(Junior) Financieel adviseur/business controller

Ben jij goed in analyseren en verbinden? Ben je altijd op zoek naar het verhaal achter de cijfers en ben je een gesprekspartner voor collega’s, directie en bestuur?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor het team Financiën zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie:

(Junior) Financieel adviseur/business controller
Adviseur V
36 uur per week (/1,0 fte)
DV22-10

Wat ga je doen?
Als financieel adviseur/business controller zet je je kennis en vaardigheden in om samen met andere collega’s te komen tot integrale advisering op het gebied van financiën. Je ondersteunt directie, management en collega’s bij financiële vraagstukken, waarbij je de vraag achter de vraag kunt stellen en zoekt naar oplossingen binnen de geldende wet- en regelgeving. Je kijkt verder dan de cijfers en levert een actieve bijdrage aan de verdere financiële beleidsontwikkeling naar een duurzaam houdbare begroting voor onze gemeente. Je volgt en evalueert ontwikkeling op het vakgebied financiën en vertaalt deze in beleid. Je geeft proactief advies, waarbij je over je eigen vakgebied heen kijkt.

Als financieel adviseur/business controller ga je je onder andere bezighouden met:
• (Strategische) beleidsontwikkeling en advisering.
• De totstandkoming van de planning & control-producten, zoals begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening.
• Proactief adviseren en ondersteunen van bestuur, management en medewerkers op het terrein van financieel beleid en financiële beheersing.
• Ontwikkelen management- en sturingsinformatie.
• Signaleren van risico’s en verbeterpunten.
• Sparringpartner voor fiscale adviseurs van buiten de gemeente en accountants.

Jouw opleiding en ervaring
Om deze functie goed uit te kunnen voeren is het van belang dat je:
• beschikt over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
• een opleiding op financieel/bedrijfseconomisch gebied hebt afgerond;
• kennis hebt van relevante wet- en regelgeving (onder andere BBV), of in staat bent deze je snel eigen te maken;
• assertief bent;
• politiek en bestuurlijk sensitief bent en oog hebt voor organisatiesensitiviteit;
• in staat bent om de verbinding te zoeken en samenhang te overzien en te bewaken.

Verder wordt er nadrukkelijk waarde gehecht aan persoonlijkheid en drijfveren.

Competenties
Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
• Resultaatgericht
• Klantgericht
• Integraal samenwerken

Daarnaast gelden voor deze functie de volgende competenties:
• Analytisch vermogen
• Visie
• Inlevingsvermogen
• Overtuigingskracht
• Initiatief

Wat bieden wij jou?
• Je krijgt in eerste instantie een aanstelling voor een jaar die we bij goed functioneren omzetten in een aanstelling voor onbepaalde tijd.
• De functie is ingedeeld in functieschaal 10 van de cao Gemeenten. Dit is maximaal € 4.671,- bruto (peildatum: april 2022) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
• Over het aantal uren is overleg mogelijk.
• Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) worden ingezet voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.
• Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
• Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
• Een werkomgeving waarin aandacht voor elkaar, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling vanzelfsprekend is.

Meer informatie
Ben je geïnteresseerd in deze vacature of heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Meike Jonker, teamleider FIJF via 06 25 31 04 14. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met team P&O via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl.

Solliciteren
Je kan reageren op deze vacature tot en met zondag 3 juli. Dit kan per e-mail of op een andere creatieve manier, maar in elk geval voorzien van een actueel cv. Richt je sollicitatie aan sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van DV22-10.

We kijken uit naar je reactie!

Procedure
Deze vacature wordt zowel intern als extern open gesteld, waarbij interne kandidaten voorrang hebben. De (eerste) gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats in week 28.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Het kunnen overleggen van een VOG is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Oldambt draagt de kosten die verbonden zijn aan de aanvraag VOG.

Over de werkgever
Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.