BBL Inkoopondersteuner bij Alfa College

Gaat jouw hart sneller kloppen van inkoopprocessen en het ondersteunen van inkoop-contractmanagers? Wil je daarnaast nieuwe kennis en vaardigheden opdoen tijdens een BBL-opleiding op het gebied van Economie & Administratie? Dan past deze functie als BBL inkoopondersteuner bij Alfa College perfect bij jou!

 Over de organisatie

Werken bij het Alfa-college betekent werken bij de persoonlijkste mbo-instelling in de regio die maatschappelijke betrokken en vernieuwend is. Studenten én medewerkers zijn bij ons geen nummertje. Als werknemer bij het Alfa-college ben je echt van betekenis en kan je het verschil maken voor onze studenten en onze omgeving. Dat is nooit saai, want de wereld van het onderwijs verandert non-stop! Daarom zoeken we collega’s die het leuk vinden om de ontwikkelingen in de gaten te houden en deze om te zetten in concrete oplossingen. Natuurlijk krijg je daarbij ook genoeg ruimte voor jouw persoonlijke groei en staat werkplezier altijd voorop.

Leeromgeving en werkzaamheden

Alfa College is op zoek naar een BBL inkoopondersteuner. Samen met de 4 Inkoop-Contractmanagers vorm je de afdeling Inkoop en Contractmanagement dat rapporteert aan de manager Finance, Inkoop & Business Control. Daarnaast ga je een BBL-opleiding volgen in de richting van bijvoorbeeld financieel administratief medewerker, bedrijfsadministratie of management assistent. De keuze voor een opleiding maken we gezamenlijk bij de start van het BBL-traject.

Taken die je gaat uitvoeren op de werkvloer:

  • Je ondersteunt de Inkoop-Contractmanagers bij aanbestedingsprocedures;
  • Je draagt zorg voor agendabeheer van aanbestedingen en bewaakt deadlines;
  • Je beheert de Aanbestedingskalender;
  • Je verzorgt het contractbeheer met behulp van de contractbeheermodule van Topdesk;
  • Je zorgt voor het up-to-date zijn en de volledigheid van de leveranciersdossiers;
  • Je beheert de algemene inkoop mailbox en handelt eerstelijnsvragen af;
  • Als ‘besteller’ controleer je facturen en handelt deze af;
  • Je maakt, met begeleiding, spendanalyses met behulp van de spendmonitor in PowerBI;
  • Je draagt actief bij aan de zichtbaarheid van Inkoop en Contractmanagement en beheert de SharePoint pagina Inkoop en Contractmanagement (intranet).

 Vanuit het Alfa College is er op de werkvloer begeleiding om jou te ondersteunen bij het leren kennen van de processen en systemen. Daarnaast is er ruimte voor eigen initiatief en bijvoorbeeld het doen van verbetervoorstellen.

Selectiecriteria en eigenschappen

Je bent klantgericht, neemt graag initiatief en bent goed in samenwerken. Je zorgt ervoor dat de Inkoop-Contractmanagers hun werk goed kunnen doen. Daarnaast ben je op basis van je vooropleiding toelaatbaar tot de BBL-opleiding die je gaat volgen.
Wat je verder mee brengt:

  • Je bent precies, en voert je werkzaamheden volgens planning uit;
  • Je bent kritisch naar je eigen werk en durft vragen te stellen als je iets niet weet;
  • Je beschikt over goede kennis van MS Office;
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.


Wat bieden wij jou
Gedurende je BBL leer-werktraject wordt de opleiding en de benodigde boeken betaalt door GOA Publiek. Je ontvangt een contract voor een jaar en je komt formeel in dienst bij GOA Publiek, GOA Publiek detacheert jou aan Alfa College.

Je krijgt vanuit GOA Publiek een leerlingbegeleider toegewezen die jou tijdens je leerwerktraject kan ondersteunen, coachen en begeleiden waar nodig. Op deze manier heb je één vast contactpersoon.

Je hebt recht op een eindejaarsuitkering, vakantiegeld en een reiskostenvergoeding. Je wordt ingeschaald vanuit het CAO MBO op basis van de werkzaamheden die je gaat doen en eventuele ervaring. De werkplek is in principe voor 24 uur in de week.


Meer informatie en solliciteren
De vacature sluit zodra er voldoende kandidaten geselecteerd zijn, dus wacht niet te lang met het insturen van je sollicitatie! Solliciteren kan uitsluitend via www.goapubliek.nl/vacatures

Mocht je naar aanleiding van deze vacature vragen hebben, neem dan contact met GOA Publiek op door te bellen naar 050 700 1323 of mailen naar info@goapubliek.nl. De contactpersoon voor deze vacature is Herre Jan van Hilten.