deel bij aan de gezonde financiële positie van ons ziekenhuis. Als professional kun je je geen uitdagender omgeving wensen waar jij je bijdrage aan kan leveren!

Jij bent, vanuit jouw decentrale rol, het eerste aanspreekpunt voor medisch specialisten, zorgprofessionals, (dbc) medewerkers  ten aanzien van registratiewerkzaamheden. Je adviseert en ondersteunt een aantal specialismen binnen het Cluster Poliklinieken met diepgaande kennis en kunde over het administratieve zorgproces rondom geleverde zorg.

Je bent daarbij verantwoordelijk voor:

  • Advies en begeleiding aan medisch specialisten, zorgprofessionals en (DBC-) mede-werkers ten aanzien van het registratieproces.
  • Het geven van training (on the job) en scholing op het gebied van DBC regelgeving en het bijbehorende administratieve proces.
  • Het uitvoeren van periodieke controles op de correctheid van de registratie en verzorgen van rapportages over de kwaliteit van de registratie.
  • Proactief analyseren, implementeren en aanjagen van verbeteringen in het registratie proces aan de bron.
  • Uitzoeken en oplossen van complexe registratie fouten.
  • Volgen van de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en op basis daarvan ondersteuning en advies bieden bij het administratieve zorgproces, e.e.a. in nauwe samenspraak met de afdeling Zorgregistratie & Facturatie en het Expertisecentrum Zorgproduct.

 Dit breng je mee

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur gezondheidswetenschappen, bedrijfskunde of een daaraan gerelateerde opleiding.
  • Minimaal één jaar werkervaring in het vakgebied en kennis van de DBC-systematiek.
  • Medisch inhoudelijke kennis.
  • Excel heeft geen enkel geheim voor jou.

Je bent een stevige gesprekspartner en vraagbaak voor medisch specialisten het gebied van DBC vraagstukken. Jij bent dan ook een expert in het contacten leggen en onderhouden met medisch specialisten en andere zorgprofessionals. Zij weten dat ze op jou kunnen bouwen en dat jij, ondanks de complexe wet- en regelgeving, hetzelfde doel nastreeft, namelijk samen voor de beste zorg. De verbinding met de afdelingen Zorgregistratie & Facturatie, het Expertisecentrum Zorgproduct en natuurlijk de decentrale DBC medewerkers verlies jij in je werk niet uit het oog. Jij weet wat er nodig is om het registratieproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Je komt uit eigen beweging met verbetervoorstellen en voert deze ook zelfstandig uit. Daarnaast weet je anderen te motiveren, overtuigen en je bent in staat om kennis te delen. Dat vraagt pro-activiteit, enthousiasme, empathie, betrokkenheid, overtuigingskracht en een verbetermentaliteit.

Waar kom je te werken
De DBC adviseur valt hiërarchisch onder het Cluster Poliklinieken en heeft een functionele  lijn met de centrale unit Zorgregistratie & Facturatie. Aangezien je direct contact hebt met de zorgprofessionals heb je geen vaste werkplek en deel jij je tijd in tussen de verschillende poliklinieken waar je aan verbonden bent. Het cluster polikliniek is één van vier capaciteitsclusters binnen ons ziekenhuis.De polikliniek is het expertisecentrum ten aanzien van de poliklinische zorg in het volledige concept. De patiënten ontvangen op een snelle, kwalitatieve en vertrouwde wijze zorg. Onze 28 poliklinieken werken samen binnen één cluster met een gemeenschappelijke uitstraling in de uitvoering van de werkzaamheden, zonder dat de individuele poliklinieken hun eigen karakter verliezen. Binnen deze samenwerking wordt gebruikt gemaakt van de aanwezige kennis en kunde over de grenzen van de polikliniek heen. Een correcte registratie en declaratie is één van de clusterbrede speerpunten die we door het aantrekken van professionals op het gebied van DBC-systematiek verder vorm en inhoud willen geven.

Wat bieden we

  • Mogelijkheden jezelf te ontwikkelen, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.
  • Aandacht voor duurzame inzetbaarheid (o.a. investeren in je ontwikkeling, vitaliteit, balans werk-privé).
  • Een contract voor  24-36 uur per week voor de duur een jaar met eventueel zicht op een vast dienstverband.
  • Inschaling vindt plaats conform FWG 50 met een maximum salaris van € 3490,- op basis van een 36 urige werkweek, en afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • De overige arbeidsvoorwaarden vind je hier
  • Een complexe maar dynamische omgeving waarin je je expertise en kwaliteiten volledig tot zijn recht kan laten komen.

Meer informatie?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Stefanie van Breukelen, unithoofd, tel: 050 – (524) 7732. De gesprekken vinden plaats op 20 en 21 juni 2019.

Kijk voor meer informatie over ons ziekenhuis op www.martiniziekenhuis.nl  of solliciteer meteen!

Samen voor de beste zorg!
De beste zorg vraagt om de beste professionals. Wij investeren volop in de opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Daarvoor zijn we ook dit jaar weer erkend als Topwerkgever en Leerbedrijf. Als topklinisch opleidingsziekenhuis onderscheiden we ons met een breed aanbod excellente medisch-specialistische zorg en een aantal expertisegebieden. Samen met de Santeon ziekenhuizen werken we aan kwaliteit en innovatie.

In het Martini Ziekenhuis werken 220 medisch specialisten, 3000 medewerkers en 250 vrijwilligers. Samen bieden wij de beste zorg aan 380.000 poliklinische patiënten en 27.000 klinische patiënten per jaar.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.