Informatiemanager

Werk jij samen met ons aan de gezondheid van alle Groningers?

Ruim 400 GGD-professionals (tijdelijk aanmerkelijk uitgebreid in verband met corona) werken dagelijks met hart en ziel aan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van alle inwoners van de provincie Groningen. Dit doen wij namens alle Groninger gemeenten.

GGD Groningen is volop in ontwikkeling. De GGD is sinds 1 januari 2020 een zelfstandige organisatie. Het informatiemanagement binnen de GGD behoeft nadere invulling, wat de kerntaak van de nieuwe functionaris zal zijn. Je behartigt daarnaast als opdrachtgever de belangen van de GGD in de richting van onze ICT-leveranciers en -stakeholders.

Jij

  • Werkt op strategisch en tactisch niveau.
  • Voert regie over projecten om te zorgen dat nieuwe ontwikkelingen aansluiten op doelstellingen voor de lange termijn. Je hebt daarbij een hands-on werkhouding.
  • Beheert en bewaakt de contracten van de GGD met ICT-leveranciers (SLA-beheer).
  • Behartigt op tactisch niveau informatiemanagement-vraagstukken.
  • Adviseert directie en management proactief over ontwikkelingen en vraagstukken op gebied van informatiemanagement.
  • Neemt deel aan landelijke overleggen om ontwikkelingen af te stemmen met andere GGD’en en ketenpartners.
  • Coördineert de inzet van de functioneel beheerders binnen de GGD.

Plek in de organisatie

Als Informatiemanager maak je deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. De afdeling bestaat uit de volgende clusters: control & financiën, HRM, communicatie, informatiemanagement, kwaliteit & juridische control, facilitair en klantcontact & receptie. Er zijn circa 45 mensen werkzaam.

 Wij vragen:

  • WO/HBO opleiding
  • Focus op bedrijfsprocessen (vanuit de business naar IT kunnen kijken)
  • Relevante opleiding op het gebied van (strategisch) informatiemanagement
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Informatiemanager/Adviseur informatiemanagement

Competenties

 Proactief | Je denkt vooruit en doet voorstellen om processen efficiënter te laten verlopen.

Plannen en organiseren | Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en acties uitzetten om deze doelen te bereiken.

Analyseren | Je signaleert problemen en vragen en bent in staat oplossingen te vinden. Daarbij weet je hoofd- en bijzaken te scheiden.

Accuratesse | Je kunt ook onder druk kwaliteitsgericht, planmatig en gestructureerd werken en levert correct en volledig werk af.

Communicatie | Je bent communicatief sterk, kunt draagvlak scheppen. Je hebt een grote mate van onafhankelijkheid en stevigheid richting leveranciers. Tegelijk kun je zowel naar binnen als naar buiten verbindend opereren.

 Wij bieden

  • Een informele en open sfeer waar resultaatgericht wordt gewerkt en waar veel aandacht is voor leren en ontwikkelen.
  • Een jaarcontract met uitzicht op vast.
  • Een uitdagende functie in een organisatie waar genoeg is te ontwikkelen en waar jij dankzij jouw kennis en ervaring een belangrijke bijdrage kunt leveren.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij maximaal € 5872, -- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uren p.w., functioneel schaal 12). Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Magda Mooibroek, manager Bedrijfsvoering. Telefoon: 06-52406584.

Reageren

Je kunt reageren op middels de knop  "Solliciteren" onder vermelding van vacaturenummer 21.01. De sluitingsdatum is 22 januari 2021.

Na het verzenden van de sollicitatie, ontvang je een ontvangstbevestiging met nadere informatie.