Communicatie medewerker met als specialisme publiekscommunicatie

Bossen en weilanden, natuur, water en 16 mooie dorpen, dat is Opsterland op zijn best. Een gemeente waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Een gemeente die vooruit wil én vooruit gaat. Als er iets gedaan moet worden, zetten we samen de schouders eronder. Waar het gemeenschapsgevoel groot is en bewoners en bedrijven de ruimte krijgen om initiatieven te ontplooien om samen te bouwen aan deze mooie gemeente.
Opsterland ligt langs de snelweg A7 en N381 en is daardoor uitstekend bereikbaar. Grote plaatsen als Heerenveen en Drachten zijn in 10 minuten bereikbaar en Groningen en Leeuwarden binnen 30 minuten.

Ben jij op zoek naar een dynamische en creatieve functie? Een verantwoordelijke baan met veel wisselende werkzaamheden? Vind jij het een uitdaging om onze boodschap goed uit te dragen naar de inwoners? Ja? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zoeken een innovatie, enthousiaste en pro-actieve

communicatie medewerker (20 uur per week)

met als specialisme pubiekscommunicatie

Wat ga je doen?

  • Het contentbeheer van de online media (website, social media, narrowcasting)
  • Input leveren voor contentplanning, meedenken over meerjaren strategie en jaarplan
  • Het opstellen en onderhouden van webformulieren
  • De gemeentepagina in de lokale krant verzorgen (schrijven en herschrijven van artikelen + controle drukproef)
  • Meedenken aan en ondersteunen bij communicatie opdrachten, zowel intern gericht (medewerkers) als externe gericht (inwoners)
  • Het beheer van relatiegeschenken (uitgifte en voorraadbeheer)

Wie ben jij?

Je bent een echte teamplayer die de inwoner van onze gemeente centraal zet. Je weet hoe je (complexe) boodschappen in begrijpelijke taal via verschillende media goed over kan brengen. Dit vind je leuk om te doen! Daarnaast heb je een hands-on mentaliteit en je barst van de ideeën om publiekscommunicatie te optimaliseren.

Waar kom je te werken?

Je komt te werken binnen het team Concernzaken. Ons communicatieteam bestaat uit 3 adviseurs met als specialisatie bestuurscommunicatie, 2 medewerkers projectcommunicatie en 2 adviseurs op het gebied van publiekscommunicatie. Wij zorgen er voor dat jij bij ons een vliegende start kan maken. We maken je wegwijs binnen onze organisatie en nemen je mee in alle lopende projecten. Het kennismaken met het jouw collega’s en de organisatie doen wij op een informele manier.
Verder werken wij hybride. Veel van jouw werkzaamheden kun je overal doen: vanuit huis, op kantoor of een andere (werk)plek. Daarvoor hebben we online handige tools. Hierdoor kun jij je werk gemakkelijk zelf indelen. Verbinding staat bij ons centraal; we hebben er voor gekozen om iedere dinsdag onze dag te starten met een fysiek teamoverleg.

Wat vragen we van jou?

  • Je hebt een afgeronde mbo-opleiding op het gebied van communicatie;
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt ervaring met het werken in content managementsystemen;
  • Je beheerst de Nederlandse en Fryske taal in woord en schrift (het Frysk met je kunnen lezen en schrijven, het spreken is een pre);

Wat hebben we jou te bieden?

Een superleuke uitdagende en dynamische functie waarin we jou kansen bieden jezelf verder te ontwikkelen. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling met bijvoorbeeld diverse opleidings- en trainingsmogelijkheden. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven. Het werken bij de gemeente Opsterland is uniek en veelzijdig en daar zetten we uiteraard iets tegenover:

  • Je wordt ingeschaald in schaal 7 (max. € 3301,-) van de cao gemeenten. Dit bedrag is bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Jij kiest zelf wat je met dit budget doet. In dit budget is bijvoorbeeld vakantiegeld en de eindejaarsuitkering opgenomen. Ook kun je extra verlof kopen en neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP;
  • De mogelijkheid om deels thuis en deels op kantoor te werken. Je ontvangt in 2022 een netto thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag;
  • Ook hanteren we flexibele werktijden! In overleg met je collega’s kun je privé en werk goed combineren;
  • Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van diverse cursussen en trainingen. Leren van en met elkaar staat bij ons voorop: samen gaan we voor het beste resultaat;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Als we een match zijn, zetten we dit om naar onbepaalde tijd.

Heb je nog vragen?

Dan kun je contact met ons opnemen door te bellen met Rudy Klein (teammanager Concernzaken) of een WhatsApp bericht te sturen. Rudy zijn telefoonnummer is 06-10031653. Hij zit klaar om al jouw vragen te antwoorden.

Solliciteren

Ben je helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Wacht dan niet te lang met solliciteren en grijp deze kans!

Solliciteer op een manier die bij jou past; dit mag met een brief en cv, een sollicitatievideo of op een andere manier. Wij laten ons graag verrassen! Jouw reactie is welkom tot en met 9 oktober 2022 via werken in Friesland

Solliciteren