Coördinator Financiële Administratie

Vacaturenummer
v21.0049

Omvang
1,0 fte

Organisatie
Hanzehogeschool Groningen

Afdeling
Stafbureau Financieel Economische Zaken

Voor onze opdrachtgever de Hanzehogeschool Groningen, één van de grootste werkgevers in Noord-Nederland, zijn wij op zoek naar een Coördinator Financiële Administratie, 36 uur per week.

Het stafbureau Financieel Economische Zaken (FEZ) is de expert binnen de Hanzehogeschool Groningen (HG) als het gaat om verantwoord financieel economisch beleid en een integere besturing. De werkwijze binnen FEZ kenmerkt zich door het realiseren van ambities en gezamenlijke groei. De 80 medewerkers van FEZ halen elke dag het beste uit zichzelf. Het stafbureau is onderverdeeld in een team Studentenadministratie, Financiële Administratie en Control. Ieder team heeft een eigen manager.

De Coördinator Financiële Administratie (nieuwe functie) wordt gepositioneerd binnen het team Financiële Administratie. De focus ligt op het continue verbeteren van financiële processen en systemen. Met de implementatie van AFAS, begin dit jaar, heeft de HG een stap voorwaarts gezet om de betrouwbaarheid van de financiële informatievoorziening te verbeteren.

Functieomschrijving


Als Coördinator Financiële Administratie ben je verantwoordelijk voor het uitzetten van de lijnen binnen het team van ongeveer 16 collega’s. Naast dat je meewerkt, heb je een coördinerende rol. Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden binnen de hele financiële administratie (crediteuren-, debiteuren- en grootboek administratie) tijdig en correct worden uitgevoerd en ben je verantwoordelijk voor betrouwbare output van het administratieve proces. Hierbij stuur je medewerkers aan en zie je toe op de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden. Je legt verantwoording af aan de Manager Financiële Administratie.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor een goede maandafsluiting. Je hebt oren en ogen altijd open om te checken hoe de dagelijkse gang van zaken loopt. Je hebt veel afstemming met het subteam Financiële Rapportage & Analyses (FRA). Je wilt graag checken of de output uit jouw team voldoende basis is voor de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van het FRA team. Je haalt voldoening uit het oplossen van constateringen die worden gedaan vanuit het FRA team. En je vindt het een uitdaging om de oplossing in te bedden in het proces. In afstemming met bijvoorbeeld functioneel beheer zoek je naar oplossingen om geen repeterende fouten in het AFAS systeem te maken. Het is belangrijk dat je voldoende feeling hebt met de verschillende administratieve processen zodat je op basis van kleine steekproeven inzicht krijgt of de kwaliteit van voldoende niveau is. Met andere woorden, je voelt je echt verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie en door middel van het laten zien van “eigenaarschap” lukt het jou en je team om iedere maand een juiste en
tijdige maandafsluiting op te leveren.

Aangezien het een nieuwe functie betreft, is het belangrijk dat je voor jezelf de tijd neemt om het gehele administratieve proces heel goed te doorgronden door zelf actief mee te doen in het dagelijkse proces. Daarom zoeken we iemand die het echt leuk vindt om ook operationeel betrokken te zijn. Je werkt hierbij direct samen met de Manager Financiële Administratie en ondersteunt hem bij de bedrijfsvoering.

Het betreft een mooie, veelzijdige en nieuwe functie, binnen een organisatieonderdeel dat continue in ontwikkeling is. Dit betekent concreet dat je zowel over inhoudelijke kennis moet beschikken als over competenties waarbij je een verbindende rol hebt tussen de afdeling Financiële Administratie en de afdeling FRA.

Wie zoeken wij?


Wij zoeken een administratief wonder, die het fantastisch vindt om de maandafsluiting te doen én daar trots op te zijn als het is gelukt! Die ervan overtuigd is dat het uitvoeren van een goede en sluitende administratie een vak is. Een echte “doener” die denkt in processen en zeer analytisch is. Je bent daarnaast helder en duidelijk is in je communicatie. Je bent proactief en altijd gericht op verbetering. Je werkt analytisch en gestructureerd en hebt een sterk probleemoplossend vermogen. Daarnaast ben je kritisch met een positieve insteek. Je werkt graag in een team, bent resultaatgericht en beschikt over een gezonde dosis humor. Om als coördinator succesvol te zijn is nieuwsgierigheid een belangrijke competentie. Nieuwsgierigheid naar de inhoud van de functie, naar de mensen met wie je samenwerkt, of het waarom van een taak of werkwijze. Kortom, je bent nieuwsgierig naar de vraag achter de vraag!
We verwachten dat je zelfsturend bent en graag je kennis en ideeën deelt met collega’s.

Je profiel


- Je beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring. Bij voorkeur als financieel administrateur in een non-profit organisatie of je bent werkzaam (geweest) op een administratiekantoor/accountantskantoor;
- Je kan goed overweg met financiële applicaties en je hebt werkervaring, bij voorkeur met AFAS;
- Je hebt affiniteit met digitalisering én automatisering van processen;
- Je bent procesgericht, integraal en kunt overstijgend denken;
- Je bent in staat vanuit een auditperspectief naar de processen te kijken;
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk);
- Je bent in staat om draagvlak te creëren bij je collega’s in een veranderende omgeving;
- Je bent punctueel, je hanteert het principe ‘afspraak is afspraak’;
- Je bent zelfstandig, neemt je verantwoordelijkheid en bent proactief;
- Je bent nieuwsgierig en bovenal kritisch, maar blijft flexibel en oplossingsgericht;
- Je bent een echte teamplayer;
- Je bent analytisch sterk.

Aanbod

Een brede afwisselende functie waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. In een leuke werkomgeving met een informele werksfeer. Samenwerken en teambuilding staan hoog in het vaandel binnen het stafbureau FEZ en de afdeling scoort hoog op medewerker tevredenheid. Ook is er aandacht voor een gezonde werk-privé balans. Naast een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 13e maand, stimuleert de Hanzehogeschool medewerkers om zich continue te professionaliseren. Het betreft een structurele functie, waarbij in eerste instantie een tijdelijk dienstverband voor de duur van één jaar wordt geboden, met daarna de mogelijkheid tot verlenging. Het salaris is afhankelijk van je werkervaring, maar ligt tussen de € 2.845,- en € 4.307,- bruto per maand op fulltime basis, functieschaal 10 van de cao-hbo..

Solliciteren


Voor de sollicitatieprocedure maakt de Hanzehogeschool gebruik van de diensten van de Jong & Laan Groningen.
Voor vragen over de functie of procedure kun je contact opnemen met Maret Moek, Recruitment Consultant van de Jong & Laan, bereikbaar op 06-13193913.

Interesse? Wacht niet te lang met solliciteren middels je CV én een korte motivatie via deze link. Let op! Klik dus niet onderaan deze pagina op de 'Solliciteer-button'.
De eerste selectiegesprekken vinden plaats met de Jong & Laan. De tweede sollicitatiegesprekken vinden plaats met de Hanzehogeschool.

De Hanzehogeschool en de Jong & Laan werken bewust en vol vertrouwen samen op basis van exclusiviteit, acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet nodig en niet gewenst.

Sluitingsdatum

16-04-2021

Solliciteren


Reageer op deze vacature