Adviseur Ruimtelijke Ordening

‘ Ooststellingwerf brengt initiatieven verder’

Ooststellingwerf is een groene gemeente met evenveel inwoners als hectares oppervlakte: 25.000. Ooststellingwervers zijn van oudsher echte doeners. Nuchtere mensen die niet te lang praten, maar vooral de handen uit de mouwen steken. Die mentaliteit is ook terug te vinden in de organisatie. Initiatieven vanuit de samenleving worden gestimuleerd en gefaciliteerd. Met lef en passie werken we aan duurzame en toekomstbestendige projecten. Vertrouwen in de kracht van medewerkers én inwoners is de basis onder het (samen)werken. Zo wordt hier dagelijks gewerkt aan het verbeteren van het woon-, werk-, en leefklimaat in deze dynamische gemeente, vooral door gewoon te doen.

Op de afdeling Mens en Omgeving, In het team Ruimte en Economie liggen uitdagingen op het gebied van duurzame economische ontwikkelingen in relatie tot ondernemen & werkgelegenheid, recreatie & toerisme, milieu & afval, natuur & landschap en huisvesting.  

Voor het  team Ruimte en Economie zijn wij op zoek naar een

Adviseur Ruimtelijke Ordening
(Beleidsmedewerker B)
Voor 32 -36 per week

Wat houdt de functie in

Als adviseur Ruimtelijke Ordening ga je samen met collega’s, inwoners en andere samenwerkingspartners aan de slag om Ooststellingwerf mooier te maken. Hierbij zie je de Omgevingswet als een kans om inwoners en bedrijven uit te dagen om initiatieven te ontwikkelen die bijdragen aan de ambities van de gemeente.

Je durft buiten de gebaande paden te treden  en te vernieuwen. Je bent breed inzetbaar, zelfstandig en je gaat aan de slag met een diversiteit aan ruimtelijke vraagstukken. Je legt hierbij proactief verbinding met betrokken partijen. Je bent verantwoordelijk voor het zelfstandig begeleiden van principe-verzoeken, bestemmingsplanprocedures, juridische procedures en advisering aan het college en de gemeenteraad. Je hebt een belangrijke verbindende rol.  Je draagt bij aan de integraliteit binnen het team Ruimte en Economie en de afstemming met andere beleidsterreinen, zoals het sociale domein en beheer en uitvoering. Je bent sparring partner voor je collega’s op beleidsmatig, strategisch en uitvoerend niveau.

Wat ga je doen

  • Je bent (eerste) aanspreekpunt voor de initiatiefnemer.
  • Je beantwoordt vragen van collega’s, bestuurders en inwoners over ruimtelijke plannen.
  • Je begeleidt planologische procedures op basis van de Omgevingswet (nu nog Wet ruimtelijke ordening), inclusief het vormgeven en uitvoeren van het participatietraject.
  • Je behandelt zienswijzen, bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente in (complexe) rechtsprocedures.
  • Je houdt overzicht en bewaakt de doorloop- en behandeltijden van procedures.
  • Je verzorgt de beleidsmatige vertaling van de opgaven in de gemeentelijke Omgevingsvisie.
  • Je levert een bijdrage aan het programma-implementatie van de Omgevingswet.

Wat verwachten we van jou

  • Je hebt een relevante afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau, op het gebied van Bestuursrecht , Omgevingsrecht of Planologie.
  • Je hebt bij voorkeur enkele jaren ervaring met genoemde werkzaamheden.
  • Je beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en je hebt een open, constructieve en waar nodig stimulerende houding.
  • Je bent een verbinder,  je bent creatief, inspirerend, gestructureerd en je kunt goed luisteren.
  • Je bent in staat zelfstandig en strategisch te werken en zoekt waar nodig de samenwerking op.
  • Je hebt een goed gevoel voor de politieke en bestuurlijke verhoudingen
  • Je bent een doorzetter en kunt goed omgaan met druk van buitenaf en bestuurlijke druk.

Wat bieden wij jou

Wij bieden je een uitdagende zelfstandige baan in teamverband. De waarden durven, doen, samen, duurzaam, lef, vertrouwen en bevlogen stralen we uit en verwachten we ook van jou.

Het salaris bedraagt afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.831,- (schaal 10a) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Dit is exclusief een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%.

Wil je meer weten

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Machteld Speelman, teamleider, 
tel: 06-13 425 238 en voor meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden en wervingsprocedure met Hillie Kroes, HR-adviseur tel: 06-21 546 890.

Heb je interesse

Sollicitatie zijn welkom tot  en met  9 maart 2021 en kun je richten aan het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Ooststellingwerf en stuur je e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.042503@werkeninfriesland.nl

Sollicitaties moeten uiterlijk 09-03-2021 binnen zijn.

Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Machteld Speelman Teamleider Samenleving: 

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Hillie Kroes HR consulent: