Strategisch Financieel Adviseur

De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Pekela is een karakteristieke gemeente met een rijke geschiedenis. Het Pekelderdiep loopt als hart door de 13 kilometer lange gemeente met vele bruggen en groen.

Er zijn vele sportvoorzieningen en scholen en de ontwikkeling in goede woon- en leefbaarheid gaat samen met de inwoners. Pekela heeft door de centrale ligging in het hart van Oost-Groningen een goede infrastructuur. Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en werkt via korte lijnen. Voor de organisatie zijn wij op zoek naar een

Strategisch Financieel Adviseur (m/v) (36 uur)


Wat ga je bij ons doen?

Als strategisch financieel adviseur adviseer je collega’s bij (complexe) financiële vraagstukken. Je overziet de meerjarige financiële gevolgen van beleidsontwikkelingen en de bijbehorende bestuurlijke opgaven en adviseert hierover. Je draagt bij aan de meerjarige strategie met betrekking tot de financiën en het beleid binnen de gemeente Pekela en adviseert over de Algemene Uitkering, het treasury beleid en programma- en projectcontrol, Financial control en rechtmatigheid en de Bedrijfsvoering. Verder ondersteun en adviseer je bij de totstandkoming van de complexe producten uit de planning en control cyclus van de gemeente, zoals: het (mede) opstellen van de begroting, tussentijdse rapportages en de jaarrekening, het (door)ontwikkelen van procedures en advisering over p&c producten (w.o. verordeningen financieel beheer, grondbedrijf, reserves en voorzieningen en inkoop- en aanbestedingsbeleid) en het beheer van activa, kredieten, reserves en voorzieningen en de grondexploitatie.

Wie zoeken wij?

kun je strategisch én praktisch denken en werken. Je bent gewend te werken in een complex taken- en krachtenveld en hebt aantoonbare ervaring binnen het werkveld van strategisch financieel advies. Je kunt uitstekend plannen en organiseren. Daardoor weet jij jouw taken resultaatgericht en met zorg af te handelen.

Je bent goed in staat om te schakelen tussen diverse niveaus in de organisatie en beschikt over een goed gevoel voor verhoudingen in een politiek- bestuurlijke organisatie. De vele relaties, zowel intern als extern vragen van jou uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en daarin ben je proactieve en stevige gesprekspartner.

Jij bent een ondernemende persoonlijkheid die zich flexibel opstelt. Dankzij jouw HBO+ of WO-opleiding

Wat bieden wij?

Wij bieden een structurele functie. Indiensttreding vindt plaats voor de duur van één jaar met de intentie om dit om te zetten in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Naast een pakket aan goede arbeidsvoorwaarden en een individueel keuzebudget van 17,05% geldt, afhankelijk van je ervaring, voor deze functie een salaris van maximaal € 5.169,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een volledige werkweek van 36 uur (peil 1-10-2020).

Verdere informatie.

De gemeente Pekela heeft een compacte ambtelijke organisatie en dat betekent dat we van alle medewerkers en dus ook van jou verwachten dat je flexibel bent met betrekking tot de invulling van je takenpakket: de inhoud en reikwijdte daarvan kan zich ontwikkelen. Voor belangrijke onderdelen van de bedrijfsvoering hebben wij een Dienstverleningsovereenkomst met de gemeente Veendam.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV uiterlijk 22 juni a.s. naar ons. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met dhr. Jan van der Woude. Hij is bereikbaar via 06-12961351.
De (eerste) selectiegesprekken staan gepland op donderdagmorgen 24 juni 2021 en zullen “live” worden gevoerd.

Deze vacature is opengesteld voor interne en externe kandidaten, waarbij interne kandidaten voorrang hebben. Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.