Marketing Analist

Vacaturenummer
v22.0169

Omvang
0,8-1,0 fte

Organisatie
Hanzehogeschool Groningen

Afdeling
Stafbureau Marketing & Communicatie

De Hanzehogeschool Groningen is opgericht in 1798 en is de oudste brede hogeschool in Nederland. Al decennialang bouwen we aan een stevig leernetwerk in het Noorden, waarin onze kern onveranderd is: we zetten ons talent in voor de wereld om ons heen. Met bijna 4.000 medewerkers en 30.000 studenten brengen we ons motto in de praktijk: share your talent. move the world.
Met ons onderwijs en onderzoek staan we als kennisinstelling midden in de samenleving. We zien het als onze maatschappelijke opdracht om met onderwijs, onderzoek en innovaties bij te dragen aan de versterking van een leefbaar en duurzaam Noord-Nederland, de transitie naar een gezonde en actieve samenleving, energietransitie en digitale transformatie. Rond die thema’s werken we nauw samen met overheden, andere kennisinstellingen, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Samen maken we het verschil. Wil jij ons helpen om onze activiteiten zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten en draag jij met jouw ideeën graag bij aan een data-gedreven werkwijze? Lees dan nu verder.

Stafbureau Marketing & Communicatie zoekt op korte termijn een enthousiaste en gedreven Marketing Analist (0,8-1,0 fte).

Wat ga je doen?


Je analyseert de markt voor onderzoek en onderwijs, nationaal en internationaal, en geeft proactief advies over kansrijke product-marktcombinaties. Ook zorg je ervoor dat alle (sociale) media-inzet, marketingacties, campagnes en webapplicaties goed worden doorgemeten. Op basis van de verzamelde data geef je collega’s inzichten in de effectiviteit van de marketing- en communicatieactiviteiten en (online) klantreizen. Je doet dit door o.a. je collega’s te faciliteren met dashboards en rapportages. Daarnaast inventariseer je de aanwezigheid van de Hanzehogeschool in de (sociale) mediakanalen en adviseert collega’s over trends, maatschappelijke discussies, sentiment en issues die je signaleert. Verder vertaal je inzichten, trends en patronen naar toepasbare kansen waarmee acties, campagnes en klantreizen geoptimaliseerd en gepersonaliseerd kunnen worden. Je helpt collega’s in het nemen van data-gedreven beslissingen, op alle niveaus, gericht op het behalen van doelstellingen.

Waar ga je werken?


De stafafdeling Marketing & Communicatie ontwikkelt, activeert en bewaakt het merk Hanze.
Binnen Marketing & Communicatie werken we in drie teams, te weten marketing & online, corporate & content en schools, centres & events. Binnen het team marketing & online zijn wij op zoek naar een enthousiaste en kundige marketing analist. Het team bestaat uit circa 25 medewerkers en onderneemt de volgende activiteiten: de werving en begeleiding van studiekiezers, professionals en hun omgeving (zoals school, familie of bedrijf), marketingadvies, CRM en online marketing. Dit team, maar ook de andere twee teams binnen de stafafdeling, ga je helpen de volgende stap te zetten in het data gedreven werken.

Wie ben jij?


Als marketing analist ben jij het kwantitatief geweten van de afdeling en breng je objectiviteit in de discussies. Met jouw analytisch vermogen stimuleer jij je collega’s om data te vertalen naar insights. Je hebt ervaring in het leggen van verbanden en het herkennen van trends en patronen. De data vertellen jou een verhaal dat je proactief en begrijpelijk overbrengt op je omgeving met als doel impact te maken. De verschillende tools die je tot je beschikking hebt kennen geen geheimen voor je en je vindt het leuk om collega’s te verrassen met nieuwe inzichten. Ook haal je plezier uit het uitvoeren van complexe data-analyses en deze vervolgens te vertalen naar praktische toepasbare activiteiten.

Functie-eisen


Je geschiktheid voor deze baan blijkt uit:
- Minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding;
- Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen een marketingomgeving;
- Je bent analytisch sterk en bij complexe vragen ben je in staat om tot de kern te komen;
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigen als het gaat over het overtuigend overbrengen van inzichten en adviezen aan een divers publiek;
- Je hebt ervaring met het meten van online en offline marketingactiviteiten;
- Je hebt ervaring met het koppelen van data uit verschillende systemen om inzicht in klantreizen te krijgen;
- Je hebt ervaring met het inrichten en gebruiken van web analytics en BI-tools zoals PowerBI


Wat bieden wij?

We bieden een functie met veel uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden, binnen een afdeling met veel dynamiek en intensieve interne en externe contacten. Het betreft een structurele functie, waarbij eerst een tijdelijk dienstverband voor een jaar wordt geboden. Het salaris bedraagt minimaal € 2.813,- en maximaal € 4.569,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband conform cao-hbo schaal 10. De datum van indiensttreding is z.s.m. De Hanzehogeschool Groningen heeft een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een vakantie-uitkering van 8%, een structurele eindejaarsuitkering van 8,3% en maximaal 53 vakantiedagen. Daarnaast stimuleert de Hanzehogeschool medewerkers om zich voortdurend te professionaliseren. Onze Hanze PL Academy faciliteert en ondersteunt hierin. .

Informatie


Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten? Bel met Bert-Jan Steenbergen, Manager Marketing, telefoonnummer 050-595 3186.

Word jij onze nieuwe collega?


Stuur dan je cv en motivatie via de sollicitatiebutton.

- De eerste ronde sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 12 juli 2022.
- Wij vragen nieuwe medewerkers om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen. De kosten hiervoor worden door de Hanzehogeschool vergoed.
- Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Medewerkers die werkzaam zijn bij de Hanzehogeschool Groningen heben voorrang op externe kandidaten.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Sluitingsdatum

06-07-2022

Solliciteren


Reageer op deze vacature