Medewerker KCC B

Stadskanaal: een gemeente waar iedereen, van jong tot oud, zich op zijn plek voelt. Het karakter van onze gemeente en haar inwoners typeert zich het beste als nuchter en de kernwaarden van de organisatie zijn: integer, klantgericht, resultaatgericht, ondernemend, samenwerkend en zelfbewust. De organisatie heeft ongeveer 250 medewerkers en bestaat uit drie afdelingen: Maatschappelijke Zaken, Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer en Dienstverlening.

Voor het team KlantContactCentrum (KCC) van de afdeling Dienstverlening zijn wij op zoek naar een:

Medewerker KCC B

20 uur /0,56 fte

Het team
Het team KCC bestaat uit iets meer dan 20 enthousiaste medewerkers. Het KCC vormt voor de gemeente Stadskanaal dé ingang voor de klant. Binnen het KCC ontwikkelen wij ons naar een team waarin wij continue bezig zijn met verbetering van de dienstverlening. Daarom hebben de collega’s verantwoordelijkheidsgevoel voor de kwaliteit van de organisatie, het werk en de (persoonlijke) ontwikkeling. Onderling heerst een collegiale sfeer. Medewerkers werken samen, delen kennis en kunde, leren van elkaar, vragen en bieden elkaar hulp en gaan voor een gezamenlijk resultaat richting de klant.

Wat ga je doen?
Het hart van het KCC bestaat uit een ontvangstbalie, een aantal specifiekere balies en de telefonie. In wisseldienst werk je bij de ontvangstbalie als gastvrouw of -heer, als telefoniemedewerker en je handelt e-mail af. Daarnaast vindt er binnen het KCC de afhandeling plaats van vragen die via Twitter, Facebook en WhatsApp binnenkomen. 
De ontvangstbalie is een centrale plaats waar het eerste contact met de bezoekers plaatsvindt die het gemeentehuis binnenkomen. Je vervult daarbij de rol van gastvrouw of -heer. Je verwijst bezoekers door, reikt rijbewijzen en reisdocumenten uit en verstrekt eerstelijns informatie ten behoeve van de hele organisatie. 

Als medewerker KCC B luister je goed naar wat de klant vraagt en je weet hierin de vertaalslag te maken naar oplossingen. Je handelt binnenkomende vragen zoveel mogelijk direct inhoudelijk af. De vraagafhandeling betreft uiteenlopende onderwerpen op verschillende vakgebieden zoals belastingen, bouw, werk en inkomen en wmo. Hiervoor gebruik je o.a. informatie vanuit de kennisbank. Voor meer specialistische vragen die maatwerk behoeven, en niet door het KCC afgehandeld kunnen worden, verwijs je klanten door naar de vakspecialisten van onze organisatie.
Jouw rol betreft voornamelijk het regie voeren over alle kanalen. Met behulp van een Klant Contact Systeem (KCS) zorg je voor het registreren, uitzetten en/of afhandelen van vragen die binnenkomen en je verwijst klanten door naar andere organisaties indien nodig. Je hebt een signalerende rol als het gaat om het actueel houden van content en werkprocessen.

Wat breng je mee?
Jij bent iemand die de dienstverlening aan de klant hoog in het vaandel heeft staan. Je denkt mee met de inwoner en met collega’s. Jij kunt wensen en behoeften van klanten snel in kaart brengen en de vraag achter de vraag snel doorgronden. Het verbinden en samenwerken zit in je bloed en van nieuwe dingen gaat je hart sneller kloppen, je bent leergierig en ambitieus.

Het is voor jou geen probleem goed schakelen en zelfstandig tot creatieve oplossingen te komen. Ook houd je het overzicht en werk je zorgvuldig en precies. Jij toont initiatief, denkt in oplossingen, bent proactief en ondernemend. Verder beschik je over:

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Enkele jaren (gemeentelijke) werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Een algemene expertise op het terrein van dienstverlening;
  • De bereidheid en flexibiliteit om te werken in een wisselend rooster en in de avonduren, verspreid over 5 werkdagen;
  • Communicatieve vaardigheden en concreet en begrijpelijk taalgebruik;
  • Affiniteit met digitale processen en het opzoeken van informatie in systemen.

Wat bieden wij
Ons aanbod aan jou is een baan waar dienstverlening en vernieuwing hand in hand gaan en een omgeving waarin wij graag naar jouw ideeën luisteren. Verder hebben we voor jou:

  • Een salaris op schaal 6 niveau. De hoogte is afhankelijk van opleiding en ervaring en maximaal € 3.511,- bij 36 uur (op basis van CAO gemeenten 2 januari 2023 en inclusief mogelijke uitloopperiodieken).
  • Een jaarcontract, met de intentie tot een vast dienstverband.
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuze budget ter hoogte van 17,05% van je salaris.
  • Een collectieve korting op de ziektekostenverzekering en een goede regeling op het gebied van ouderschapsverlof waarbij we minimaal de helft van je salaris doorbetalen.
  • Een mooi trainingsaanbod zoals Goodhabitz en vakgerichte opleidingen, zodat jij je werk optimaal kunt doen en je kunt blijven door ontwikkelen.

Sollicitatie
Enthousiast geworden? We zien je sollicitatie graag uiterlijk 21 november 2023 tegemoet.
Stuur je motivatiebrief met curriculum vitae naar gemeente@stadskanaal.nl. In de mail graag vermelden: zaaknummer 126059.
Wil je meer inhoudelijke informatie? Neem dan contact op met Harold Zijlstra, Teamleider KCC of als je vragen hebt over het sollicitatieproces met Rianne Pepping via (0599) 631631. De vacature staat in-en extern tegelijk uit. Doorontwikkeling van onze medewerkers vinden wij belangrijk. Daarom hebben interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 28 november 2023.

 

Acquisitie naar aanleiding van de vacaturetekst wordt niet op prijs gesteld.

De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het Veenkoloniale kanaallandschap én het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.

De 250 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven een herkenbaar gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks verlenen. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.