Medewerker Online Dienstverlening

Ben jij dienstverlenend, nieuwsgierig en word je blij van heldere tekst? Dan hebben we bij de gemeente Westerwolde de perfecte vacature voor jou!

We zijn een kleine organisatie waarin we jouw talent, kennis en ervaring breed inzetten. Bij ons krijg je de ruimte om jouw talent verder te ontwikkelen.

Wie zijn wij en wat ga jij doen?

Wij zijn een groene gemeente met in verhouding weinig inwoners. We hebben veel cultureel erfgoed in een groot en afwisselend gebied. Het is hier aangenaam wonen, werken en recreëren. Een gebied waar mensen zich mee verbonden voelen. Een uniek gebied waar we trots op zijn en die trots willen we uitdragen! Kom jij bij ons werken? Dan werk je samen met bijna 300 collega’s voor onze inwoners en het liefst mét onze inwoners.

Ideeën en plannen uit de gemeente ondersteunen en stimuleren we. Dat doen we met lef en daarbij doen we dingen soms anders dan normaal. We kijken daarbij eerst hoe we mensen bij elkaar kunnen brengen zodat ze het zelf kunnen doen. Lukt dat niet dan helpen we graag een handje.

Als medewerker online dienstverlening zet jij je elke dag in voor onze inwoners. Je beheert samen met je teamgenoten onze website www.westerwolde.nl. Je zorgt er niet alleen voor dat inwoners hun zaken makkelijk online kunnen regelen. Ook help je collega’s met een optimale inrichting van processen. Samen zoeken we elke dag weer naar de beste oplossingen voor onze inwoners én collega’s.

Samen met jouw collega’s

  • Adviseer jij andere teams over de inzet van webpagina’s en andere kanalen;
  • Faciliteer je het KCC bij het zo goed mogelijk beantwoorden van inkomende vragen;
  • Schrijf je actuele, heldere en toegankelijke tekst voor onder meer www.westerwolde.nl;
  • Maak je gebruiksvriendelijke webformulieren;
  • Monitor je het gebruik van de verschillende kanalen als telefoon, website en e-mail;
  • Houd je het intranet actueel;
  • Neem je initiatief voor gebruikersonderzoeken.

Hoe ziet jouw werkdag er straks uit?

Samen met Sophia en Marjan vorm je team Online. ‘s Morgens starten we met inloggen onder het genot van een bakje thee. Vervolgens loop je de webstatistieken door en inventariseren we samen de taken voor die dag. Zo weten we van elkaar waar we mee bezig zijn.

Maar…..dan wordt er gebeld. Het grofvuil is niet opgehaald en het KCC wordt bedolven onder telefoontjes. Je kijkt in verschillende systemen of je de oorzaak kunt vinden. Zijn de aanmeldingen via de site wel goed doorgekomen? Je belt met de collega’s van de buitendienst en het KCC om de lijst te controleren. Je vindt al snel het ‘lek’. Je plaatst een bericht voor het KCC, repareert de fout en plaatst ook meteen een bericht op de website en op social media. Dan loop je snel door naar een volgend overleg.

Volgende week gaan namelijk de belastingaanslagen de deur uit. Het KCC krijgt hierover veel vragen. Het team belastingen wil graag dat het KCC meer telefoontjes gaat beantwoorden. Wat kun jij daarin voor hen betekenen? Je had gisteren alle informatie, statistieken en kanalen al even doorgenomen. Het was je opgevallen dat er vaak gebeld wordt over automatische incasso. Waarom bellen mensen hier vaak over? Is de informatie op de aanslag en op de site wel duidelijk?

Je bespreekt je vraag met team belastingen en samen komen jullie tot de conclusie dat de informatie duidelijker kan. Je noteert de aanpassing voor volgend jaar en plant een evaluatie in.

Word jij net zo enthousiast van zo’n dynamische en gevarieerde werkdag als wij? Lees dan verder!

Wat breng je mee?

  • Je hebt een opleiding afgerond op het gebied van (online) communicatie en je hebt MBO+/HBO denk- en werkniveau;
  • Je hebt ervaring met CMS-systemen en bent digitaal vaardig;
  • Met gemak zet jij complexe informatie om in relevante en toegankelijke webcontent;
  • Structureren, nauwkeurig werken en prioriteren is je tweede natuur;
  • Je bent nieuwsgierig, positief kritisch en kunt goed luisteren;
  • Je bent creatief met oplossingen;
  • Van samenwerken krijg je energie, je bent altijd op zoek naar verbetering;
  • Je bent proactief en je geeft gevraagd en ongevraagd advies;
  • Snel schakelen is voor jou geen probleem.


Wat bieden we je?

  • Een afwisselende functie waarin jij je talenten kunt benutten en jezelf kunt ontwikkelen.
  • De functie (medewerker gegevens III) is gewaardeerd in schaal 8 (maximaal € 3.591,-  bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek).
  • Je krijgt eerst een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bevalt jou en ons dit goed dan kan dit een vaste arbeidsovereenkomst worden.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% (geld dat je maandelijks flexibel kunt inzetten voor zelf gekozen doelen. Het is de optelsom van de eindejaarsuitkering, vakantietoeslag en levensloopbijdrage).

Wat je ook nog moet weten:

  • De ingangsdatum van je werkzaamheden is zo spoedig mogelijk. Daarbij houden we natuurlijk rekening met je eventuele huidige werk.
  • Verder is voor deze functie een Verklaring omtrent het Gedrag vereist.

Ben je enthousiast over deze functie?

Mooi! Laat het ons op jouw eigen manier uiterlijk 23 november weten via gemeente@westerwolde.nl onder vermelding van vacaturenummer 116144. De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandag 30 november.

Wil je meer weten over de functie?

Neem dan contact op met Elfriede Dubbeldam, teamleider Externe Klant. Zij is bereikbaar via telefoonnummer (06) 191 790 89.

We zien je sollicitatie met belangstelling tegemoet!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst!