Informatie adviseur (i-adviseur)

Heb jij een frisse blik op Informatiemanagement en durf je op positieve wijze bestaande werkwijzen ter discussie stellen? Dan zijn we op zoek naar jou! Gemeente Oldambt is voor het team Informatie op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie:

Informatie Adviseur (I-adviseur)
Adviseur IV
Voor 36 uur per week (1 fte)

De organisatie
Het team Informatievoorziening maakt deel uit van het cluster Dienstverlening. Het team omvat de volgende secties: informatiemanagement & informatiebeveiliging, gegevensbeheer, applicatiebeheer, post- en archief en gemeentelijke belastingen. Voor de sectie informatiemanagement (4,89 fte) zoeken we voor 36 uur per week een I-adviseur die het team komt versterken.

Wat ga je doen?
Als I-adviseur draag je bij aan het bepalen van de visie op informatiemanagement en IT, beleidsvorming en jaarplannen. Je vertaald de visie naar kaders voor de informatievoorziening van de organisatie. Je geeft invulling aan digitaliseringsprojecten en ontwikkelt hiervoor project- en implementatieplannen, instrumenten, diensten of projecten op het vakgebied. Daarbij houd je rekening met de wensen van de gebruikers, randvoorwaarden, mogelijkheden en gestelde kaders.

De meest voorkomende taken van een I-adviseur zijn:
• Je draagt de visie en de kaders uit en ziet toe op de naleving van de leidende principes (kaders) van informatiemanagement binnen de organisatie;
• Als contactpersoon van een van de clusters van de organisatie houd je feeling met de ontwikkelingen binnen het cluster en informeer het cluster over relevante ontwikkelingen op het vlak van informatiemanagement;
• Je gaat in gesprek met de gebruikers en vertaald de informatiebehoefte naar concrete oplossingen;
• Je vervult de projectleidersrol in projecten met een I-karakter en/of draait mee in projecten waarvoor ICT van belang is;
• Je adviseert het MT en College van B&W over ICT oplossingen en toepassingen die bijdragen aan de gestelde doelen;
• Je houdt de ontwikkelingen binnen de markt bij en zorgt voor waardevolle samenwerkingsrelaties met leveranciers, ketenpartners en andere (dimpact-) gemeenten;
• Je draagt bij aan het aanhoudende/onophoudelijke optimalisatie van de informatiebeveiliging en privacy maatregelen binnen de gemeente;
• Je maakt het verschil door initiatief te nemen en door lef te tonen. Met gevoel voor humor en onderlinge verhoudingen maak je snel verbinding en beweeg je je soepel door de organisatie.

Jouw opleiding en ervaring
• Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en hebt een relevante afgeronde opleiding in de richting informatiemanagement, bedrijfskunde of informatica.
• Je hebt aantoonbare IT-kennis.
• Je hebt ervaring met het opstellen van strategisch beleid en visie op het terrein van Informatiemanagement.
• Je hebt aantoonbare kennis en/of ervaring op het gebied van projectmanagement, procesmanagement, informatietechnologie en geautomatiseerde systemen.
• Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving.
• Je bent in staat om belangrijke informatie te herkennen en verbanden te leggen tussen gegevens, je overziet complexe vraagstukken.
• Je hebt bestuurlijke- en organisatiesensitiviteit.
• Je beschikt over goed ontwikkelde schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
• Ervaring met projectmatig werken (prince2, agile, scrum e.d.) is een pré

Competenties
Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
• Resultaatgericht
• Klantgericht
• Samenwerken

Daarnaast vragen we voor deze functie aanvullend de volgende competenties:
• Strategisch denkniveau
• Overtuigingskracht
• Oplossingsgericht
• Besluitvaardig

Wat bieden wij jou?
• Een uitdagende en interessante functie in een dynamische omgeving.
• Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week (1 fte) voor de duur van een jaar die we voornemens zijn om te zetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
• Het salaris is gewaardeerd op functieschaal 10 van de Cao Gemeenten, maximaal € 4.494,00 bruto op basis van een fulltime dienstverband. Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
• Een maandelijks Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto salaris dat je naar eigen inzicht kan laten uitbetalen of kan inzetten voor diverse doeleinden zoals het bijkopen van extra vakantiedagen.
• Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
• Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
• En een werkomgeving waarin aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

Meer informatie?
Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen of wil je meer gevoel krijgen bij onze organisatie? Dan kun je contact opnemen met Jeroen Kuijpens (teamleider Informatie) via 06 21 30 55 38 Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je mailen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl

Solliciteren?
Herken jij je in deze vacature en ben je net zo enthousiast als wij? Dan nodigen we je uit om te solliciteren. We vernemen graag waar/hoe jij van waarde kunt zijn binnen onze organisatie en team Informatie. Je mag jouw persoonlijke motivatie en cv naar ons sturen via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl Solliciteren kan onder vermelding van I-adviseur DV04 tot en met maandag 12 april 2021. We kijken uit naar je reactie!

Procedure
Zodra de sluitingsdatum voor deze vacature gepasseerd is zullen we je zo spoedig mogelijk een terugkoppeling geven. Deze vacature is zowel intern- als extern vacant gesteld.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Over de werkgever
Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.