Contract- en leveranciersmanager (24 uur per week)
Ben jij de topper, in het managen van interne en externe relaties, die wij zoeken?
Als contract- en leveranciersmanager (CLM) zorg je ervoor dat de (strategische) contracten die zijn gesloten of worden gesloten met opdrachtnemers maximaal worden benut en dat de gewenste beweging naar transformatie binnen de OWO-gemeenten op gang komt. Dat zijn voor de verschillende te contracteren of gecontracteerde opdrachtnemers ook verschillende doelen. Maar deze functie gaat verder dan het ‘gebruikelijke’ contractmanagement: je draagt bij aan het professionaliseren van projectmanagement.
Je hebt interessante gesprekspartners; bijvoorbeeld counterparts van grote organisaties met miljoenencontracten alsook MKB-bedrijven, bestuurders en wethouders, controllers, managers. Mensen en organisaties met veelal verschillende belangen waarbinnen jij je diplomatiek en tactisch weet te bewegen.
Jij bent dus echt, de welbekende spin in het web voor een aantal belangrijke contracten van de OWO-gemeenten. Als contract- en leveranciersmanager ben je hét aanspreekpunt voor opdrachtnemers als het gaat om de uitvoering van het contract. Jij monitort of de contractvoorwaarden worden nageleefd en of de (inkoop)doelstellingen worden behaald. Je stuurt vanuit partnerschap en daarbij krachtig op contractvoorwaarden en KPI’s. Jij bent de strategische en tactische partner voor de interne en externe organisatie én voor stakeholders, op alle niveaus in de drie gemeenten.
Data gestuurd werken is iets wat jij graag doet. Jij verheugt je op het oppakken, doorgronden en analyseren van de jaarrekening of andere (data)bronnen. Je hebt daardoor zicht op de stand van zaken bij een aanbieder, maar vooral geeft het je zicht op de kwaliteit van de dienstverlening en dus de geboekte resultaten.
Bij de gemeente Weststellingwerf én binnen de OWO gemeenten werk je mét mensen én voor mensen
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. We zijn een open organisatie met veel ruimte voor talent en talentontwikkeling.
Je komt hybride te werken op ons gemeentehuis in Wolvega of thuis. De afdeling OWO-bedrijfsvoering bestaat uit verschillende teams: team Personeels- en Salarisadministratie/Financiële Administratie/inkoop/verzekeringen (AO en V), team Informatisering & Automatisering (I&A) en team Documentaire informatievoorziening (DIV). Werken voor een OWO-afdeling betekent werken voor drie gemeenten met 80.000+ inwoners, veel interne en externe klanten en dat brengt vraagstukken en uitdagingen met zich mee. Kortom een inspirerende werkomgeving!
Wil je weten waarom je toekomstige collega's stiekem trots zijn op de gemeente en wat ze te vertellen hebben over hun werk? Neem dan een kijkje op werkenbij.weststellingwerf.nl.
Wat breng je mee?
• Je investeert in duurzame relaties;
• Je weet te handelen wanneer er een escalatie ontstaat;
• Je bent politiek sensitief en weet daarin goed te bewegen.
• Je kunt planmatig werken weet overzicht te houden.
• Je bezit uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
• Je hebt inlevingsvermogen, overtuiging- en overredingskracht.
• Je bent pragmatisch ingesteld en in staat ad hoc oplossingen te organiseren/regelen (organisatiekracht).
Dit kun je van ons verwachten
• je komt binnen een gezellig team te werken, waar collega's elkaar kennen en makkelijk aanspreken.
• naast een arbeidsovereenkomst voor 24 uur per week, mag je ook aanspraak maken op:
• een bruto maandsalaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van maximaal € 5009,= (schaal 10 cao Gemeenten) op basis van een 36- urige werkweek.
• volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
• een vrij besteedbaar budget (Individueel Keuze Budget) van 17,05% bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget besteedt.
Ben jij de Contract- en leveranciersmanager die wij zoeken?
Stuur dan je motivatie en cv via www.werkenbij.weststellingwerf.nl.
Wil je eerst meer informatie over de vacature contract en leveranciersmanager ? Mariska Fuller-Huizing, Teamleider Inkoop, staat je graag te woord via 0561-691 314. HR-adviseur Astrid Borg vertelt je met plezier meer over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure via 0561 - 691 269.