Medewerker Financiën II

Vind jij mens en omgeving belangrijk? Heb jij het lef om dingen soms anders dan normaal te doen? En heb je zin om jouw talenten te (blijven) ontwikkelen? Dan hebben we bij de gemeente Westerwolde de perfecte vacature voor jou!

Medewerker Financiën II

36 uur per week

Wie zijn wij?

Wij zijn een groene gemeente met in verhouding weinig inwoners. We hebben veel cultureel erfgoed in een groot en afwisselend gebied. Het is hier aangenaam wonen, werken en recreëren. Een gebied waar mensen zich mee verbonden voelen. Een uniek gebied waar we trots op zijn en die trots willen we uitdragen! Kom jij bij ons werken? Dan werk je samen met bijna 300 collega’s voor onze inwoners en het liefst mét onze inwoners.

Ideeën en plannen uit de gemeente ondersteunen en stimuleren we. Dat doen we met lef en daarbij doen we dingen som anders dan normaal. We kijken daarbij eerst hoe we mensen bij elkaar kunnen brengen zodat ze het zelf kunnen doen. Lukt dat niet dan helpen we graag een handje.

Wat ga jij doen?

Als medewerker financiën werk je in een team met zes collega’s en werk je nauw samen met de financieel adviseurs. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het uitvoeren van periodieke administratieve controles, activaregistraties, maandafsluitingen, maken begrotingswijzigingen en het bewerken en inlezen van journaalposten, etc.

Daarnaast ben je een vraagbaak voor je collega’s voor de meer complexe, financiële vragen en werk je mee aan het opstellen van de planning en control documenten, zoals de begroting en de jaarrekening. Ook werk je mee aan de periodieke fiscale aangiften omzetbelasting en opgaven BTW –   compensatiefonds (BCF).

Westerwolde is een jonge gemeente en bestaat pas sinds 2018. Dit betekent dat we nog volop aan het kijken zijn hoe we het beste kunnen werken om onze inwoners zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dit doen we met z’n allen, en we zijn benieuwd wat jij daarvan vindt!

Wie zijn jouw nieuwe collega’s?

Het team beheer regelt en controleert de volledig financiële en administratieve processen. Naast deze werkzaamheden zijn we verantwoordelijk voor het crediteuren-, debiteuren- en kasgeldbeheer. Ook zijn we verantwoordelijk voor de afwikkeling van alle overige financiële vraagstukken zoals verwerken van subsidies, opbrengst huren en het verwerken van een koppeling met overige digitale systemen. We zorgen dat onze collega’s op de vak-afdelingen hun facturen op tijd krijgen om af te handelen en dat iedereen altijd de actuele budgetten kan raadplegen.

Al deze werkzaamheden doen we gedreven, vol enthousiasme en vakkundig. We zijn een klein team waar collegialiteit hoog in het vaandel staat en waar we gevraagd en ongevraagd elkaar ondersteunen en elkaars werk overnemen. Van onze nieuwe collega vragen we ook deze, voor ons, standaard waarden.

Wat breng je mee?

  • Een op de functie gerichte opleiding op MBO+/HBO niveau.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie of een enthousiaste leergierige HBO schoolverlater.
  • Boekhoudkundig inzicht is een eis.
  • Bij voorkeur ervaring met het automatiseringssysteem Key2Financien van Centric.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals verslaggevingsvoorschriften (BBV voorschriften) en de wet op de omzetbelasting.
  • Bereidheid tot het volgen van een korte opleiding op het gebied van BTW en BCF.
  • Cijfermatig inzicht en vaardigheid in het registreren, muteren en controleren van financiële gegevens.
  • Een klantgerichte en dienstverlenende instelling.

En verder zijn wij op zoek naar iemand met de volgende competenties:

  • Flexibel
  • Uitstekende schriftelijke communicatie
  • Nauwkeurig
  • Analytisch
  • Vermogen om goed te plannen en organiseren

Wat bieden we je?

  • We bieden jou een uitdagende functie waarin je je talenten kwijt kunt en jezelf kunt ontwikkelen.
  • De functie (medewerker bedrijfsvoering II) is gewaardeerd in schaal 8 (maximaal € 3.732,- bruto per maand). Dit is gebaseerd op de cao gemeenten (peildatum 1 april 2022).
  • Daarnaast kent de gemeente het individueel keuzebudget van 17,05% (geld dat je maandelijks flexibel kunt inzetten voor zelf gekozen doelen).
  • Een kilometervergoeding woon-werkverkeer (€ 0,19 per km) en een thuiswerkvergoeding (€ 2,- per thuiswerkdag) op declaratiebasis.
  • Je krijgt eerst een arbeidsovereenkomst voor een jaar en daarna kijken we of jouw inspanningen goed passen binnen ons team. Dan kun je in aanmerking komen voor een vaste arbeidsovereenkomst.

Wat je ook nog moet weten:

  • De ingangsdatum van je werkzaamheden is zo spoedig mogelijk. Daarbij houden we natuurlijk ook rekening met je eventuele huidige werk.
  • Verder is voor deze functie een Verklaring omtrent het Gedrag vereist.

Wil je solliciteren?

Mooi! Stuur dan jouw motivatiebrief en CV naar gemeente@westerwolde.nl onder vermelding van vacaturenummer 146626. Jouw sollicitatie ontvangen we graag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 15 mei a.s. De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 19 mei a.s.   

Vragen?

Neem dan contact op met Rob van Zwieteren, coördinator financieel beheer. Je kunt hem per mail bereikbaar via r.vanzwieteren@westerwolde.nl of via het algemene telefoonnummer 0599 – 32 02 20.  

Laat jij je meevoeren door Westerwolde? We zien je sollicitatie met enthousiasme tegemoet!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst