Contractmanager

Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal geregeld op zoek naar een 

Contractmanager

(voor 32-36 uur per week)

 Dit zijn wij
De gemeente Smallingerland is een organisatie waar mensen voorop staan en niet de regels. Wij vinden het belangrijk om maatschappelijke opgaven in samenwerking met onze inwoners en partners op te pakken. Hierin geven we ruimte om te innoveren, te experimenteren, te leren en bij te sturen in de praktijk. Onze kernwoorden zijn daarom: luisteren, durven, leren.

Het team Sociaal Geregeld houdt zich bezig met het beleidsmatig faciliteren van de uitvoering op het gebied van werk, inkomen, maatschappelijke ondersteuning, jeugd en schuldhulpverlening en (het beheer van) contractmanagement.

Binnen onze organisatie streven we naar een kleine afstand tussen beleid en uitvoering. Dat doen we om het door de gemeenteraad en/of het college vastgestelde beleid ook daadwerkelijk te laten doorwerken in die uitvoering.

Dit is de functie
In deze rol werk je aan de uitbouw van het contractmanagement voor het sociaal domein. Je ondersteunt de inkoopadviseur, beleidsmakers en contractpartners bij de verdere professionalisering en implementatie van dienstverleningsovereenkomsten. Je ontwikkelt, adviseert en bewaakt daarbij meerjarige contractafspraken. Het leggen en onderhouden van relaties met contractpartners, Carins en SDF (Sociaal Domein Friesland) is daarnaast een belangrijk onderdeel van de functie.

Je voert evaluaties van de prestaties van de zorgaanbieder uit in nauwe samenwerking met de verantwoordelijke lijnmanagers en geeft op basis van deze evaluaties adviezen en implementeert verbeteringen. Samen met de contractpartners geef je invulling aan het verbeteren van de kwaliteit en de ontwikkeling van digitalisering van het facturatie- en rapportageproces. Verder ondersteun je de gemeente bij het integraal (door)ontwikkelen van de contracten op de lange termijn en hebt daarbij scherp oog voor het uitbreiden en toevoegen van waarde op de bestaande dienstverlening. Je stuurt daarbij op de realisatie van contractafspraken met partners en rapporteert over de voortgang ervan.

Je bent vanuit je functie gesprekspartner voor de directie, bestuurders en/of management van diverse stakeholders en ontwikkelt, adviseert en bewaakt (eventuele) meerjarige afspraken met hen. Tevens lever je een bijdrage aan de visievorming op kwaliteit en innovatie binnen het sociaal domein in nauwe samenwerking met doelgroepen, zorgaanbieders en gemeenten.

 Dit zoeken wij
Je beschikt (tenminste) over een relevante opleiding op hbo-niveau. Bij voorkeur heb je een opleiding gevolgd op het gebied van contractmanagement. Je beschikt daarnaast over meerjarige werkervaring in een vergelijkbare functie.

Je bent in staat het monitoren en bewaken van contractafspraken efficiënt en effectief te laten verlopen en stuurt daarbij op kwalitatieve en kwantitatieve resultaten binnen de gesloten overeenkomsten. Je bent relatiegericht, communicatief sterk, doelgericht en een creatieve aanpakker. Ook ben je ondernemend ingesteld en in staat om commercieel te handelen.

Dit bieden wij
Naast een uitdagende functie binnen een steeds veranderende omgeving bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget, flexibele werktijden en opleidingsfaciliteiten. Je krijgt bij ons de mogelijkheid om je te specialiseren en je kennis ten volle in te zetten in uitdagende en afwisselende projecten, en te werken in een inkooporganisatie met een duidelijke visie.

Het salaris wordt in overleg bepaald op basis van opleiding en ervaring en bedraagt € 4.831,- (standaardschaal 10A).

Verder bieden we een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar in de functie van Specialistisch medewerker C. We hebben de intentie deze na een jaar bij goed functioneren om te zetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Heb je vragen?
Dan kun je over de inhoud van de functie telefonisch contact opnemen met Gerdien Tiesinga (Teammanager Sociaal geregeld).

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Leo de Boer (HR  adviseur).  Beiden bereikbaar via 0512-581 234.

Heb je interesse?
Dan ontvangen we graag uiterlijk 26 september 2021 een motivatie met CV van jou via: vacatures@smallingerland.nl  . De gesprekken vinden plaats op 1 oktober 2021.

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een verplicht onderdeel van de procedure.

Deze vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Interne kandidaten genieten volgens onze regeling werving en selectie een voorrangspositie.

 

 By de gemeente Smellingerlân wurd likegoed Frysk as Nederlânsk praten. / Bij Gemeente Smallingerland spreken we zowel Fries als Nederlands.

Solliciteer