Servicemanager

Servicemanager
Drachten, 32-40 uur per week

Vind jij het interessant om samen te werken met verschillende organisaties en afdelingen? Heb jij het overzicht van de dienstverlening van je organisatie? En zorg jij dat de diensten conform afspraken geleverd worden? Dan komen we graag met jou in contact. Voor GERRIT zijn we op zoek naar een ondernemende Servicemanager Diensten, die verantwoordelijkheid neemt voor de levering van de bestaande diensten, het ontwikkelen en borgen van nieuwe diensten.

Over de functie
De Servicemanager Diensten is een nieuwe functie, waarbij je de spil bent tussen de projectorganisatie van GERRIT, de afnemende zorgorganisaties en de afdeling Diensten. Je weet hoe de dienst, zoals bijvoorbeeld XDS en Zorgmail, geleverd worden, wat de wensen van de afnemende organisaties zijn en hoe de beheerde diensten zich moeten ontwikkelen. Hierin werk je samen met je collega’s van GERRIT Diensten.

Voor de levering van de diensten stem je als Servicemanager Diensten af met de afnemende organisaties en leveranciers. De daaruit voortvloeiende afspraken leg je vast in overeenkomsten en SLA’s.

Als Servicemanager ben je betrokken bij het proces om tot nieuwe diensten te komen. Je vult de brugfunctie in tussen de projecten- en de dienstenorganisatie: Jij neemt de dienst over vanuit een innovatief project, dat geleid wordt door een projectleider, naar een beheerde dienst.

Jouw belangrijkste taken zijn:
  • Aansturen van het gehele leveringsproces.
  • Aansturen medewerkers of dienstenteam voor levering, service en support.
  • Maken van SLA-afspraken met de zorgpartijen en leveranciers.
  • Begeleiden van het dienstontwikkelingsproces in samenwerking met de projectleiders van team Projecten & Advies.
  • Advisering aan MT over mogelijke diensten.
  • Samen met Marketing, Sales en Communicatie uitwerken van de bijbehorende klantpropositie.
  • Inregelen van het beheer en de service en support van nieuwe diensten.
  • Zorgen voor dienstbeschrijvingen van nieuwe diensten.
  • Maken van afspraken en afsluiten van contracten met klanten en leveranciers van nieuwe diensten.

Over het bedrijf
GERRIT is in Noord-Nederland de regionale samenwerkingsorganisatie (RSO) in de zorg op het gebied van ICT. De missie is het digitaal verbinden van de zorgorganisaties. Dat doen ze via het begeleiden en uitvoeren van projecten en het leveren van diensten op het gebied van digitale zorgcommunicatie. Zij willen de levering van de bestaande diensten professionaliseren en voorzien een groei aan nieuwe diensten vanuit de projecten.

GERRIT bestaat onder anderen uit een projectorganisatie (GERRIT Projecten & Advies) en een diensttak (GERRIT Diensten). GERRIT Diensten levert al ruim 25 jaar diverse diensten aan de zorginstellingen binnen Drenthe, Groningen en Friesland. Het team van projectleiders van Projecten & Advies werkt samen met de regio aan een groot aantal ontwikkelingen en projecten, zoals verbetering van informatie-uitwisseling in de medisch-specialistische zorg, realisatie van informatie-uitwisseling in de geboortezorgketen, of uitbreiding en verbetering van medicatieoverdracht tussen alle zorgsectoren. Samen met de regionale zorgaanbieders realiseren ze de nodige innovatie-ambities uit het Integraal Zorgakkoord en lopen ze voorop in landelijke ontwikkelingen.

De gerealiseerde digitale gegevensuitwisselingen moeten worden geborgd. Dit gebeurt via de dienstverlening. GERRIT neemt de geleverde oplossingen in exploitatie als dienst. Daarbij leveren ze gebruikersondersteuning voor de afnemende zorgaanbieders, managen de verschillende ICT-leveranciers, beheren ze de contracten. GERRIT levert functioneel en technisch beheer. Dit alles uiteraard in goed structureel overleg met de afnemende zorgaanbieders in de regio.

Werken bij GERRIT betekent werken bij een groeiend bedrijf met een enthousiaste, gedreven, informele groep van ongeveer 30 medewerkers. Je wordt onderdeel van het team GERRIT Diensten aangestuurd door de manager Diensten.

Wat wij vragen
Je bent de aanvulling op het team als je een ondernemende en daadkrachtige professional bent met hbo-/academisch niveau. Je hebt bijvoorbeeld een IT-, bedrijfskundige of zorgachtergrond. Je hebt affiniteit met (of werkervaring in) diensten en ontwikkelingen op het gebied van digitaliseringsvraagstukken in de zorg. Je bent een verbinder! Je weet de verschillende belangen bij zorgaanbieders, ICT-leveranciers en GERRIT in kaart te brengen en stuurt op het maken van goede afspraken. Je betrekt hierbij de juiste collega’s en stuurt strak op het proces om tot een nieuwe dienst te kunnen komen. Bij dit alles houd je altijd ons motto in gedachten: GERRIT is van en voor de zorg! Een dienst is alleen goed als er een daadwerkelijke verandering en verbetering in de zorg is gerealiseerd.

Wat wij bieden
De functie van Servicemanager Diensten is een functie voor 32-40 uur. Je bruto maandsalaris ligt tussen de € 3.558,- en € 6.091,- (vergelijkbaar met functiegroep 60/65 conform cao ziekenhuizen, de verhoging van 5% per 1 februari 2023 is inbegrepen). GERRIT biedt een goede pensioenregeling en een eindejaarsuitkering (vergelijkbaar met 13e maand). GERRIT werkt met hybride werkplekken en flexibele werktijden. Ook krijg je de ruimte voor verdere groei in je carrière en volop mogelijkheden voor opleidingen en trainingen. GERRIT biedt een contract voor 1 jaar met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd.

Goed om te weten: er is ruimte voor 2 Servicemanagers.

Meer informatie
Bij de werving en selectie laat GERRIT zich bijstaan door Bureau Luider. Een referentie- en diplomacheck maken deel uit van deze procedure. Een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken.

Solliciteren kan via het sollicitatieformulier op de website van Bureau Luider. Uiteraard kun je ook eerst oriënterend bellen met Alwin van der Heide op telefoonnummer 06-1724 0116 of met Joep Teunissen op telefoonnummer 06-1049 4067.

Je reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk voor donderdag 8 juni 2023 tegemoet.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.