Adviseur informatiebeheer

Werk jij samen met ons aan de gezondheid van alle Groningers?

Gezond zijn is meer dan niet ziek zijn. Gezond zijn is ook meedoen in de maatschappij, sociale contacten hebben en een gevoel van controle over je eigen leven kunnen ervaren.  Het motto van GGD Groningen is ‘Samen werken aan gezondheid’. Zo’n 450 GGD-professionals werken dagelijks aan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van alle inwoners van de provincie Groningen. Dit doen wij namens alle Groninger gemeenten. Preventie en positieve gezondheid zijn daarbij belangrijke aandachtspunten.

Als adviseur Informatiebeheer ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van goed en betrouwbaar Informatiebeheer. De GGD wil het Informatiebeheer op orde krijgen en dient te voldoen aan de nieuwe Wet Open Overheid.

De GGD is volop in ontwikkeling op het gebied van informatiemanagement, security, privacy en gegevensbescherming en geeft bij deze vacature de voorkeur aan een adviseur die op termijn de ambitie heeft om een breder takenpakket op te pakken bijvoorbeeld het gebied van informatiebeveiliging.

Taken

  • Vertaalt (wijzigingen in) wet- en regelgeving naar (wijzigingen in) beleid (voldoen aan de Wet open overheid) op het gebied van informatiebeheer voor de eigen organisatie;

  • Vertaalt het informatiebeheerbeleid naar uitvoeringskaders en procedures op het gebied van informatiebeheer en begeleidt de GGD bij de uitvoering daarvan;

  • Monitort of het informatiebeheer beleid, uitvoeringskaders en procedures worden uitgevoerd; Werkt hierbij nauw samen met o.a. de informatiemanager, security- en privacy officer en functionaris gegevensbescherming;

  • Ziet toe op de uitvoering van de wettelijke taken zoals de jaarlijkse vernietiging, overbrenging naar de Groninger Archieven en extern uitplaatsing van archiefbescheiden;

  • Draagt zorg voor communicatie en bewustwording over informatiemanagement en archiefbeheer binnen de organisatie;

  • Bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van het digitaal werken en ondersteunt verdere invoering van het digitaal werken;

  • Stelt de informatiebehoefte vast van proceseigenaren, maakt afspraken en adviseert klanten en collega’s op het gebied van (digitale) archivering en informatiebeheer;

  • Fungeert als intermediair tussen de klanten van de GGD onderling en de gemeente Groningen op het gebied van (digitale) archivering en archiefbeheer;

  • Toetst, analyseert en adviseert over de kwaliteit van het informatiebeheer;

  • Neemt deel aan projecten waarbij informatiebeheer aspecten een rol spelen zoals het aanschaffen van applicaties zoals een document managementsysteem of een zaaksysteem en het migreren en converteren van gegevens.

Plek in de organisatie

Als adviseur Informatiebeheer maak je deel uit van het team Informatiemanagement van de afdeling Bedrijfsvoering. Je standplaats is het Hanzeplein 120. De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. De afdeling bestaat uit de volgende clusters: control & financiën, HRM, communicatie, informatiemanagement, kwaliteit & juridische control, facilitair en klantcontact & receptie. Er zijn circa 45 mensen werkzaam. 

Wij vragen

  • Minimaal een afgeronde toegepaste opleiding op HBO-niveau;
  • Je beschikt over kennis van documentmanagementsystemen, archiefprocessen en wet- en regelgeving;
  • Relevante werkervaring;
  • Ervaring met het werken volgens administratieve processen, procedures en richtlijnen.

Competenties

Je hebt een sterk analytisch vermogen. Je bent een kei in het begeleiden van informatiebeheer verbeterprogramma's. Je hebt een verbindende, proactieve, en oplossingsgerichte houding. Hierin is communicatie jouw tweede natuur.

Wij bieden

  • Een informele en open sfeer waar resultaatgericht wordt gewerkt en waar veel aandacht is voor leren en ontwikkelen;
  • Een uitdagende functie in een organisatie waar nog genoeg is te ontwikkelen en waar jij dankzij jouw kennis en ervaring jouw stempel op kan drukken;
  • Een tijdelijk dienstverband van max. 2 jaar voor 32-36 uren per week.  
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij maximaal € 4.671 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uren p.w., functioneel schaal 10, salarisnorm 1 april 2022). Boven op het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Magda Mooibroek, manager Bedrijfsvoering, telefoonnummer 06 52406584

Reageren

Je kunt reageren tot en met 1 juli 2022 door te klikken op ‘Solliciteren’. 
Na het verzenden van je sollicitatie, ontvang je een ontvangstbevestiging met nadere informatie.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.