Communicatiemedewerker

De gemeente Tynaarlo, in het noorden van Drenthe, heeft ruim 33.000 inwoners. Ze heeft achttien dorpen, waarvan Zuidlaren, Vries en Eelde/Paterswolde de grootste en bekendste zijn. De dorpen liggen in een prachtig landschap tussen de stad Groningen en Assen. Geen wonder dat de inwoners van Tynaarlo -zo blijkt uit onderzoek- tot de gelukkigste van Nederland behoren.

We willen daar als gemeente graag aan blijven bijdragen, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom zijn we als organisatie enthousiast bezig ons verder te ontwikkelen. Helder, slagvaardig, verbindend, inwonersgericht en flexibel zijn daarbij de cruciale begrippen.

Wij, het communicatieteam van de gemeente Tynaarlo, zoeken een nieuwe collega. Die helpt de ambities van de inwoners, het gemeentebestuur en de gemeentelijke organisatie waar te maken. Iemand die energie krijgt van de grote dynamiek die onze relatief kleine gemeente heel interessant maakt.

Denk hierbij aan onderwerpen met grote maatschappelijke en politieke impact zoals vervanging en vernieuwing van alle scholen en sportaccommodaties, omvangrijke woningbouwprojecten en infrastructurele werken, de toekomst van de luchthaven, de centrumontwikkeling in Zuidlaren en de uitdagingen binnen het sociaal domein.

Ons team bestaat uit zes collega’s. De webmaster, een communicatiemedewerker, een junior communicatieadviseur en drie communicatieadviseurs. We werken in een groot netwerk binnen en buiten onze organisatie. We hebben veelvuldig contact met collega’s uit àlle organisatieonderdelen, met bestuurders, met inwoners, met andere organisaties en met de pers.

Wat ga je bij ons doen

Solliciteer je bij ons, dan ding je mee naar een baan waarin geen dag hetzelfde is. Je gaat bij ons…

  • de social media beheren;
  • de redactie van de wekelijkse gemeentepagina in de huis-aan-huisbladen verzorgen;
  • interne en externe bijeenkomsten verzorgen;
  • mailcampagnes opstellen en verzenden;
  • (mee)schrijven aan persberichten en artikelen;
  • vormgeving en productie van drukwerk begeleiden en hierbij de huisstijl bewaken;
  • het beheer van de gezamenlijke mailbox en agenda verzorgen.

Jij bent

  • creatief en enthousiast;
  • betrokken en omgevingsbewust;
  • gericht op samenwerking;
  • klantgericht èn assertief;
  • resultaatgericht en georganiseerd.

Wat breng jij mee?

Je hebt een relevante HBO-opleiding afgerond, of je hebt een passende MBO-diploma op zak en minimaal 3 jaar ervaring binnen het vakgebied. Denk bij relevante opleidingen bijvoorbeeld aan communicatie, journalistiek of commerciële economie.

Je kunt goed schrijven. Zet zaken begrijpelijk en zonder fouten op papier. Dat vinden wij een van de belangrijkste basisvaardigheden binnen ons vak. We kunnen jou met een gerust hart een artikel of een persbericht laten schrijven.

Online media kennen geen geheimen voor je. En nieuwe programma’s of apps heb je snel onder de knie. Wij hoeven je niet uit te leggen hoe je iets op Insta zet. Jij kan een filmpje maken, monteren en verspreiden. Of een online advertentie plaatsen. Bovendien weet jij ook voor welke doeleinden en op welke momenten je die middelen het beste in kan zetten. Sterker nog: jij houdt ons wat dat betreft ook een beetje scherp.

Wat bieden wij jou

Een boeiende en leuke baan in een enthousiast team. Het gaat om een tijdelijke aanstelling voor één jaar die bij goed functioneren wordt omgezet in een vaste aanstelling. Afhankelijk van de kwaliteiten die je inbrengt, bedraagt het salaris minimaal € 2.170,- en maximaal € 3.591,- (salarisschaal 8 CAO gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. Wij hebben flexibele werktijden, de mogelijkheden om thuis te werken en een individueel keuzebudget.

Procedure

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang. De eerste gesprekken met de selectiecommissie vinden donderdagochtend 10 februari plaats. De uitnodigingen versturen we 8 februari.

Enthousiast geworden?

Herken je jezelf in de omschrijving en ben je enthousiast geworden? Dan leren we jou graag kennen! Je kunt direct reageren via www.vooruitindrenthe.nl. En heb je liever nog even contact voordat je schrijft? Bel dan met Berend Kupers (senior communicatieadviseur) via 06 - 12 93 13 96, of stuur een mailtje naar b.kupers@tynaarlo.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.