Adviseur informatiebeheer gericht op kwaliteit

De gemeente Tynaarlo, in het noorden van Drenthe, heeft de menselijke schaal van ruim 33.000 inwoners. Ze heeft achttien dorpen, waarvan Zuidlaren, Vries en Eelde/Paterswolde de grootste en bekendste zijn. De dorpen liggen in een prachtig landschap tussen de stad Groningen en Assen. Geen wonder dat de inwoners van Tynaarlo -zo blijkt uit onderzoek- tot de gelukkigste van Nederland behoren.

We willen daar als gemeente graag aan blijven bijdragen, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom zijn we als organisatie enthousiast bezig ons verder te ontwikkelen. Helder, slagvaardig, verbindend, inwonersgericht en flexibel zijn daarbij de cruciale begrippen.

Wij, vakgroep Informatiebeheer (hierna IB), zoeken een getalenteerde nieuwe collega, die helpt de ambities van de inwoners, het gemeentebestuur en de gemeentelijke organisatie waar te maken. IB maakt onderdeel uit van het team Informatisering & Automatisering en valt onder het Domein Dienstverlening.

Adviseur informatiebeheer gericht op kwaliteit

Digitaal werken is een belangrijk onderdeel van onze organisatiekoers. De gemeente Tynaarlo werkt sinds 2017 volledig zaakgericht in het zaaksysteem Mozard. Daarnaast zijn er natuurlijk nog diverse andere informatie verwerkende systemen.

Proceseigenaren moeten er zelf voor zorgen dat zaakdossiers compleet en toegankelijk zijn. De medewerkers IB en de applicatiebeheerders van de informatie verwerkende systemen helpen de organisatie hier samen natuurlijk zo goed mogelijk bij.

Team IB heeft de volgende missie en visie:

  • Missie: Het informatie- en archiefbeheer van de gemeente op orde te brengen en te houden waardoor de informatie volledig, vindbaar en toegankelijk is.
  • Visie: Team IB is gericht op advisering en samenwerking als deskundig partner op het gebied van borgen en kennisoverdracht rondom informatiebeheer in de hele organisatie.

Wat ga je doen?

Als informatie-adviseur richt je je aandacht voornamelijk op de kwaliteit van de informatievoorziening binnen de gemeente Tynaarlo. Hiervoor is een kwaliteitssysteem ingericht. Dit kwaliteitssysteem is ontwikkeld voor het zaaksysteem, maar zal in de toekomst doorontwikkeld gaan worden om het informatiebeheer in brede zin in onze organisatie goed te borgen en te monitoren. Dit alles om te kunnen voldoen aan alle wettelijke regelingen die als doel hebben de informatiehuishouding van de gemeente op orde te brengen en te houden.

Je kijkt mee “door de bril van kwaliteit” naar de doorontwikkeling van informatiesystemen op basis van het MDTO, nieuwe ontwikkelingen, wetgevingen en projecten op het gebied van informatiehuishouding.

Natuurlijk sta je niet alleen in deze uitdagende klus. Naast jou zijn er nog 2 andere adviseurs binnen IB met ieder een eigen werkveld. Samen gaan we de uitdaging aan zodat we kunnen zeggen dat de gemeente Tynaarlo een open overheid is die de zaken op orde heeft.

Wat wordt er van je gevraagd:

  • Je bent digitaal vaardig, communicatief en bezit adviesvaardigheden;
  • Je hebt een HBO/HBO+ opleiding op het gebied van informatiemanagement
  • Eerdere ervaring met een kwaliteitssysteem is een pré
  • Werkervaring in een gemeentelijke organisatie is een pré

Wat bieden wij jou

Wij hebben een vacatureruimte voor een kwaliteitsmedewerker voor 32 uur per week.    De inschaling is gebaseerd op een maximaal salaris van € 4.208,-- (functieschaal 9, peildatum 1 april 2022) op basis van een werkweek van 36 uur. Inpassing is afhankelijk van de kennis en ervaring die jij meebrengt. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke aanstelling voor één jaar die bij goed functioneren wordt omgezet in een vaste aanstelling. Tot slot bieden wij nog diverse andere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals onder andere een Individueel Keuze Budget (IKB), betaald ouderschapsverlof en opleidingsmogelijkheden.

Wil je meer weten?

Heb je nog inhoudelijke vragen over deze functie? Neem dan contact op met Anja Beving (Adviseur Informatiebeheer) of Charlotte de Waal (Adviseur Informatiebeheer).
Anja is bereikbaar op 0592 – 266 753. Charlotte is bereikbaar op 0592 – 266 687.

Heb je belangstelling?

Dan zien wij je reactie graag tegemoet! Stuur ons uiterlijk 25 september 2022 een gemotiveerde brief en je CV via www.vooruitindrenthe.nl.
Zien wij in jou onze nieuwe collega? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek. De gesprekken vinden plaats op maandagochtend 3 oktober.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld