Medewerker toezicht en handhaving (BOA)

Burenruzie, illegaal vuur stoken of gedumpt afval? Als mensen zich niet aan de regels houden dan weet jij wat je het beste kan doen. De ene keer is dat een goed gesprek, de andere keer ga je handhaven. Ook daar weet je wat je moet doen: schrijft de handhavingsjurist een brief op basis van jouw rapport? Of schrijf je zelf een boete?

Weet je het antwoord op deze vragen? Lees dan snel verder! Wij zoeken namelijk een Medewerker toezicht en handhaving (BOA) voor 36 uur per week.

Wat ga jij doen?

Als medewerker toezicht en handhaving ben je verantwoordelijk voor de handhaving van wet- en regelgeving, zoals de APV (Algemene Plaatselijke Verordeningen), de afvalstoffenverordening en de Alcoholwet. Je surveilleert, zowel binnen als buiten de bebouwde kom en je houdt toezicht op naleving van regelgeving en vergunningen/ ontheffingen. Indien nodig treed je verbaliserend op. Je adviseert over de vertaling van wat je in de praktijk ziet naar beleid, regelgeving en procedures. Je maakt hiervan schriftelijke constateringen die onderlegger zijn voor bestuursrechtelijke handhaving. Je adviseert over technische aspecten van handhavingszaken. Je geeft informatie over- en handelt klachten en meldingen openbare ruimte af.

Handhaving beperkt zich niet tot kantooruren. Er wordt daarom van je verwacht dat je indien nodig ook buiten reguliere werktijden beschikbaar bent.

Wat breng je mee?

  • Om de functie goed te kunnen uitoefenen beschik je over een afgeronde mbo4 opleiding (bijv. HTV)  en een BOA getuigschrift. Ook ben je in het bezit van de aanvullende (basis) opleiding Drank- en Horecawet of Toezichthouder Alcoholwet.
  • Je hebt enkele jaren ervaring op het werkterrein en goede kennis van relevante wet- en regelgeving en van de openbare ruimte.
  • Je geeft voorlichting, verstrekt informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.
  • Je bent toegankelijk, je hebt een representatieve uitstraling en staat stevig in je schoenen, ook als je in actie moet komen bij overtredingen of meningsverschillen.
  • Op straat vertoon je een assertieve houding en heb je voldoende overwicht om effectief te kunnen handhaven.
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en rechtvaardigheidsbesef én je werkt en denkt oplossingsgericht.
  • Jouw sociale, communicatieve en schriftelijke vaardigheden zijn goed ontwikkeld en je hebt ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen
  • Je bent in goede fysieke en mentale conditie.

Wie zijn wij?

Wij zijn een groene gemeente met in verhouding weinig inwoners. We hebben veel cultureel erfgoed in een groot en afwisselend gebied. Het is hier aangenaam wonen, werken en recreëren. Een gebied waar mensen zich mee verbonden voelen. Een uniek gebied waar we trots op zijn en die trots willen we uitdragen! Kom jij bij ons werken? Dan werk je samen met bijna 300 collega’s voor onze inwoners en het liefst mét onze inwoners.

Ideeën en plannen uit de gemeente ondersteunen en stimuleren we. Dat doen we met lef en daarbij doen we dingen soms anders dan normaal. We kijken daarbij eerst hoe we mensen bij elkaar kunnen brengen zodat ze het zelf kunnen doen. Lukt dat niet dan helpen we graag een handje.

Wat bieden we je?

  • Een afwisselende functie waarin je je talenten kwijt kunt en jezelf kunt ontwikkelen.
  • De functie (medewerker handhaving II) is gewaardeerd in schaal 8 (maximaal € 3.732,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek).
  • Je krijgt eerst een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bevalt jou en ons dit goed dan kan dit een vaste arbeidsovereenkomst worden.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% (geld dat je maandelijks flexibel kunt inzetten voor zelf gekozen doelen).
  • We bieden een kilometervergoeding woon-werkverkeer (€ 0,19 per km) en een thuiswerkvergoeding (€ 2,- per thuiswerkdag) op declaratiebasis.

Wat je ook nog moet weten:

  • De ingangsdatum van je werkzaamheden is zo spoedig mogelijk. Daarbij houden we natuurlijk rekening met je eventuele huidige werk.
  • Verder is voor deze functie een Verklaring omtrent het Gedrag vereist.

Ben je enthousiast over deze functie?

Mooi! Laat het ons op jouw eigen manier uiterlijk 21 juli weten via gemeente@westerwolde.nl onder vermelding van vacaturenummer 151488. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 26 juli a.s.

Wil je meer weten over de functie?

Neem dan contact op met Henk Jan Sibon. Voor vragen kun je bellen naar het algemene telefoonnummer (0599)  320 220 of mailen naar H.Sibon@westerwolde.nl

Laat jij je meevoeren door Westerwolde? We zien je sollicitatie met enthousiasme tegemoet!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst