Regisseur Omgevingswet

Regisseur Omgevingswet

32-36 uur per week

RZ23-25

De gemeente Oldambt

De gemeente Oldambt heeft bijna 40.000 inwoners. Rust, ruimte en water zijn belangrijke aspecten voor de kwaliteit van leven in dit gebied. Oldambt is een dynamische gemeente, met trots en lef. Een gemeente met prachtige vergezichten en monumentale herenboerderijen, maar ook een groeiende gemeente met een belangrijke stedelijke kern, bedrijventerreinen en veel toerisme. Oldambt, een bundeling van oud en nieuw, een gebied met een rijke geschiedenis.

De gemeente Oldambt is een uitdagende organisatie, met volop ontwikkelingsmogelijkheden. Er werken ca. 400 medewerkers. De cultuur is te typeren als open, nuchter en betrokken en met korte lijnen tussen medewerkers en bestuur. Oldambt is bezig met de voorbereiding van de bouw van een nieuw gemeentehuis.  Een mooie plek, die uitnodigt tot ontmoeting en dialoog en waar ze jou te zijner tijd graag verwelkomen!

Wat ga je doen?

Als regisseur Omgevingswet vervul je een sleutelrol in de coördinatie en communicatie aangaande  vergunningtrajecten, van eenvoudige tot complexe projecten,  in de fysieke leefomgeving. Je bent de verbindende schakel tussen de initiatiefnemer, de gemeente en externe belanghebbenden. Je neemt namens de gemeente deel aan de Omgevingstafel. Binnen de gemeentelijke organisatie ben je een van de bruggen tussen het Team Toegang waar de vergunningen worden behandeld en het team Beleid waar de interne adviezen worden opgehaald.


Kort gezegd komt het erop neer dat:

  • Je coördineert alle aspecten van het initiatief en/of de aanvraag, inclusief planning, budgetbewaking en risicobeheer;
  • Je handelt zelfstandig de buitenplanse omgevingsplanactiviteiten voor strijdig gebruik af;
  • Je stelt ook zelf (andere) beschikkingen op het gebied van de Omgevingswet op;
  • Je bent de schakel tussen team Toegang en Team Beleid op het gebied van vergunningverlening, dit betekent dat je het bestaande beleid snel in beeld kan brengen en dit kan vertalen naar de uitvoering;
  • Je werkt samen met de collega’s binnen het team Toegang aan de overige relevante werkzaamheden.

Wat breng je mee?

In de rol van regisseur Omgevingswet lever jij een bijdrage op tactisch niveau en uitvoerend niveau. Met jouw proactieve houding, je vermogen om te verbinden en je aantoonbare kennis van projectmatig werken en wil je tot slot een bijdrage leveren aan een effectieve en beheersbare overheid.  Daarnaast heb je: kennis van de veranderende rol van de gemeente bij initiatieven uit de samenleving in het kader van de nieuwe Omgevingswet; lef om knopen door te hakken te werken aan gezamenlijk resultaat; je kan snel schakelen, bent gedreven en herkent kansen; goede communicatieve vaardigheden, je spreekt en schrijft in heldere taal.

Functie eisen

  • Je beschikt over minimaal een HBO denk- en werkniveau;
  • Je beschikt over aantoonbare affiniteit met / kennis van ruimtelijke ordening en omgevingsmanagement;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening bij een gemeente;
  • Je hebt gerichte kennis van de Omgevingswet en de planologische regelingen;
  • Je hebt of bent in staat om snel te beschikken over een goed netwerk in de gemeente, regio en de maatschappelijke organisaties in Oldambt;

 

Competenties

Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:

  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Integraal samenwerken

Daarnaast gelden voor deze functie de volgende competenties:

  • Ondernemingszin
  • Creativiteit
  • Visie
  • Omgevingsbewustzijn
  • Regisseren

Wat bieden wij jou?

Een perfecte baan voor een professional als jij! De functie is eerst voor een jaar. In de loop van het jaar bekijken we of er van beide kanten de wens is om dit om te zetten naar een vaste aanstelling.

Je mag meedenken en er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Je maakt onderdeel uit van het nieuwe team Toegang en waar nodig is ruimte voor ondersteuning en opleiding

Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Wij bieden aantrekkelijke secundaire  arbeidsvoorwaarden. zoals flexibele werktijden, deels thuiswerken en een individueel keuzebudget van 17,05%.

Meer informatie

Ben je geïnteresseerd in deze vacature of heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Agnes Roeters (per 1 januari teammanager  van het Team Toegang) via 06-25491010 of Gerda Kor (teamleider Ruimte en Economie) via 06 29603581. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met team P&O via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl.

Solliciteren

Herken jij je in deze vacature en ben je net zo enthousiast als wij? Dan nodigen we je uit om te solliciteren. Je kan reageren op deze vacature tot en met 11 december 2023. Dit kan per e-mail of op een andere creatieve manier, maar in elk geval voorzien van een actueel cv. Richt je sollicitatie aan sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van Naam + vacaturenummer  RZ23-25

We kijken uit naar je reactie!

 

Procedure

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern open gesteld.