HR Medewerker

Kwartier Zorg & Welzijn is een dynamische welzijnsorganisatie die in opdracht van de Gemeente Midden-Groningen werkt aan het vergroten van de zelfredzaamheid van de inwoners, het voorkomen van sociaal isolement en het versterken van de sociale samenhang. Er ligt een duidelijke opgave, namelijk het door ontwikkelen van het voorliggend veld richting integrale gebiedteams en het werken aan meetbare resultaten. Kwartier is zichtbaar, herkenbaar en benaderbaar en daarmee ‘Altijd in de Buurt’.

 

Met ingang van 1 februari 2024 zijn wij op zoek naar een
                           

                                                   HR medewerker

                                             gemiddeld 20 uur per week

In eerste instantie voor de duur van één jaar, met de intentie tot verlenging.

De afdeling HR is onderdeel van het bedrijfsbureau waarbij de ondersteunende diensten (Financiën, Beleid, Communicatie, Office-management en ICT) zijn ondergebracht. Het bedrijfsbureau telt 8 tot 10 medewerkers.
De afdeling HR bestaat uit een administratief medewerker HR & Salarissen, een HR-adviseur en een allround HR medewerker. Deze laatste functie is door vertrek van een collega vacant.

Wat ga je doen als HR medewerker

Als allround HR medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor medewerkers als het gaat om vraagstukken op het gebied van arbeidsvoorwaarden, CAO gerelateerde zaken en personele regelingen als verlof, besteding Individueel Keuze Budget, Loopbaan budget etc. Je beheert de HR mailbox en draagt er zorg voor dat mails adequaat beantwoord worden of doorgezet naar collega’s die antwoord kunnen geven. Samen met de collega HR & salarissen zorg je voor een correcte verwerking van mutaties en invoer van gegevens in het personeelsregistratiesysteem ADP. Je signaleert en informeert de leidinggevenden tijdig over aflopende contracten en te ondernemen acties bij verzuim. Tevens draag je zorg voor de correspondentie bij in- door- en uitstroom en de administratieve afhandeling van aanvragen als geboorte- en ouderschapsverlof, onbetaald verlof etc.

Naast deze reguliere werkzaamheden geef je ondersteuning en begeleiding aan de uitvoering van het stagebeleid. Je inventariseert de wensen en mogelijkheden m.b.t. het bieden van stageplekken in de verschillende gebiedsteams. Je zorgt ervoor dat de juiste stagiaire op de juiste plek komt en ondersteunt waar nodig bij vragen rondom de aanname en begeleiding van stagiaires. Je legt contact met scholen en onderhoudt deze actief zodat een vruchtbare samenwerkingsrelatie ontstaat.

Speerpunten waar de organisatie de komende tijd mee aan de slag gaat zijn onder andere on-boarding van nieuwe medewerkers, aanpassen van het functieboek aan de CAO Sociaal Werk, evaluatie en herziening van de gesprekscyclus, strategische personeelsplanning en duurzame inzetbaarheid. Tevens staan voor 2024 zowel structureel medewerkerstevredenheid onderzoek als een uitgebreide RI&E op de planning. Als allround HR medewerker zal je nauw bij deze onderwerpen betrokken zijn en hieruit voortkomende werkzaamheden uitvoeren.

Als je onze collega wordt, krijg je volop ruimte een actieve bijdrage te leveren aan de door-ontwikkeling van HR beleid en werkprocessen. Dit alles doe je samen met de directe HR collega’s maar ook met de overige collega’s van het bedrijfsbureau. Er wordt gewerkt in een klein team waarin de lijnen kort zijn, mensen van elkaar weten waar ze mee bezig zijn en altijd bereid met elkaar mee te denken. Jouw betrokkenheid en inbreng is meer dan welkom.

Wat verwachten wij

Voor de functie van allround HR medewerker zoeken we een administratieve duizendpoot die meer wil en kan dan administratieve werkzaamheden uitvoeren. Iemand die het een uitdaging vindt om samen met collega’s te bouwen aan een stabiele HR afdeling in een organisatie die volop in ontwikkeling is.

Ben jij die flexibele, collegiale en enthousiaste persoon die:

  • Een HR opleiding op HBO of MBO+ niveau succesvol heeft afgerond;
  • Relevante werkervaring heeft op een HR afdeling en bij voorkeur kennis van ADP;
  • Initiatief toont en kan ondersteunen bij het verbeteren van HR processen;
  • Vaardig is in het omgaan met de balans tussen wensen en behoeften van medewerkers en dat wat de organisatie kan bieden;
  • Vanzelfsprekend integer en betrouwbaarheid is, bekend met de AVG en hoe om te gaan met vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens;
  • Bekend is met de mogelijkheden van Excel en die ook benut;
  • Zelfstandig kan werken maar ook op plezierige wijze kan samenwerken?
  • Beschikt over sociale vaardigheden en een dienstverlenende houding;
  • Accuraat werkt en eigen werkzaamheden checkt op correctheid;

Dan zien we je reactie graag tegemoet!

Wat bieden wij

  • In eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de intentie tot verlenging;
  • Arbeidsvoorwaarden conform de CAO Sociaal Werk, inschaling afhankelijk van opleiding, werkervaring en potentie in schaal 6 of 7;
  • Individueel Keuze Budget en Loopbaanbudget;
  • Vergoeding woon-werkverkeer van € 0,14 p.km (tot max 40 km enkele reis), met uitruilmogelijkheid over de onbenutte ruimte;
  • Beschikking over een laptop en mobiele telefoon;
  • Een uitdagende baan en een fijne werkplek in een hecht team.

Voor de uitoefening van deze functie is het kunnen overleggen van een VOG noodzakelijk. Deze wordt door Kwartier aangevraagd voordat je in dienst treedt.

Belangstelling?

Stuur dan uiterlijk 10 december 2023 je motivatie en cv naar vacature@kwartierzorgenwelzijn.nl
o.v.v. ‘vacature hr medewerker.’ Voor informatie over deze functie kan je contact opnemen met Dinie Hagenauw (HR Adviseur) op nummer 06 31633526.

                                                                          

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern verspreid.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet prijs gesteld. Wij begrijpen dat het een aantrekkelijke functie is voor bemiddeling of detachering maar wij houden werving en selectie in eigen hand en bieden onze toekomstige collega een direct dienstverband bij Kwartier Zorg & Welzijn.