Senior Adviseur Klantinteractie en dienstverlening
Functie omschrijving
Als Senior adviseur klantinteractie en dienstverlening bij het Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) ga jij als expert op het gebied van dienstverlening deelnemen in projecten over de ontwikkeling van (nieuwe) schaderegelingen. Daarnaast adviseer je het MT van de afdeling Klantcontact & Dienstverlening (KCDV) over ontwikkelingen in de schade- en waardeketen van het IMG. Jouw doel is het verder verbeteren van de dienstverlening aan mensen met aardbevingsschade.
In deze functie ga je systematisch wensen en behoeften van verschillende groepen aanvragers in kaart brengen. Je maakt dit inzichtelijk door middel van bijvoorbeeld een klantreis. Aansluitend ben je in staat om te schetsen wat er nodig is voor verschillende groepen aanvragers en wat de impact hiervan is op de organisatie. Ook pak je de uitwerking en implementatie van de oplossing op. Dit doe je in samenwerking met juridische teams, technische afdelingen en collega's van de afdeling Klantcontact.
Als Senior adviseur heb je een belangrijke rol in het maken van de verbinding tussen strategische keuzes en praktische uitvoering binnen de afdeling KCDV en de keten waarbij wensen en behoeften van verschillende aanvrager-groepen goed geborgd worden. Hiervoor ga je betrokkenheid en draagvlak creëren bij collega’s en leid je besluitvorming in goede banen. Je betrekt actief jouw collega’s van de afdeling KCDV en Communicatie in dienstverleningsvraagstukken, zodat zij steeds meer handelen volgens de ontwikkelende dienstverleningsstrategie.
Wij bieden jou:
- Een uitdagende functie waarin je jouw kennis van thema’s als klantcommunicatie, klantreizen, dienstverlening en service design optimaal kunt inzetten.
- Een functie waarin je echt iets kunt betekenen voor Groningers en Drenten met
- aardbevingsschade.
- Een hecht en ondersteunend team waarmee je kunt samenwerken en ideeën kunt uitwisselen.
- Een afwisselende baan, want het IMG is continue in beweging en ontwikkelt zich snel.
Als Senior adviseur klantinteractie weet je wat dienstverlening betekent en ben je een strategische denker die concepten kan vertalen naar concrete uitvoering. Je kunt adviseren en onderbouwt jouw oplossing. Je voelt goed aan wat er nodig is in gesprekken en je kunt je communicatiestijl aanpassen. Je hebt er ook plezier in om anderen mee te nemen in en te leren over de wereld van klantbediening en service design.
Functie-eisen
Daarom vragen we het volgende:
- Een afgeronde WO-opleiding in een relevante richting (bv. dienstverlening).
- Minimaal 10 jaar ervaring met klantcommunicatie, dienstverlening en service design.
- Ervaring binnen de overheid of een uitvoeringsproces gestuurd bedrijf.
- Ervaring met verschillende innovatie- en ontwerpmethodieken (lean startup, design thinking, servicedesign, customer journey mapping etc.).
- Kennis van verschillende onderzoeks- en experimentmethodes om inzicht te krijgen in de behoeften van onze aanvragers en de haalbaarheid van de diensten (interviews, visual concept mapping, prototyping).
- Kennis en ervaring van ketensamenwerking, procesontwerp, -inrichting, -besturing en
- implementatie.
- Affiniteit met het juridische werkveld is handig om te hebben.
De benodigde competenties voor deze functie zijn te vinden op www.functiegebouwrijk.nl.
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €4214,- tot €6227,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 32 tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Werken is meer dan een loonstrook. Je zoekt uitdaging, je hebt idealen en je wilt iets betekenen voor de wereld. En als het even kan wil je een bijdrage leveren aan het welzijn van andere mensen. Werken bij het IMG betekent dat je aan jouw ambities invulling mag gaan geven.
Naast een goed salaris krijg je:
144 vakantie-uren.
64 extra vrije uren (IKB-uren).
Vergoeding van je reiskosten voor woon-werkverkeer en/of een ov-kaart.
Vergoeding van dienstreizen per trein op basis van 1e klas.
Thuiswerkmogelijkheden en vergoeding van je thuiswerkplek.
Daarnaast krijg je bij het IMG een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% boven op je maandsalaris. Met een individueel keuzebudget kun je jouw salaris aanvullen of extra vrije dagen inkopen. Ook is het mogelijk om met het budget fiscaal voordelig producten of diensten aan te schaffen. Denk aan een fiets, fitnessabonnement, inrichting van je thuiswerkplek of studie en opleiding. Ook kan je het IKB-budget inzetten om je woning te verduurzamen.
Op het Instituut Mijnbouwschade Groningen is de cao van het Rijk van toepassing. Kijk voor meer voordelen van werken voor het Rijk op www.caorijk.nl
Bijzonderheden
Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.
Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG)
Het Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) handelt de schade af die is ontstaan door beweging van de bodem als gevolg van de gaswinning uit het Groningenveld en de gasopslag Norg. Dit doen we door onafhankelijk te besluiten over aanvragen tot vergoeding van schade. Dit kan gaan om fysieke schade aan gebouwen en objecten, waardedaling van woningen en immateriële schade. Lees meer over het IMG.
Werken bij het IMG betekent dat je bijdraagt aan oplossingen binnen een complexe maatschappelijke context. We weten waarvoor we het doen: het helpen van Groningers en Drentenaren bij aardbevingsschade. Of je nu zaakbegeleider, ICT-er, jurist, of bouwkundig adviseur bent; je kan echt iets betekenen voor mensen.
IMG/KCDV/Expertise en Advies
De afdeling KCDV is de verbinding tussen de individuele aanvrager en het IMG. Medewerkers van KCDV zijn ‘het gezicht’ van het IMG.
KCDV voert de regie op een goede uitvoering, monitoring en optimalisatie van de klantcontacten in het hele proces van aanvraag tot en met besluit. De afdeling zorgt daarnaast voor het inwinnen, registreren en verwerken van gegevens die nodig zijn voor de behandeling van aanvragen voor schadevergoedingen.
Binnen de afdeling zijn er verschillende onderdelen opgenomen die er, samen met de rest van de keten, voor zorgen dat de aanvrager zo goed mogelijk wordt bediend. De KCDV bestaat uit meerdere teams: Serviceloket, Planning, Zaakbegeleiding en Werkvoorbereiding. Binnen de afdeling KCDV zijn 250 medewerkers werkzaam.