Kwaliteitsmedewerker en functioneel beheerder dienstverlening (36 uur per week)

Als kwaliteitsmedewerker en functioneel beheerder Dienstverlening ben je hét eerste aanspreekpunt voor dienstverleningsvragen en vragen over de applicaties die gebruikt worden in het team. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de dienstverlening en de producten van burgerzaken en het verstrekken van informatie. Je beantwoordt vragen, geeft advies en staat je collega met raad en daad bij.

Jouw werkzaamheden
Je taken bestaan voor de helft uit functioneel beheer op de gemeentelijke dienstverlening en voor de andere helft uit het ondersteunen, uitvoeren en adviseren over de kwaliteit van onze service en dienstverlening aan de inwoners. De digitalisering en automatisering speelt een belangrijke rol in onze organisatie, zo ook in deze functie. Je schrikt niet terug van nieuwe initiatieven, veranderingen en ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en ziet deze als een uitdaging. Je jaagt actief vernieuwingen in de dienstverlening aan zodat onze dienstverlening voor ons en die van de OWO gemeenten verbeteren.

Je bent verantwoordelijk voor het functioneel beheer van verschillende applicaties binnen het publieke domein en je zorgt er voor dat applicaties door educatie en informatie effectief benut worden. Je bent het aanspreekpunt voor de gebruikers. Dit doe je samen met een aantal collega’s van Publiekszaken.
Je zorgt ervoor dat wat ons team doet op basis van rapportages uit de verschillende systemen inzichtelijk wordt. De informatie uit de diverse applicaties vertaal je naar managementrapportages. Je maakt werkprocessen inzichtelijk voor medewerkers. Je geeft advies en stelt samen met je senior en/of leidinggevende een plan op ter verbetering van de dienstverlening voor de inwoners. Je ziet erop toe dat de actie tot verbetering plaatsvindt.

Kennis, vaardigheden en competenties
Jij beschikt over kennis en ervaring binnen publiekszaken en hebt affiniteit met dienstverlening. Je bent flexibel inzetbaar en mondeling communicatief en digitaal vaardig, klantvriendelijk, servicegericht, geduldig, probleemoplossend en hebt een professionele houding. Tegelijkertijd ben je stressbestendig en een goede luisteraar. Iemand die de dienstverlening centraal stelt en proactief te werk gaat. Flexibel, daadkrachtig en je kunt goed communiceren. Je bent bovenal een prettige collega om mee samen te werken die past in ons dynamische team!

Verder heb je:

  • een relevante afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in richting Bestuurskunde, Overheidsmanagement of richting ICT;
  • minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van ondersteunen en advies geven over de kwaliteit van de dienstverlening;
  • goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling);
  • kennis van gemeentelijke processen.

Jouw team
Je komt te werken binnen het team Publiek en Communicatie. Binnen het team heerst een informele sfeer. De medewerkers binnen dit team zorgen ervoor dat dagelijks, de contacten met de inwoners, ondernemers en organisatie soepel verlopen.

Ons aanbod 
Naast een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week, maak je ook aanspraak op:

  • een bruto maandsalaris van maximaal € 4.537,- (functieschaal 9 cao Gemeenten, bij 36 uur);
  • volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen;
  • een jaarcontract, met de intentie tot omzetting naar vast dienstverband;
  • een reiskostenvergoeding van € 0,14 per kilometer gedurende het jaarcontract;
  • een laptop en keuze tussen een telefoon of een telefoonvergoeding;
  • een vrij besteedbaar budget (Individueel Keuze Budget) van 17,05% bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget besteedt.

Heb jij de klik met gemeente?
Tot en met 15 oktober 2023 kun je solliciteren door een sollicitatiebrief met CV te sturen via www.werkenbij.weststellingwerf.nl.
Wil je eerst meer informatie over de vacature? Klaas van der Wal (0561 - 39 12 96), senior Publiekszaken, staat je graag te woord. HR adviseur Pim van Donkersgoed vertelt je met plezier meer over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure via 06 – 57523941.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf houdt zich bezig met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. We zijn een open organisatie met veel ruimte voor talent en talentontwikkeling.

Binnen deze gemeente krijg je een prettige informele werkomgeving waar collega’s elkaar kennen en elkaar makkelijk aanspreken. We zijn een betrouwbare, professionele gemeente met een ambitieus college van B&W. Medewerkers krijgen de ruimte krijgen om mee te denken.
We zijn goed bereikbaar per fiets, openbaarvervoer of auto en er is voldoende parkeergelegenheid.

Wil je weten waarom je toekomstige collega's stiekem trots zijn op de gemeente en wat ze te vertellen hebben over hun werk? Neem dan een kijkje op werkenbij.weststellingwerf.nl.