Docent-onderzoeker met een (para)medische achtergrond

Vacaturenummer
v21.0072

Omvang
0,8 fte

Organisatie
Hanzehogeschool Groningen

Afdeling
Academie voor Gezondheidsstudies

Ben jij een enthousiaste, ervaren docent met een (para)medische achtergrond en heb je zin om jouw kennis en enthousiasme in te zetten bij de opleiding Mondzorgkunde? Lijkt het je leuk om te werken in een team dat steeds verder ontwikkelt naar een zelforganiserend team? Wil je je kennis delen met ‘eagere’ en gedreven studenten en vind je het leuk om onderwijs te ontwikkelen, projecten te coördineren en zitting te nemen in een van de commissies? Dan hebben we een leuke functie bij de opleiding Mondzorgkunde voor jou!

De Academie voor Gezondheidsstudies, onderdeel van de Hanzehogeschool Groningen, biedt veelzijdig, innovatief en internationaal georiënteerde bachelor- en masteropleidingen op het gebied van gezondheid. Onderdeel van de Academie is de opleiding Mondzorgkunde met ongeveer 200 studenten. Studenten worden opgeleid tot mondhygiënisten in het Centrum voor Tandheelkunde en Mondzorgkunde (CTM) van het UMCG. De opleiding scoort bijzonder goed op het gebied van studenttevredenheid en heeft vijf jaren achtereen het kwaliteitszegel Topopleiding toegekend gekregen.

De opleiding Mondzorgkunde is op zoek naar een Docent-onderzoeker met een (para)medische achtergrond (0,8 fte).

Plaats in de organisatie


De Hanzehogeschool en de Rijksuniversiteit Groningen verzorgen onderwijs voor de opleidingen tandheelkunde en mondzorgkunde vanuit het Centrum voor Tandheelkunde en Mondzorgkunde in het UMCG. Het CTM verzorgt reguliere en specialistische mondzorg aan patiënten uit de Noordelijke regio en is een inspirerende werkomgeving voor het geven van onderwijs aan studenten. Bij de Groningse opleiding van mondhygiënisten en tandartsen staat samenwerking van verschillende beroepsgroepen in de (mond)zorg centraal.
We werken hierin nauw samen met het werkveld.

Bij Mondzorgkunde staat centraal dat wij studenten opleiden tot competente, zelfstandige professionals. Dit doen wij in een veilige en krachtige leeromgeving waarin het leerproces tot reflectieve professional centraal staat. Wij stimuleren onze studenten op positieve wijze door het inzetten van feedback en zelfreflectie als didactisch leermiddel en er is ruimte voor aansluiting bij de ontwikkeling en capaciteiten van de individuele student. Studenten maken kennis met zelfregulatie, zelfsturing en metacompetenties en leren dit te ontwikkelen ter voorbereiding op ‘life long learning’. Dit wordt door onze studenten hooggewaardeerd.

Functie-inhoud


Het zwaartepunt in deze functie ligt op de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van onderwijs. Je inhoudelijke bijdrage zou bij voorkeur liggen in algemene ziekteleer, farmacologie en de wetgeving, protocollen en organisatie van de gezondheidszorg.

Vanuit het team participeren docenten in commissies (opleidingscommissie, curriculumcommissie, toets- of examencommissie). Daarnaast begeleiden docenten onderzoek binnen het onderwijs.

De onderwijskundige invulling van het curriculum wordt ondersteund en gespiegeld door de organisatiestructuur. Het team is georganiseerd in drie focusgroepen die, rond de thema’s parodontologie, cariologie en sociale wetenschappen, het betreffende onderwijs ontwikkelen, organiseren, uitvoeren, toetsen, evalueren en bijstellen. Als docent word je lid van de focusgroep cariologie.


Functie-eisen


- Afgeronde (para)medische) WO opleiding of een afgeronde (para)medische HBO opleiding, aangevuld met een masteropleiding;
- in bezit van een pedagogisch didactische bevoegdheid inclusief BKE;
- ervaring met het ontwikkelen en vernieuwen van (blended) onderwijs;
- ervaring met onderwijs in wetenschappelijke vaardigheden en/of het begeleiden van onderzoek;
- ervaring met coachen (feedback geven en aanspreken);
- een op samenwerking ingestelde professional zowel binnen als buiten de organisatie;
- bij voorkeur affiniteit met of kennis van de mondzorg.

Competenties


Proactief, analytisch, resultaatgericht, communicatief (verbaal en schriftelijk), organiserend vermogen, teamplayer.


Arbeidsvoorwaarden

De datum van indiensttreding is zo spoedig mogelijk. Benoeming geschiedt volgens de bepalingen van de cao-hbo. Je wordt aangesteld in de functie van docent-onderzoeker A. De functieschaal is 11. Het salaris bedraagt minimaal € 3.453- en maximaal € 5.026,- bruto per maand bij een volledige betrekking. De Hanzehogeschool Groningen heeft een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 13e maand. Daarnaast stimuleert de Hanzehogeschool medewerkers om zich voortdurend te professionaliseren. Onze Hanze PL Academy faciliteert en ondersteunt hierin. Wij vragen nieuwe medewerkers om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen. De kosten hiervoor worden door de Hanzehogeschool vergoed. .

Inlichtingen


Ben je nieuwsgierig geworden? Je kunt informatie over deze functie inwinnen bij Anketrien Schillhorn van Veen, hoofd opleiding Mondzorgkunde, telefoonnummer 06-46383677.

Voor meer informatie over de opleiding Mondzorgkunde verwijzen wij je naar de website

Voor vragen over het gebruik van het digitale sollicitatieformulier (sollicitatiebutton) kun je contact opnemen met HR Recruitment, telefoonnummer 050-595 7505.

Gesprekken worden gevoerd op maandag 26 of woensdag 28 april 2021.

Status vacature


Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Medewerkers die werkzaam zijn bij de Hanzehogeschool Groningen hebben voorrang op externe kandidaten.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Sluitingsdatum

22-04-2021

Solliciteren


Reageer op deze vacature