BBL contact center medewerker

OVER DE ORGANISATIE

Je gaat leren en werken bij Webhelp als BBL contactcenter medewerker en werkt met al je enthousiasme aan een optimale dienstverlening van een grote (semi)publieke dienstverlener (op een inbound telefonische klantenservice met de mogelijkheid dit uit te breiden naar chat en social media). Bij een inbound klantcontactcenter kunnen klanten bij jou terecht met al hun vragen over de producten of diensten van het bedrijf waar je voor werkt.

Samen met Noorderpoort start je een leerwerktraject op MBO niveau 3. GOA Publiek is je formelere werkgever in dit traject en biedt naast werkgeverschap actieve leerlingbegeleiding, coaching en training. Daarnaast financieren wij je opleidingskosten (lesgeld en boeken) gedurende de arbeidsovereenkomst. Webhelp is je leeromgeving en opdrachtgever en specialist op het gebied van klantcontact. Zij verzorgt het klantcontact voor verschillende grote organisaties. 

LEEROMGEVING EN WERKZAAMHEDEN 

Als contactcenter medewerker heb je veel contact met klanten, via de telefoon, online of via social media. Je bent ambassadeur van het bedrijf waar je voor werkt en met jouw servicegerichte instelling help je klanten met de meest uiteenlopende vragen. In het opleidingsjaar zal je met name telefonische klantgesprekken voeren. Daarbij onderzoek je passende oplossingen en adviseer je klanten.

Het is belangrijk dat je goed kunt communiceren en klantgericht kunt denken én handelen. Juist in lastige of onvoorspelbare situaties weet je het hoofd koel te houden en de klant gerust te stellen door goed te luisteren en je in te leven in de situatie van de klant. Het doel van het gesprek en de doelen van het bedrijf staan voor jou altijd voorop.

Om dit goed te kunnen doen ga je een training volgen binnen Webhelp waarin je verschillende luister- en gesprekstechnieken leert en uitgebreid mag meekijken en -luisteren. Zo kom je te weten hoe contactcenter professionals hun klanten te woord staan. Maar je leert natuurlijk het meeste door het zelf te doen. Als je de training met succes hebt afgerond, ben je klaar om mee te draaien in de talentpool. Je voert dan echte gesprekken met klanten.

Je bent goed in organiseren en plannen en jouw mondelinge en schriftelijke vaardigheden zijn goed ontwikkeld. Naast het werken en de ervaring vanuit de praktijk ga je 1 dag per week naar school.

SELECTIECRITERIA EN EIGENSCHAPPEN

Wil jij graag in relatief korte periode een niveau 3 MBO diploma behalen en vaardigheden ontwikkelen op het gebied van klantcontact?

  • Je bent communicatief vaardig en sociaal
  • Je komt graag in contact met de klant en wil de klant echt helpen
  • Je bent in staat om in een dynamische omgeving je werk te doen
  • Je hebt een dienstverlenende en actieve instelling
  • Je hebt een passende vooropleiding (zodat je kan worden toegelaten tot de opleiding BBL niveau 3).

WAT BIEDEN WIJ JOU?

Naast heel veel nieuwe ervaringen en het leren van waardevolle communicatieve vaardigheden ga je de kans krijgen op een diploma te behalen. Dat doe je samen met je andere collega's in een BBL klas waardoor je ook veel aan elkaar kunt gaan hebben.

  • Je gaat tussen 20 en 32 uur leren en werken en krijgt de mogelijkheid om in 1 jaar (!) een BBL MBO niveau 3 opleiding af te ronden.
  • Je kunt je werktijden flexibel inplannen. 
  • Je ontvangt een salaris op minimumloonniveau.
  • Je ontvangt (individuele) werkbegeleiding, coaching en trainingen zodat je als professional en als persoon kunt groeien en jezelf kan ontwikkelen. 
  • De opleidingskosten zullen gedurende de arbeidsovereenkomst tussen jou en GOA Publiek worden gefinancierd.
  • Er zijn bij goed functioneren doorgroeimogelijkheden binnen Webhelp.
  • Webhelp is zeer goed bereikbaar met openbaar vervoer en met eigen vervoer. Vanaf 10 km ontvang je een tegemoetkoming in je reiskosten of een volledige vergoeding van het OV.
  • Je hebt recht op vakantie volgens het vakantiereglement van GOA Publiek.

MEER INFORMATIE & SOLLICITEREN

Wil je eerst meer informatie over de opleiding en de toelatingseisen? Kijk dan op de website van Noorderpoort; https://bit.ly/37dwrCn

Na het behalen van je niveau 3 diploma, ben je volleerd contactcentermedewerker (je kunt deze opleiding onder voorwaarden in 1 jaar afronden). Na niveau 3 kun je doorleren en een niveau 4 opleiding volgen. Afhankelijk van je geschiktheid, zijn er ook doorstroommogelijkheden bij Webhelp.

Omdat we het belangrijk vinden dat je verwachtingen van dit leertraject en de werkomgeving juist zijn heb je naast een sollicitatiegesprek ook een inloop waarbij je daadwerkelijk gaat ervaren hoe het is om te werken als contact center medewerker.

Voor meer informatie kun je contact opnemen op 050 700 13 23 (Projectleider Harald Grasdijk, HR medewerker Lisa Vinke).