Inkoopadviseur

 

Stadskanaal: een gemeente waar iedereen, van jong tot oud, zich op zijn plek voelt. Waar ruimte is voor pioniers en het experiment.  Het karakter van onze gemeente en haar inwoners typeert zich het beste als nuchter en een mentaliteit van gewoon doen. Onze aanpak is er één van gezonde lef en handen uit de mouwen. Nait soez’n, moar doun.

Wij zoeken naast onze huidige professional nóg een teamplayer om samen het inkoopbeleid door te ontwikkelen en, met de interne opdrachtgever en betrokkenen,  het inkoopproces uit te voeren en te borgen.

Past dit bij jou en ben jij een doortastende inkoper met kennis van aanbesteden van diensten en leveringen en contractmanagement? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Inkoopadviseur (1 fte/ 36 uur)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen: Maatschappelijke Zaken, Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer en Dienstverlening. De organisatie bestaat uit ongeveer 250 medewerkers. Als Inkoopadviseur kom je te werken bij het team Communicatie Juridische Zaken (CJZ) binnen de afdeling Dienstverlening.
Dit team voorziet de gemeentelijke organisatie van integrale advisering op tactisch en strategisch niveau. Als inkoopadviseur denk je mee over hoe we als organisatie mee kunnen bewegen met nieuwe ontwikkelingen en vraagstukken die vanuit de samenleving op ons afkomen. Dit betekent dat je de regels moet kunnen vertalen naar de bedoeling die er door het rijk of de gemeenteraad aan is gegeven, met de instelling “ja, tenzij”, oftewel flexibel waar het kan, vasthoudend aan regels waar het moet.

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het gemeentelijke inkoopbeleid en het verder professionaliseren van de inkoopfunctie.
Je adviseert bij aanbestedingen en bent daarbij verantwoordelijk voor het opstarten en begeleiden van (Europese) aanbestedingstrajecten in wisselende teams en projecten, waarbij een sterke onderlinge coördinatie en afstemming noodzakelijk is. Je organiseert de inhoud en planning van (Europese) aanbestedingen. Je draagt bij aan het opstellen van programma’s van eisen en gunningscriteria en coördineert het hele proces van selecteren en beoordelen van potentiële leveranciers tot en met het opstellen van contracten en de vastlegging daarvan in systemen.

Je  bepaalt bij aanbestedingen de meest optimale procedure en inkoopstrategie. Je hebt oog voor de monitoring, verbetering van processen en contracten. Daarbij heb je zicht op alle financiële ins en outs. Je adviseert integraal voor zowel het ruimtelijke als het sociaal domein breed en hebt regelmatig contact met bedrijfsvoering (inkoop, financiën, privacy en juristen). Door middel van goed doorvragen ben je in staat om te achterhalen welke wensen onze interne en externe klant heeft en zorg je dat deze op de juiste wijze zijn doorvertaald binnen het contract. Je bent sparringpartner van verschillende afdelingen en het management binnen de gemeente Stadskanaal.

Kortom, een uitdagende functie. Geen werkdag is hetzelfde.

Wat breng je mee?

Als inkoopadviseur ben je in staat goede netwerken op te bouwen en te onderhouden. Je weet op een verbindende manier anderen van je standpunten te overtuigen en houdt daarbij oog voor de relatie. De door jou gesignaleerde knelpunten pak je op een initiatiefrijke en proactieve manier op. Je beschikt over analytisch vermogen, creativiteit, lef en hebt een goed gevoel voor humor. 

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur bedrijfseconomische achtergrond).
  • Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van inkopen en aanbesteden voor een publiekrechtelijke organisatie.
  • Het is een pré als je ca. 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met Europese aanbestedingen hebt.
  • Je beschikt over professionele en actuele kennis en inzicht (niveau NEVI, of bereid een dergelijke opleiding te volgen).
  • Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Je bent een enthousiaste sparringpartner voor interne opdrachtgevers.
  • Je hebt een doortastende en flexibele instelling en houdt van aanpakken.

Wat bieden wij

Een interessante, verbindende functie!. De functie is ingedeeld in schaal 10. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris minimaal € 3.317,-  (aanloopschaal 9) en maximaal € 5.247,- (functieschaal 10, salarisnorm 1 januari 2024) op basis van fulltime functievervulling. Tevens kent de gemeente moderne arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuze budget. Het betreft een structurele functie voor 36 uur (1 fte). Je ontvangt in eerste instantie een jaarcontract, die bij wederzijdse tevredenheid wordt omgezet naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Informatie

Als je vragen hebt over de functie, kun je contact opnemen met Astrid Kramer, teamleider CJZ, (0599) 631 479. De interne en externe wervingsprocedure vindt gelijktijdig plaats. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.

Sollicitatie

Spreekt dit je aan? Stuur dan je motivatie en cv (in Word of PDF), onder vermelding van vacaturenummer 129930, naar gemeente@stadskanaal.nl.

Je kunt reageren t/m 22 februari 2024. De gesprekken vinden plaatst op woensdag 28 februari in het gemeentehuis van Stadskanaal.

Stadskanaal pakt aan!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.