HR medewerker

Voor het team Organisatie & Communicatie zijn we voor de periode van 1 september 2021 tot 6 december 2021 op zoek naar een

HR medewerker

 

(voor 28 uur per week)

 

Dit zijn wij
De gemeente Smallingerland is een organisatie waar mensen voorop staan en niet de regels. Wij vinden het belangrijk om maatschappelijke opgaven in samenwerking met onze inwoners en partners op te pakken. Hierin geven we ruimte om te innoveren, te experimenteren, te leren en bij te sturen in de praktijk. Onze kernwoorden zijn daarom: luisteren, durven, leren.

Het team Organisatie & Communicatie verricht werkzaamheden op beleidsmatig, adviserend en uitvoerend niveau op de taakgebieden personeelsbeleid, HR-advies, HR- en salarisadministratie, organisatieontwikkeling, communicatie-advies en woordvoering. De ontwikkeling van het team binnen de nieuwe organisatie kent een focus op de integrale samenwerking tussen personeel, organisatie en communicatie en het voorbereid zijn op continue organisatie ontwikkeling. Op het gebied van de HR- en salarisadministratie kent de organisatie nog genoeg uitdagingen (o.a. implementatie van nieuwe software). 

Dit is de functie
Als HR medewerker stel je arbeidsovereenkomsten op conform de Cao Gemeenten en draag je zorg voor het opmaken van overige arbeidsvoorwaardelijke correspondentie. Je voert verder de administratieve ondersteuning uit voor werving- en selectieprocedures, waaronder het beheer van het digitale systeem hiervoor. Je maakt afspraken voor het team, doet het agendabeheer voor de teammanager en de overige medewerkers van het team. Ook verzorg je de organisatie en administratie van het werkoverleg van het team (agenda, verslaglegging).

Verder maak je diverse overzichten/rapportages en informatiestromen inzichtelijk. Je

houdt de registratie van verschillende personele regelingen bij en voert wijzigingen door. Je onderhoudt hierover contacten met de medewerkers en geeft uitleg over de toepassing van regelingen. Je codeert de facturen van het team in het digitale systeem hiervoor. Tenslotte verricht je overige administratieve en ondersteunende werkzaamheden voor het team en de organisatie, zoals het organiseren van bijeenkomsten en trainingen. 

Dit zoeken wij
Het is belangrijk dat je beschikt over relevante afgeronde mbo-opleiding (niveau 4), bij voorkeur richting Personeel & Organisatie. Je hebt ervaring met HR-administratie en administratieve procedures. Ook heb je kennis en ervaring met het werken met automatiseringsprogramma's, zoals Centric en het Office-pakket. Goede kennis van en ervaring met Excel is daarnaast een pré.

Verder ben je accuraat en heb je kennis van de rechtspositie, wet- en regelgeving. Kwaliteiten op het gebied van dienstverlening, samenwerking en aanpassingsvermogen zijn belangrijk. Je beschikt tevens over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. 

Dit bieden wij
Naast een uitdagende functie binnen een steeds veranderde omgeving bieden wij goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden, zoals flexibele werktijden en goede opleidingsfaciliteiten.

Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 1.814,- (aanloopschaal 5) en maximaal € 2.904,- (standaardschaal 6) op fulltime basis (36 u/w). Wij bieden een arbeidsverhouding op basis van payroll (via een uitzendbureau). Detachering behoort eventueel ook tot de mogelijkheden.

Heb je vragen?
Dan kun je contact opnemen met Iva Catsová (Teammanager Organisatie & Communicatie) of Hielke Knippels (HR adviseur). Beide zijn zij bereikbaar via het centrale nummer, 0512-581234.

Heb je interesse?
Dan ontvangen we graag uiterlijk 19 juli 2021 een motivatie met CV van jou via vacatures@smallingerland.nl

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een verplicht onderdeel van de procedure.

 

Deze vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Interne kandidaten genieten volgens onze regeling werving en selectie een voorrangspositie.

Solliciteren?