Projectleider Vastgoed

Wat ga je doen?
Als projectleider houdt je je binnen het ruimtelijk domein bezig met het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van diverse bouw- en gebiedsontwikkelingsprojecten in verschillende fasen. Dit doe je op een projectmatige wijze. Met collega’s en diverse partijen en belanghebbenden voer je overleg. Aan een effectieve samenwerking met interne en externe partners hecht je waarde. Het nakomen van gemaakte afspraken speelt daarbij een grote rol. Daarnaast lever je input met betrekking tot de exploitatieberekeningen en breng je mogelijke scenario’s overzichtelijk in kaart. Je bewaakt in samenwerking met de betrokken collega’s nauwkeurig de processen van vergunningenverlening en bestemmingsplanwijzigingen. Tijdens deze activiteiten heb je oog voor de voortgang en weet je deze daar waar nodig bij te sturen. Als beleidsadviseur lever je een bijdrage aan het beleid voor het gemeentelijk vastgoed en schrijf je voorstellen voor bestuur en management over vastgoed(ontwikkelingen) binnen de gemeente. Je houdt bij het voorbereiden en uitvoeren van de projecten rekening met politieke en maatschappelijke impact: het maken van strategische afwegingen en een goede burgerparticipatie is daarbij noodzakelijk. In deze functie krijg je ook met grote financiële en politieke risico’s te maken. Daar weet je mee om te gaan. Verder bedenk je nieuwe werkwijzen en methodes en neem je de organisatie daarin mee.

Wie ben je?
We zoeken voor deze functie een enthousiaste teamplayer die er samen met het team voor de volle 100 % voor wil gaan. Daarnaast ben je analytisch, prestatiegericht en kun je helder en overtuigend communiceren. Je bent energiek, neemt initiatief, en wilt graag dingen voor elkaar krijgen. Je beschikt over goede sociale vaardigheden, bent stressbestendig, en weet mensen met je mee te krijgen. Voor het opstellen van onder andere besluitvormingsdocumenten beschik je over uitstekende schriftelijke vaardigheden. Maar je bent ook iemand die zich blijft ontwikkelen en collega’s stimuleert. Door jouw ervaring, uitstraling en natuurlijk overwicht draag je bij aan het verder professionaliseren van projectmatig werken in de gemeentelijke organisatie.


Jouw opleiding en ervaring
Je hebt een HBO opleiding op het gebied van vastgoed (bijvoorbeeld Projectmanagement, Bouwtechniek of Vastgoed en Makelaardij).Ook heb je ervaring met projectontwikkeling en projectcoördinatie in processen waarbij zowel publieke als private partijen betrokken zijn. Met het functioneren binnen een bestuurlijke omgeving ben je bekend. Als stevige gesprekspartner weet je daarbij het vertrouwen van bestuurders te winnen.

Competenties
Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
· Resultaatgericht
· Klantgericht
· Samenwerken

Daarnaast gelden voor deze functie de volgende competenties:
· Ondernemingszin;
· Creativiteit;
· Visie;
· Omgevingsbewustzijn;
· Regisseren;

Wat bieden wij jou?
• Een zeer veelzijdige functie met verantwoordelijkheden in een informele organisatie waar creativiteit en vernieuwing gestimuleerd worden.
• Een overeenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden verlengen voor onbepaalde tijd.
• De functie is ingedeeld in functieschaal 10 van de Cao Gemeenten, dit is maximaal
€ 4.494,- - bruto op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
• Een maandelijks Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je naar eigen inzicht kan laten uitbetalen of kan inzetten voor diverse doeleinden zoals het bijkopen van extra vakantiedagen.
• Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
• Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
• En een werkomgeving waarin aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

Meer informatie
Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Douwe Oosterkamp, teamleider Vastgoed via 06 18 30 23 25. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met Renate van Eerden-Kuper (medewerker P&O) via .

Solliciteren
Reageren op deze vacature kan tot en met 21 maart 2021. Je kunt je sollicitatie richten aan onder vermelding van vacaturenummer RZ 21-002. De gesprekken vinden naar verwachting plaats op dinsdag 6 of woensdag 7 april.
We kijken uit naar je reactie!

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij betalen de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daarom gevraagd wordt naar aanleiding van het gesprek.

Procedure
Deze vacature wordt zowel intern als extern opengesteld, waarbij interne kandidaten voorrang hebben.