Jurist Specialisatie Handhaving
Heb je juridische kennis op het gebied van Toezicht & Handhaving? Houd jij je graag bezig met juridisch vraagstukken? Haal jij plezier uit het geven van de beste juridische adviezen? Wil je werken voor drie gemeenten? Dan is deze vacature iets voor jou!
Voor ons team Advies en Ondersteuning zoeken wij een enthousiaste
Jurist
specialisatie handhaving
(32-36 uur per week)
Waar hebben wij jou voor nodig?
- Samen met collega’s ben je een spin in het web. Je denkt mee, draagt oplossingen aan en je beoordeelt (complexe) juridische vraagstukken met het accent op Wabo, de APV, bijzondere wetten zoals de Alcoholwet etc. Dit doe je voor drie gemeenten.
- Je toont eigenaarschap in je werk en je draagt de verantwoordelijkheid voor het geven van integraal juridisch advies aan jouw collega’s.
- Je overlegt met externe partijen. Intern treed je op als sparringpartner en denk je vanuit mogelijkheden.
- Je vertegenwoordigt de drie gemeenten bij de commissie bezwaarschriften, de rechtbank en de Raad van State in bezwaar/(hoger) beroepzaken.
- Je wordt warm van het bewegen in ambtelijke en politieke processen en je wilt ervoor zorgen dat de overheidsbelangen behartigd worden.
Hoe ziet onze organisatie eruit?
De gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland hebben de krachten gebundeld. Deze samenwerking is gericht op een optimale dienstverlening aan haar ruim 80.000 inwoners, een efficiënt werkende ambtelijke organisatie, betere kwaliteit, verminderde kwetsbaarheid en een stevige positie in de regio. Deze samenwerking is bekend onder de naam OWO. De afdeling VTH voert toezicht uit op de afgegeven vergunningen en controleert periodiek alle bedrijven in de gemeenten. Daarnaast controleren medewerkers overlastmeldingen en houden ze toezicht in de openbare ruimte. We adviseren de drie gemeenten over het te voeren VTH-beleid en over de bedrijfsvoering van de Friese Omgevingsdienst. We signaleren knelpunten in de werkomgeving, waarmee de beleidmakers gevoed worden bij het maken van nieuw of aangepast beleid.
Waar kom je te werken?
Je komt te werken op ons mooie kantoor in Gorredijk. Gorredijk is het grootste dorp van onze gemeente Opsterland en ligt tussen Drachten en Heerenveen in, dichtbij de A7. Dit maakt dat ons kantoor makkelijk te bereiken is! Hier werken we samen met ongeveer 50 collega’s.
Het team Advies en Ondersteuning bestaat uit 17 deskundige en enthousiaste collega’s. Je komt terecht in een ‘warm nest’; de collega’s beschikken niet alleen over veel inhoudelijke kennis, maar ook over de nodige dosis humor.
Wat vragen we van jou?
- Heb jij een afgeronde juridische HBO of WO opleiding?
- Heb jij ervaring met ambtelijke en politieke juridische processen?
- Ben jij oplossingsgericht en heb je een dienstverlenende instelling?
- Ben jij goed in het analyseren van problemen en weet jij je bevindingen en adviezen helder en overtuigend te presenteren?
- Ben jij een echte netwerker, omgevingssensitief en weet jij om te gaan met tegengestelde belangen?
Ja? Reageer dan direct!
Wat hebben we jou te bieden?
Een superleuke uitdagende en dynamische functie waarin we jou kansen bieden jezelf verder te ontwikkelen. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling met bijvoorbeeld diverse opleidings- en trainingsmogelijkheden. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven. Het werken bij de gemeente Opsterland is uniek en veelzijdig en daar zetten we uiteraard iets tegenover:
- Je wordt, afhankelijk van je werkervaring, ingeschaald in schaal 9 (aanloopschaal – max. €4.208,-) of schaal 10 (max. €4.671,-) van de cao gemeenten. Beide bedragen zijn bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Jij kiest zelf wat je met dit budget doet. In dit budget is bijvoorbeeld vakantiegeld en de eindejaarsuitkering opgenomen. Ook kun je extra verlof kopen en neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP;
- De mogelijkheid om deels thuis en deels op kantoor te werken. Je ontvangt in 2022 een netto thuiswerkvergoeding van €2,- per dag;
- Ook hanteren we flexibele werktijden! In overleg met je collega’s kun je privé en werk goed combineren;
- Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van diverse cursussen en trainingen. Leren van en met elkaar staat bij ons voorop: samen gaan we voor het beste resultaat;
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Als we een match zijn, zetten we dit om naar onbepaalde tijd.
Heb je nog vragen?
Dan kun je contact met ons opnemen door te bellen met Syta Coerts (teamleider). Syta haar telefoonnummer is 0512-386338. Zij zit klaar om al jouw vragen te antwoorden.
Solliciteren
Ben je helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Wacht dan niet te lang met solliciteren en grijp deze kans!
Solliciteer op een manier die bij jou past; dit mag met een brief en cv, een sollicitatievideo of op een andere manier. Jouw reactie is welkom tot en met 9 oktober 2022 via werken in Friesland