Salarisadministrateur

De gemeente Tynaarlo, in het noorden van Drenthe, heeft de menselijke schaal van ruim 33.000 inwoners. De Gemeente Tynaarlo heeft achttien dorpen, waarvan Zuidlaren, Vries en Eelde/Paterswolde de grootste en bekendste zijn. Zo’n 300 medewerkers werken bij de Gemeente Tynaarlo.

Zoek je een leuke, afwisselende baan als salarisadministrateur of heb jij je studie net afgerond en ben je op zoek naar leuke (junior)functie of een traineeship bij een gemeentelijke organisatie? Lees dan snel verder! Wij zijn namelijk op zoek naar een collega die de salarisadministratie komt versterken voor 28 uur in de week.

In wat voor team kom je te werken?
Wij, het team personeels- en salarisadministratie van de gemeente Tynaarlo, zoeken een nieuwe collega. Wij faciliteren acht organisaties op het gebied van personeels- en salarisadministratie, HR managementinformatie en digitalisering van HR-processen. Dit doen we voor zo’n 3.000 gebruikers. Ons team bestaat uit 12 collega’s en maakt onderdeel uit van het Domein Dienstverlening.

Hoe ziet jouw dag eruit?
Als salarisadministrateur ben jij, samen met de andere collega’s uit het team PSA, de basis voor een goed werkende HR-keten. Je werkt graag met cijfers en helpt onze medewerkers graag verder wanneer zij vragen hebben. Daarnaast ben je ook een van de aanspreekpunten en geef je advies over allerlei zaken rondom wet- en regelgeving, fiscaliteit en de salarisadministratie.

De salarisadministratie is je werkterrein, maar je overziet ook de relaties naar de personeelsadministratie, de HR-adviesrol en arbeidsvoorwaarden. Je hebt aandacht voor je signaleringsfunctie. Je kijkt kritisch naar de huidige processen en vindt het leuk om mee te werken aan verbeteringen.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • het beoordelen van de aangeleverde mutaties op juistheid en verwerkbaarheid met het oog op de geldende wet- en regelgeving;
  • het verwerken en controleren van salarisgegevens;
  • zorgdragen voor een juiste aansluiting met het financieel systeem;
  • het verzorgen van de digitale aangifte bij de Belastingdienst en het pensioenfonds;
  • het betaalbaar stellen van de salarissen;
  • het berekenen van kortingen, pro-forma salarissen, WW-berekeningen, etc.;
  • het adviseren van klanten bij complexere administratieve en loontechnische vragen;
  • het verlenen van service en verrichten van de juiste nazorg.

Wat vragen we van jou?

  • Je hebt een afgeronde MBO of HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van Bedrijfsadministratie of je bent in het bezit van een Praktijkdiploma Loonadministratie;
  • Je hebt affiniteit met cijfers, bent flexibel, analytisch, zelfstandig, houdt het overzicht, en werkt nauwkeurig;
  • MS-Office heeft geen geheimen voor jou;
  • Je hebt een van nature klantgerichte en dienstverlenende houding. Je bent gericht op samenwerking en behulpzaam naar je collega’s en je klanten;
  • Je bent in het bezit van goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Wat bieden we jou?
Je komt te werken in een hecht team met een collegiale, informele werksfeer waarin ook ruimte is voor een dosis humor.

Het salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 3.301,-- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (schaal 7, peildatum 1 april 2022). Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (onder andere opgebouwd uit vakantiegeld en eindejaarsuitkering) vormt een extra salariscomponent dat naar eigen wens flexibel kan worden ingezet. Daarnaast biedt de gemeente Tynaarlo nog diverse andere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, flexibele werktijden, een thuiswerkregeling en ruime opleidingsmogelijkheden.

Het betreft zoals eerder beschreven een dienstverband van 28 uur per week. Je krijgt eerst een aanstelling voor één jaar. Bij goed functioneren kan dit worden omgezet naar een vast dienstverband.

Hebben wij jou nieuwsgierig gemaakt maar wil je toch graag meer weten?
Neem dan contact op met Inge Blaauw, coördinator personeels- en salarisadministratie. Zij is bereikbaar via het telefoonnummer 0592 266 813.  

Heb je belangstelling?
Dan zien wij je reactie graag tegemoet! Stuur ons uiterlijk 19 oktober 2022 een gemotiveerde brief en je CV via www.vooruitindrenthe.nl. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 24 oktober 2022.

Deze functie staat zowel intern als extern open. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.