Communicatieadviseur (28 uur)

Aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een vast

 Wij, het Team Communicatie, zoeken een nieuwe collega die helpt de ambities van de inwoners, het gemeentebestuur en de gemeentelijke organisatie waar te maken. Iemand die energie krijgt van de grote dynamiek die onze relatief kleine gemeente zo interessant maakt. Denk aan onderwerpen als omvangrijke woningbouwprojecten, de toekomst van Groningen Airport Eelde, de centrumontwikkeling in Zuidlaren, de vestiging van een AZC, huisvesting van Oekraïense vluchtelingen, (helpen) vormgeven van participatieprocessen en de ontwikkelingen binnen het sociaal domein.

Ons team bestaat uit zes collega’s: drie communicatieadviseurs, een junior communicatieadviseur, een communicatiemedewerker en de webmaster. Door een interne promotie van één van de collega’s komt deze afwisselende baan bij ons beschikbaar.

Waar kom je te werken?

De gemeente Tynaarlo, in het noorden van Drenthe, heeft ruim 33.000 inwoners. Ze heeft achttien dorpen, waarvan Zuidlaren, Vries en Eelde/Paterswolde de grootste en bekendste zijn.

De dorpen liggen in een prachtig landschap tussen de stad Groningen en Assen. Geen wonder dat de inwoners van Tynaarlo -zo blijkt uit onderzoek- tot de gelukkigste van Nederland behoren.

We willen daar als gemeente graag aan blijven bijdragen, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom zijn we als organisatie enthousiast bezig ons verder te ontwikkelen. Helder, slagvaardig, verbindend, inwonersgericht en flexibel zijn daarbij de cruciale begrippen

Wat ga je bij ons doen?

In de eerste plaats adviseer je bestuurders, management en collega’s over communicatie, ben je verantwoordelijk voor persvoorlichting en woordvoering, en schrijf je persberichten, speeches, artikelen en andere teksten.

Daarnaast stroop jij je mouwen ook op voor praktische werkzaamheden, zoals het begeleiden van de vormgeving van communicatiemiddelen, het plaatsen en monitoren van berichtgeving en het organiseren van bijeenkomsten.

Wat kun je? Je:

  • hebt een HBO/WO werk- en denkniveau
  • hebt een opleiding op het gebied van communicatie, journalistiek of maatschappij
  • hebt relevante werkervaring in een adviesfunctie
  • blinkt uit in creativiteit en analytische scherpte
  • beschikt over redactionele/journalistieke vaardigheden

 Jij bent:

  • maatschappelijk betrokken en hebt affiniteit met politiek en politieke vraagstukken,
  • mens-, maar ook resultaatgericht,
  • open naar anderen, maar je staat voor je eigen ideeën,
  • iemand met een sterke teamspirit die actief bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van het team.

Wat bieden wij jou?

Een boeiende en leuke baan in een enthousiast team in een dynamische omgeving. Het gaat om een tijdelijke aanstelling voor één jaar die bij goed functioneren wordt omgezet in een vaste aanstelling. Afhankelijk van de kwaliteiten die je inbrengt, bedraagt het salaris minimaal € 3090,- en maximaal € 4671,- (salarisschaal 10 CAO gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. Wij hebben flexibele werktijden, de mogelijkheden om thuis te werken en een individueel keuzebudget.

Wil je meer weten?

Neem dan contact op met Berend Kupers, vakmanager bestuursondersteuning. Telefoon 06 – 129 313 96 of per e-mail b.kupers@tynaarlo.nl.

Belangstelling?

Reageren op deze vacature kan tot en met zondag 22 mei 2022. We kijken uit naar je reactie!
We plannen de gesprekken op dinsdag 31 mei in. Deze functie staat zowel intern als extern open. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.