Assistent controller

De zorgmarkt is volop in beweging als het gaat om marktwerking, efficiëntere zorg en kwaliteit van zorg. Hou jij van cijfers in een uitdagende omgeving en krijg je energie van het continue verbeteren van financiële processen en systemen? Dan hebben wij een leuke uitdaging voor jou.

Jouw rol in het team
Als assistent controller ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de ziekenhuis brede P&C cyclus, het (door)ontwikkelen van managementinformatie, het uitvoeren van diverse (ziekenhuisbrede) analyses en functioneel applicatiebeheer van informatiesystemen.

De belangrijkste werkprocessen binnen de P&C cyclus zijn: de maandafsluiting, het (meerjaren)begrotingsproces (o.a. totstandkoming van de salarisbegroting), het verantwoordings- en prognoseproces en het kostprijzenproces.

Je ondersteunt, gevraagd en ongevraagd, de bedrijfseconomisch adviseurs (controllers) bij financiële en bedrijfskundige vraagstukken en draagt mede zorg voor de juiste stuurinformatie en rapportages richting stakeholders. Op basis van analyses en rekenmodellen ontwikkel je nieuwe managementinformatie. Standaardisering van werkwijzen en rapportages vormen voor jou een belangrijke drijfveer.

Ook ondersteun je de adviseurs bij het opstellen van diverse verschillenanalyses. Daarnaast neem je, samen met de bedrijfseconomisch adviseurs, deel aan diverse projecten die door het team worden opgepakt.

Je onderhoudt een goede relatie met de units Financiële Zaken en Management Informatie om te zorgen dat de maandafsluiting soepel verloopt. Je zorgt voor volledige, juiste en bovenal tijdige financiële informatie en rapportages. Je houdt je bezig met de maand- en jaarafsluiting en hebt een rol in het voorbereiden van documenten met betrekking tot het opstellen van de jaarrekening. 

Over ons team
Je maakt onderdeel van de unit Bedrijfseconomisch Advies. Deze unit valt binnen de stafdienst Financiën & Zorgadministratie (F&Z). Bedrijfseconomisch Advies werkt nauw samen met andere units in het ziekenhuis om inzicht te krijgen in de effecten van de zorgproductie en de bedrijfsvoering op de bedrijfsresultaten.

Het team bestaat uit zeven bedrijfseconomisch adviseurs, twee assistent controllers en de Concerncontroller. Je maakt onderdeel uit van ons zelfsturend team dat middels scrum en holacracy continu werkt aan verbetering.

Het team ondersteunt goed voorbereide transparante en financieel verantwoorde besluitvorming en bedrijfsvoering binnen het Martini Ziekenhuis. Daarnaast adviseren we de Raad van Bestuur en het zorg- en stafmanagement. Kenmerken van de unit Bedrijfseconomisch Advies zijn: professionaliteit, expertise, enthousiasme en een sterke ambitie die gericht is op verdere ontwikkeling van de dienstverlening. 

Wat vragen wij?

  • Een afgeronde HBO- opleiding op het gebied van Bedrijfseconomie of Accountancy;
  • Minimaal drie jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Sterk ontwikkeld analytisch en cijfermatig inzicht.

Je beschikt over een ontwikkelingsgerichte instelling en een proactieve houding om zo een bijdrage te leveren aan de veranderingen binnen de stafdienst en het ziekenhuis. Je werkt accuraat en denkt analytisch. Je hebt de vaardigheid om onder werkdruk goed te blijven functioneren. Je voert je werk zelfstandig, planmatig en gestructureerd uit. Je bent een actief, daadkrachtig en ondernemend persoon die zich flexibel kan opstellen en goed kan samenwerken. Daarnaast ben je vaardig in het werken met geautomatiseerde systemen. Een uitstekende kennis van en vaardigheid met Excel is vereist.

Wat bieden wij?

  • Volop kansen voor opleiding en training om door te ontwikkelen;
  • Een contract voor 32 tot 36 uur per week voor de duur van 1 jaar met zicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • Maximaal € 3.774,- op basis van 36 uur (FWG 50), afhankelijk van je kennis en ervaring en te verwachten loopbaanontwikkeling;
  • Een breed aanbod van activiteiten om sterk in je werk te (blijven) staan;
  • Vakantietoeslag en eindejaarsuitkering van 8,33%;

Enthousiast?
We komen graag met je in contact! Bel voor meer informatie:
Rutger Olthof, assistent controller, tel. 050-5246071 of
Vanessa Kerkhof, bedrijfseconomisch adviseur, tel. 050 – 524 5078.

Overige informatie 
De gesprekken zullen plaatsvinden:

  • Ronde 1: woensdag 20 oktober 2021;
  • Ronde 2: 25-27 oktober 2021; In deze sollicitatie-ronde kan een casus onderdeel uitmaken van de procedure.
  • Arbeidsvoorwaardengesprek: 28 oktober 2021.

De vacature wordt gelijktijdig in- en extern bekendgemaakt.

Reageren kan tot en met 17 oktober 2021.

Samen voor de beste zorg!
Het Martini, dat zijn wij. Wij zijn een topklinisch opleidingsziekenhuis en daar zijn we trots op. Naast brede basiszorg bieden we complexe zorg en hebben we bovenregionale expertise. We werken continu aan vernieuwing. Daarom doen we veel toegepast onderzoek en werk je bij ons in een moderne werkomgeving met de nieuwste technologieën en behandelmethoden. Maar nog belangrijker: samen zijn we een organisatie van en voor mensen. Dat zie je, proef je en ervaar je. Als patiënt én als medewerker. Welkom bij #teammartini.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.